smuldier

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:smuldier

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Als ik moest kiezen tussen brokken of smuldier, dan werd het toch echt smuldier hoor !
Doen !!!!!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="inimine"]

dus echt geen brok meer erbij?ik dacht (Omdat de kwaliteit van smuldier vaak maar zozo gevonden wordt) dat het wel goed zou zijn om er een redelijke brok bij te geven zoals cavom,maar helemaal smuldier is beter dus?
[/quote]
Ik zou zeker de brokken weglaten,de eerste goede brok moet nog geboren worden ;)
Lekker de smuldier geven en zelf af en toe een eitje,wat groenten en eens een vers visje toevoegen.
Echt je hond zal je dankbaar zijn :P
inimine
1-ster
1-ster

Bericht door inimine »

maar cavom is op zich toch best een aardige brok?(zonder rotzooi erin) ik zou graag toch wat brokken willen voeren,al is het maar 2x per week (ben vaak wel is van huis met hem,dus dan is het wel makkelijk).
en ik dacht dat cavom best aardig was,maar nu las ik van een andere geperste brok van biofood,hier zou zo'n 75% vlees in zitten.maakt het dan eigenlijk nog uit hoeveel vlees er in een brok zit?of kan er net zo goed nauwelijks vlees inzitten omdat het toch allemaal verhit is?

ik heb inmiddels smuldier gehaald en dat gister en vandaag aan hem gegeven en hij vind het erg lekker en zijn ontlasting blijft ook goed!
Laatst gewijzigd door inimine op zo 14 mei 2006, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="inimine"]
maar cavom is op zich toch best een aardige brok?(zonder rotzooi erin) ik zou graag toch wat brokken willen voeren,al is het maar 2x per week (ben vaak wel is van huis met hem,dus dan is het wel makkelijk).
en ik dacht dat cavom best aardig was,maar nu las ik van een andere geperste brok van biofood,hier zou zo'n 75% vlees in zitten.maakt het dan eigenlijk nog uit hoeveel vlees er in een brok zit?of kan er net zo goed nauwelijks vlees inzitten omdat het toch allemaal verhit is?

ik heb inmiddels smuldier gehaald en dat gister en vandaag aan hem gegeven en hij vind het erg lekker en zijn ontlasting blijft ook goed!
[/quote]
Iedere brok is slecht voor een hond, zonder rotzooi of met rotzooi.
Maar dit is natuurlijk geheel je eigen keus ;)
Fijn dat je hondje zijn versvleesprakkie zo waardeerde :P
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="inimine"]

[/quote]

Zoals Tieneke zegt, er is geen goeie brok, welke je ook neemt. En er bestaat geen brok met 75% vlees erin die is namelijk niet te maken.
inimine
1-ster
1-ster

Bericht door inimine »

oke goed,dan doe ik de brok helemaal de deur uit,en als ik dan is weg ga met hem dan kan ik altijd nog een keer brok geven ofzo.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="inimine"]
oke goed,dan doe ik de brok helemaal de deur uit,en als ik dan is weg ga met hem dan kan ik altijd nog een keer brok geven ofzo.
[/quote]

Je kunt als je weggaat altijd voor een paar dagen brok geven maar je kunt ook als je weggaat gewoon bij de slager langs om die dagen te barfen.
inimine
1-ster
1-ster

Bericht door inimine »

nou ik ben er over uit:ik kan hier in de buurt aankippennekken komen,en ik kan in de winkel hier vlakbij natuurlijk gewoon dingen als vis kopen.
nou dacht ik het zo te gaan doen,als iemand betere ideeen heeft hoor ik het graag:

4 dagen per week smuldier kompleet
3 dagen per week kippennekjes:
kippennek (ong 150 gr) + een heel ei
kippennek (ong 100 gr) + 100 gr vis
kippennek (ong 150 gr) + yoghurt met zeewier

is het zo afwisselend genoeg en breng ik zo de boel niet teveel uit balans?
ik zou graag om en om doen,dus een dag smuldier kompleet,en dan een dag kippennekjes,maar met een bakje smuldier kan hij 2 dagen doen.als ik dat in de koelkast ontdooi,kan ik dat dan nog 3 dagen bewaren in de koelkast?
Laatst gewijzigd door inimine op wo 17 mei 2006, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Ik zou gewoon de komplete versie geven en daarnaast mag je dan met een gerust hart 1 of 2 dagen zelf samenstellen ;)
Geef dan wel iets wat niet in de smuldier zit.
Ik zou geen pens of ander orgaan voeren(dit zit al ruim voldoende in de smuldier) maar de ene week eens rund en de andere week bijvoorbeeld iets van konijn,kip of eend,lam.
En de andere maaltijd iets van lekkere verse vette vis,dit zou ik zelf iedere week geven.
Daarnaast gooi je bij de zelfbereide maaltijden nog een eitje bij of eens wat cottage-cheese/yoghurt of verse groentenmix.
Voor je het weet heb je de smaak te pakken en je hond ook :P ;D ;D
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 17 mei 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

[quote="inimine"]
nou ik ben er over uit:ik kan hier in de buurt aankippennekken komen,en ik kan in de winkel hier vlakbij natuurlijk gewoon dingen als vis kopen.
nou dacht ik het zo te gaan doen,als iemand betere ideeen heeft hoor ik het graag:

4 dagen per week smuldier kompleet
3 dagen per week kippennekjes:
kippennek (ong 150 gr) + een heel ei
kippennek (ong 100 gr) + 100 gr vis
kippennek (ong 150 gr) + yoghurt met zeewier

is het zo afwisselend genoeg en breng ik zo de boel niet teveel uit balans?
ik zou graag om en om doen,dus een dag smuldier kompleet,en dan een dag kippennekjes,maar met een bakje smuldier kan hij 2 dagen doen.als ik dat in de koelkast ontdooi,kan ik dat dan nog 3 dagen bewaren in de koelkast?

[/quote]

tja ik zou dus geen 3 dagen kippennekken gaan geven,
dat is helemaal niet compleet.
dan zou ik liever 7 dagen compleet smuldier geven.
je kunt wel 1 dag kippennek geven met wat erbij.
en 1 vis dag.
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Je kunt Smuldier best wel in tweeën snijden.
Ik doe dat ook, omdat het bij de zalm moet, anders lust Guusje geen zalm.
Na een aantal uren in de koelkast is het wel haalbaar om het te verdelen. Ik zet de punt van een stevig mes erin en dan splijt het wel. Helft in de vriezer en de andere helft verder ontdooien. Geen probleem.

Hanny
inimine
1-ster
1-ster

Bericht door inimine »

[quote="Tinker"]
Ik hoop niet dat ik vervelend over kom maar dan kunn je nog beter 7 dagen per week Smuldier COMPLEET geven,want 3 dagen alleen kippenekjes met een beetje ei en joghurt dat is geen volwaardig menu.Je kunt dat best 1 dag per week geven,maar in mijn ogen niet vaker.En ontdooide smuldier is max.2 dagen na ontdooien houdbaar in de koelkast.
[/quote]
nee hoor niet vervelend ik vroeg zelf om commentaar. :P
dan doe ik gewoon 6 dagen smuldier kompleet en 1 dag kippennek met ei en vis.
inimine
1-ster
1-ster

Bericht door inimine »

ik zit te denken he,mijn hond is nu zo;n 5 kg,hij krijgt 200 gr smuldier nu.is op zich niet echt veel voor een pup.kan ik die 200 gram dan aanhouden,en dat dan aanvullen met dagelijks zo'n 50 gr andere dingen zodat hij toch op ong 250 gr per dag komt?
dan bedoel ik dus de ene dag wat yoghurt erbij,de ander dag een kippennek,dan weer is wat vis of een eitje etc.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ja, hoor dat kan heel goed.
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

[quote="inimine"]
ik zit te denken he,mijn hond is nu zo;n 5 kg,hij krijgt 200 gr smuldier nu.is op zich niet echt veel voor een pup.kan ik die 200 gram dan aanhouden,en dat dan aanvullen met dagelijks zo'n 50 gr andere dingen zodat hij toch op ong 250 gr per dag komt?
dan bedoel ik dus de ene dag wat yoghurt erbij,de ander dag een kippennek,dan weer is wat vis of een eitje etc.
[/quote]

Dat kan heel goed, sterker nog: ik vind dit zelfs nog beter dan 6 dagen smuldier en 1 dag zelf samenstellen. Op deze manier krijgt je pupseltje toch nog alle dagen wat anders erbij en daardoor wat variatie. Maakt het voor hem (of was het haar?) ook wat spannender.

Plaats reactie