Hobbes schreef:
'Tick-fence'. Daar tot nu toe geen bijwerking van en wrijwel geen teken meer gehad. Ik las dat Tick-fence beter werkt dan Scalibor omdat het ingrediënt permethrin ook het vastbijten van de teek voorkomt: minder kans op besmetting Lyme/ babesia / etc..
Ook las ik dat Tick-fence niet zo goed tegen vlooien werkt - en jawel: deze week een vlooienplaag.
Beide gifstoffen van Tick Fence en Scalibor zijn niet voor vlo bestrijding geschikt. Beide Tick Fence en Scalibor werken preventief tegen het vastbijten van teken, geen van beiden hebben 100% success in het tegengaan van vastbijten van de teken.
Ik haal de scalibor niet af tijdens het zwemmen, wordt ook door de fabrikant niet geadviseerd, trouwens de deltamethrin zit in de vetlaag van de huid van de hond, dus al haal je de band af, dan zou je hem alsnog niet moeten laten zwemmen? omdat de stof toch op/in de huid aanwezig is.....
Permethrin is net als deltamethrin giftig voor vissen....ze zijn van de zelfde groep gifstoffen "Synthetic Pyrethroid Insecticides" dus als je geen besmetting van de water wil moet je een hond die met Permethrin is behandeld evenmin laten zwemmen.
"Permethrin is toxic to honey bees and other beneficial insects, fish, aquatic insects, crayfish, and shrimp. For many species, concentrations of less than one part per billion are lethal."
het is en bljif moeilijk om een adequate bescherming te vinden die geen gifstoffen bevatten of die vriendelijk is voor de omgeving