Ik Barf onze honden nu een maand of 4. Ik ben vrij abrupt overgestapt van brokken naar BARF. Ik wilde niet eerst naar KVV omdat je dan toch afhankelijk bent van wat de fabrikant erin stopt. Ik wil zelf bepalen wat ik de honden voer. Ik wil geen kant en klare bevroren pens kopen. Ik wil een verse hele pens die ik vervolgens zelf klein maak.
Ik heb eerst maanden (mee) gelezen op verschillende forums. Ik begreep direct daaruit dat het belangrijk is zo veel als mogelijk verschillende diersoorten te voeren. Ik ben dus gewoon begonnen met wat ik krijgen kon. Inderdaad, kip, lam en kalf. Maar het is net wat Lizzy zegt. Het was voor mij binnen 2 weken een sport om aan adressen te komen en om voor zo weinig mogelijk geld in te kopen. Gemiddeld zal ik een euro 2,5 per kilo betalen. De adressen die aan elkaar doorgegeven worden hebben wij enorm geholpen. Ik was en ben dus heel blij met dit forum.
Als je wilt gaan BARFEN moet je je gewoon beseffen dat het tijd en energie kost om alles in te kopen, te verpakken en klaar te maken. Je moet in mijn ogen blijven proberen om verschillende diersoorten te kunnen voeren aan je hond. Altijd blijven zoeken. Heb je er dat niet voor over dan moet je inderdaad gewoon de kvv voeren. Wel zo makkelijk, in mijn ogen toch echt minder goed dat echte BARF. Ik vind het nog steeds geweldig. Niet alleen om de honden te voeren maar ook het inkopen doen en vooral: de honden nieuwe dingen voorzetten en kijken hoe ze ervan genieten.
Het zagen over 6, 8 of 10 diersoorten is in mijn ogen dus tijdverspilling. Je weet zelf wel dat 2 te weinig is en 10 misschien wat veel. Er zit nog wel het een en ander tussen hoor.