Lizzy hoe gaat het met de Curcuma?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Re:Lizzy hoe gaat het met de Curcuma?

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

geer schreef: Mmmmja, daar zit ook weer wat in. En toch kan ik me voorstellen dat 'gezonde' gewrichten het wel aankunnen, wat extra smeer, maar dat het juist bij gewrichten 'waar al wat mis mee is', anders dan artrose, het voor pijn kan zorgen. Ik kan me voorstellen dat, als iets scheef zit, en het gewricht wordt soepeler door Gluco, deze verhoogde beweging en soepelheid bij een scheef gewricht, een vergroeiing of een beknelling juist voor extra wrijving en extra pijn zorgt... Omdat het gewricht dan wel soepeler wordt, maar de oorzaak van de pijn (bijvoorbeeld iets wat scheef zit) niet weg wordt genomen en misschien wel meer overlast bezorgt juist doordat het soepeler wordt. Zeg maar.
In dat geval zit ik lekker in elkaar..... Al mijn vingers, tenen, polsen en enkels deden zeer......
geer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door geer »

Lizzy schreef: In dat geval zit ik lekker in elkaar..... Al mijn vingers, tenen, polsen en enkels deden zeer......
oeps ;D

Theorie ontkracht!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

geer schreef: oeps ;D

Theorie ontkracht!
Ja, of niet...... :-\ :( ;D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Nou, ik heb dus een tijdje geen gluco geslikt en alle belaste gewrichten deden me zeer. Toen weer met de gluco begonnen en de pijn is duidelijk minder.
Dus het lijkt erop dat het bij mij wel werkt.
Ik heb versleten knietjes en een bekken dat bij het minste of geringste uit model schiet. Die combi reageert dus wel goed op gluco.
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

ik gebruik geen gluco maar visolie capsules
ik ben in oktober ermee begonnen
want ik had last van mijn vinger kootjes
verleden week had ik ze een paar dagen niet in genomen en na drie dagen had ik weer last.
toen weer ingenomen en het was direct over
Joshii
4-sterren
4-sterren

Bericht door Joshii »

Lizzy schreef: Nee, op zich niet. Maar dat verklaard niet het volgende: in een lichaam is nooit ieder gewricht aangetast door artrose. Dus als het gewricht dat wel aangetast is door artrose beter wordt, zijn er toch altijd nog vele gewrichten die wel gezond zijn en dus pijnlijk worden. Met andere woorden: als ik in mijn rug/heupen artrose heb en ik neem daar gluco voor in, dan krijg ik dus in al mijn andere, gezonde gewrichten, last.....
ik lees dit met belangstelling en vraag me het volgende af; Ik geef fredje glucosamine + chondroïtine + msm voor z'n heupen, kan het dus zijn dat ik hierdoor last/pijn in zijn andere gewrichten veroorzaak?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Josien schreef: ik lees dit met belangstelling en vraag me het volgende af; Ik geef fredje glucosamine + chondroïtine + msm voor z'n heupen, kan het dus zijn dat ik hierdoor last/pijn in zijn andere gewrichten veroorzaak?
Heeft Fredje ergens anders pijn gekregen dan?

Nou ja goed, uit ervaring durf ik dus geen nee op deze vraag te antwoorden. Ik weet wel dat 2 van mijn honden glucosamine krijgen en daar beide zeer goed op reageren. Dus mogelijk hond/mens afhankelijk. Ik ben door deze ervaring dus wel iets terughoudender geworden over het toevoegen van dit supplement. Ik was al geen voorstander van het pro-actief toedienen van glucosamine: nu ben ik zelfs tegenstander.
Joshii
4-sterren
4-sterren

Bericht door Joshii »

Lizzy schreef: Heeft Fredje ergens anders pijn gekregen dan?

Nou ja goed, uit ervaring durf ik dus geen nee op deze vraag te antwoorden. Ik weet wel dat 2 van mijn honden glucosamine krijgen en daar beide zeer goed op reageren. Dus mogelijk hond/mens afhankelijk. Ik ben door deze ervaring dus wel iets terughoudender geworden over het toevoegen van dit supplement. Ik was al geen voorstander van het pro-actief toedienen van glucosamine: nu ben ik zelfs tegenstander.
Ik heb niet de indruk dat Fredje op andere plaatsen pijn heeft gekregen. Maar toen ik bovenstaande las vroeg ik me dat af.
pepper
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door pepper »

Cathelijn schreef: mmm, typisch allemaal. Ik werd alleen nogal misselijk van glucosamine. Vooral als ik 's avonds in bed lag werd ik niet goed. Ik had ook niet het idee dat het echt werkte, dat ik minder last had van mijn afbrokkelende kraakbeen, dus ben ermee gestopt. Misselijk gevoel was meteen weer over. Ik heb niet echt opgelet of ik ook meer pijn had (dus het was sowieso niet opvallend), maar minder iig niet.

ikword ook iedere dag stikmisselijk, dus neem het nu later in. Tip? zeker nooit met melk innemen.

Plaats reactie