kvv-barf: diersoorten

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:kvv-barf: diersoorten

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Ja hoe bedoel je verwend ;) En ze vinden het allemaal zooooo lekker. Ik zit nu al te dubben wat ik mee zal nemen met Dogtravel, carnibest of barf? Luxe probleem noemen ze dat. Ik heb trouwens begrepen dat we hetzelfde weekend lopen, het stevig stap, gezelli. Je zal alleen zien dat Jesse mank loopt en dat zal ook nooit meer goed komen, maarja kwaliteit en lol gaat bij mij echt boven kwantiteit.

O ja lamsgehakt ontbreekt in het lijstje bedacht ik me net.

Groetjes,
Cindy
Sanyo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sanyo »

Ja, wij gaan inderdaad ook stevig stappen met Dogtravel!
Sanne fluisterde me al in het oor of ze bij jullie mag komen eten! ;D

Als Jesse mank loopt, maar het verder vol houdt en er lol aan heeft, dan geef ik je groot gelijk, hoor.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Sanne mag best mee eten hoor! Als je zegt waar je voorkeur voor uit gaat dan neem ik met alle liefde wat mee. Vooral de geitenribben kan ik je aanraden.

Ik heb bewust voor het stevig stap gekozen omdat ik verwacht dat daar geen rouwdouwers meelopen en Volgens Marit is dat ook zo. Het is een zeer kleine groep tot nu toe. En dan zien we wel hoe Jesse het doet, Jesse kennende loopt ze gewoon door.

Cindy
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

lams gehakt maak je dan toch zelf!!!!!!!!!!!
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Cindy de Wolf"]

O ja lamsgehakt ontbreekt in het lijstje bedacht ik me net.

[/quote]
Ga je toch niet gemalen geven?
Is zonde joh ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="tieneke"]
Ga je toch niet gemalen geven?
Is zonde joh ;)
[/quote]

Jesse van mij is een waardeloze barfer, die moet het gewoon niet tenzij het kleine stukjes zijn. Zo heel af en toe een ribje maar niet noemenswaardig. Dus om Jesse zo af en toe ook wat anders te kunnen geven dan CB koop ik dus ook wel het een en ander gemalen op spiervlees. De andere honden vinden barfen geweldig. Zo is iedereen tevreden.

Cindy
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Cindy de Wolf"]
Jesse van mij is een waardeloze barfer, die moet het gewoon niet tenzij het kleine stukjes zijn. Zo heel af en toe een ribje maar niet noemenswaardig. Dus om Jesse zo af en toe ook wat anders te kunnen geven dan CB koop ik dus ook wel het een en ander gemalen op spiervlees. De andere honden vinden barfen geweldig. Zo is iedereen tevreden.

Cindy
[/quote]
Gekke hond ::) ::) ;D ;D
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Ik geef Bibi,en dan de rund,kip en lam variant, en dan heb ik verder nog geitenvlees,bio-pens en de bio-kopvlees(dank aan Lizzy)en rundervlees en 1 x pw zalm(diepvries van bassie).Het valt mij wel op nu dat ik gevarieerder voer(voorheen alleen cb of bibi natuur)de vacht van Cairo nog mooier is geworden,hij had een tijdje last van schilfers,maar nu niet meer.Binnenkort ga ik ook eens paard proberen.Ik vind het zelf leuk om het op deze manier te doen,en Cairo is er erg blij mee(dat weet ik zeker ;D :D ;))
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 25 mei 2006, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
roefus

Bericht door roefus »

[quote="judith1967"]
Ik geef Bibi,en dan de rund,kip en lam variant, en dan heb ik verder nog geitenvlees,bio-pens en de bio-kopvlees(dank aan Lizzy)en rundervlees en 1 x pw zalm(diepvries van bassie).Het valt mij wel op nu dat ik gevarieerder voer(voorheen alleen cb of bibi natuur)de vacht van Cairo nog mooier is geworden,hij had een tijdje last van schilfers,maar nu niet meer.Binnenkort ga ik ook eens paard proberen.Ik vind het zelf leuk om het op deze manier te doen,en Cairo is er erg blij mee(dat weet ik zeker ;D :D ;))
[/quote]

Dit is leuk om te lezen ! :D
En eigenlijk geeft het ook weer aan hoe je 'gaandeweg steeds beter wordt'.
Leuk om te lezen dat Cairo NOG mooier is geworden :D
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

[quote="roefus"]
Dit is leuk om te lezen ! :D
En eigenlijk geeft het ook weer aan hoe je 'gaandeweg steeds beter wordt'.
Leuk om te lezen dat Cairo NOG mooier is geworden :D
[/quote]

;D ;) ;D ;) ;D ;)
amber9960
1-ster
1-ster

Bericht door amber9960 »

als ik het dus goed begrijp ben ik goed bezig wanneer ik CB natuur,CB kip,CB lam en CB eend geef en dan nog een visje tussendoor,wat ei en yoghurt? en wanneer ik dan half time ook nog eens een poging doe om te barfen (moet dit alles nog leren dus begin zachtjes) krijgt mijn hond dan toch een goeie voeding of niet?
amber9960
1-ster
1-ster

Bericht door amber9960 »

ok tinker bedankt ik doe mijn best dan maar verder zo
La Demisa
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door La Demisa »

Ik Barf onze honden nu een maand of 4. Ik ben vrij abrupt overgestapt van brokken naar BARF. Ik wilde niet eerst naar KVV omdat je dan toch afhankelijk bent van wat de fabrikant erin stopt. Ik wil zelf bepalen wat ik de honden voer. Ik wil geen kant en klare bevroren pens kopen. Ik wil een verse hele pens die ik vervolgens zelf klein maak.

Ik heb eerst maanden (mee) gelezen op verschillende forums. Ik begreep direct daaruit dat het belangrijk is zo veel als mogelijk verschillende diersoorten te voeren. Ik ben dus gewoon begonnen met wat ik krijgen kon. Inderdaad, kip, lam en kalf. Maar het is net wat Lizzy zegt. Het was voor mij binnen 2 weken een sport om aan adressen te komen en om voor zo weinig mogelijk geld in te kopen. Gemiddeld zal ik een euro 2,5 per kilo betalen. De adressen die aan elkaar doorgegeven worden hebben wij enorm geholpen. Ik was en ben dus heel blij met dit forum.

Als je wilt gaan BARFEN moet je je gewoon beseffen dat het tijd en energie kost om alles in te kopen, te verpakken en klaar te maken. Je moet in mijn ogen blijven proberen om verschillende diersoorten te kunnen voeren aan je hond. Altijd blijven zoeken. Heb je er dat niet voor over dan moet je inderdaad gewoon de kvv voeren. Wel zo makkelijk, in mijn ogen toch echt minder goed dat echte BARF. Ik vind het nog steeds geweldig. Niet alleen om de honden te voeren maar ook het inkopen doen en vooral: de honden nieuwe dingen voorzetten en kijken hoe ze ervan genieten.

Het zagen over 6, 8 of 10 diersoorten is in mijn ogen dus tijdverspilling. Je weet zelf wel dat 2 te weinig is en 10 misschien wat veel. Er zit nog wel het een en ander tussen hoor. ;D
Tineke *
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tineke * »

Ik voer op het moment:kip(nek vleugels karkas maag lever)
rund(orgaan spier en strot)
vis(zalm haring sardien)
lam(hart lever rib)
paardenvlees
ei gr.mix fruit
En bibi.
Denk dat ik goed op weg ben.

Tineke
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

[quote="Tineke *"]
Ik voer op het moment:kip(nek vleugels karkas maag lever)
rund(orgaan spier en strot)
vis(zalm haring sardien)
lam(hart lever rib)
paardenvlees
ei gr.mix fruit
En bibi.
Denk dat ik goed op weg ben.
[/quote]

Zit er alleen bot in de kip en de vis?

Plaats reactie