Proberen van 2 x maaltijd naar 1

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Proberen van 2 x maaltijd naar 1

Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Hier krijgen de honden (op de pup van bijna 4mnd na) 1x per dag eten. Minimaal 1x per week Barf maar verder Carnibest.
Ze krijgen het nadat wij gegeten hebben en dat kan verschillen. Soms kan het ook gebeuren, dat het veel vroeger of juist veel later is, dat ligt eraaan, of we die dag lang weg zijn.
Ik geef ze nooit vlak voor of vlak na een lange wandeling. Daar zit altijd minimaal een uur tussen.
Het overgaan van meerdere voedingen naar 1 minder, doe ik altijd in 1x, de hond is daar erg snel aan gewend.
Bij het wisselen van de tanden bij de pup, geef ik iets meer barf, omdat die grote stukken helpen, om het losse melkgebit te laten verdwijnen.
Het is trouwens een heerlijk gezicht, als je die honden ziet eten aan een penslap of een runderstrot met vlees, of een mooie vleesrib :D
java
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door java »

Onze honden staan sinds 14 dagen op een maaltijd, hier ben ik aan begonnen omdat een van de honden (Java)altijd honger had. Het bevalt me PRIMA. Ze krijgen s'avonds tussen 19.00 en 20.00 uur eten. En onze Belle die nog al eens kon mutsen of iets niet lusten - of gewoon altijd iets had - eet nu alles op en lust nu ineens alles !!! Ja zelfs botten, het leek eerst dat ze die niet goed kon wegkrijgen en nu peuzelt ze alles op !!!

Het baasje moet nog wel wennen...maar als de honden het er goed opdoen is het gevoel ook gesust...!!!

gr. Will
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Hier eten ze ook maar 1 x per dag en de beste tijd daarvoor is de tijd die mij het beste uitkomt.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike eet nog steeds 2x per dag maar ik denk toch dat ik naar 1x per dag en in de ochtend ga. 's Ochtends krijgt hij na het wandelen, dat kan 10 uur zijn maar ook 12 uur. 's avonds krijgt hij nadat wij gegeten hebben. dat kan 7 uur zijn maar ook 9 uur. En hoe later hij 's avonds eet, hoe dichter dat op zijn avondwandeling zit die daarna nog komt. En dat is dus niet zo goed begrijp ik en misschien is het daarom wel dat Pike af en toe 's nachts niet zo lekker is ???. Denk dus dat ik morgen maar ga beginnen met langzaam aan 's ochtends meer en 's avonds minder. En als hij daardoor wat voller wordt dan is dat mooi meegenomen want hij mag wel wat hebben!
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Zaterdag, zondag, maandag en dinsdag hebben ze 1 keer een maaltijd gehad. En 's ochtends een runderoor en/of pensstaafjes (2). :)

Gisteren was ik abuis en had ik ze dus 's ochtends weer de oude hoeveelheid gegeven. Gevolg is dus 's middags ook de oude hoeveelheid. >:(
Conclusie na de 2de maaltijd: 's ochtends vonden ze natuurlijk niet erg, maar 's middags leek het of ze honger hadden. ::) En natuurlijk hadden ze dus vanochtend zoiets van...kom op met dat eten. Helaas moesten ze het met 2 pensstaafjes doen.
Maar goed......ik had complete verbazing over het feit hoe snel ze gewend zijn. ;D
"inge"
3-sterren
3-sterren

Bericht door "inge" »

Ik heb de shelties ook sinds kort op 1 x per dag. Ze krijgen maar twee ons kvv en als ik dat dan ook nog in tweeen deel blijft er maar zo weinig over. Nu krijgen ze s'morgens een pensstaafje of een beetje hutekase,en s 'middags ieder twee ons CB of iets minder met een kippevleugel of een ribje. Het bevalt prima!!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

gisterochtend had Pike 3/4 van zijn dagtotaal, nou hij kreeg het niet eens op. Hij at karkas en orgaan maar het vlees en groente liet hij mooi staan! :( Ik heb dat terug in de koelkast gezet voor de avond. Zijn avondmaaltijd heb ik vervroegd naar 5 uur, nog een paar vleugeltjes bij de rest van de ochtend en alles ging er in. Nadat wij gegeten hadden kwam hij tot onze verbazing NIET om eten vragen 8). Dan moet hij toch wel lekker voldaan zijn geweest :D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

maar vanochtend heeft hij een heel dagrantsoen gehad en dat ging er helemaal in (inclusief alle groentemix 8) maar zojuist kwam ie kijken: "waar blijft mijn eten?"
Tiesto
3-sterren
3-sterren

Bericht door Tiesto »

Ik was netjes aan t afbouwen met een half schijfje, maar iedere keer dat we s'avonds minder gaven, leek het of Zack steeds meer ging zeuren om eten en toen we bij nog een halve waren en we s'avonds gingen bbqen vrat ie t vlees zowat van t rooster!! :-\ Toen ik de volgende morgen beneden kwam had mijn vriend ze braaf 4 schijven gegeven en dus s'avonds 2..hij vond t maar niets! En dacht dat wanneer we s'morgens de grootste portie geven de darmen van Zack dan ook meer rust zouden krijgen..en nu is t ergste geschooier voorbij..Heb ze nu ook sinds een week op Duck en het lijkt dat Zack het daar heel goed op doet qua ontlasting, nog geen 1 keer dun gehad!!
Tiesto
3-sterren
3-sterren

Bericht door Tiesto »

Ja...voornamelijk dus ook omdat mijn vriend het zo sneu vond de meerwaarde er niet van inzag..en het geschooier veel erger werd..heb wel het idee nu ze duck krijgen ze wel meer verzadigd zijn na de maaltijd ipv bij energique..misschien dat ze daar meer uithalen ivm hun snelle verbranding..dus nu dus s'morgens 400 gr en s'avonds 200 gr.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ik denk dat als je wilt afbouwen van 2 naar 1 maaltijd je dat beter kunt doen door de maaltijden steeds dichter op elkaar gaat geven (qua tijd hè) of gewoon cold-turkey van 2 naar 1 dan dat je afbouwt met een half schijfje. Want dat is ook zo'n sneue maaltijd een half schijfje, ik kan me voorstellen dat je hond dan meer eten verwacht en juist daardoor gaat schooien.
Miekie
4-sterren
4-sterren

Bericht door Miekie »

Het lijkt mij vrij logisch dat de gewoonte om 2 keer te eten ook een rol speelt:zeuren omdat ze gewend zijn om op een bepaalde tijd te eten en niet perse omdat ze honger hebben.Zeurgedrag is heel vaak geconditioneerd gedrag:het levert ook bijna altijd eten op!
Ik heb zelf het afbouwen zo aangepakt.Een week heeft 168 uur,als je 2 keer p.dag voert voer je dus om de 12 uur(168uur/14 keer voeren)Ik ben van 14 keer per week naar 10 keer per week gegaan,dus voeren om de 16,8 uur(168 uur/10)en daarna naar 7 keer per week.Ik ben toen ook al gelijk op onregelmatige tijden gaan voeren en de overgang is prima verlopen,al liepen ze in het begin ook wel te zeuren..
Laatst gewijzigd door Miekie op wo 05 jul 2006, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Tja, ieder z'n eigen manier van voeren, maar ik vind het uitermate lastig, als mijn honden op bepaalde tijden moeten eten. (ingebouwde klokjes)
Je kunt dan nooit eens zomaar wat leuks gaan doen, want de honden moeten op die tijd eten. :-\
We hebben zoiets ooit meegemaakt met de hond van mijn schoonouders. Wally was gewend om op klokslag 5 uur eten te krijgen. Toen wij eens gezellig samen uit eten gingen, bleef Wally in de auto. Toen wij om 7 uur terugkwamen, was de auto half opgevreten door meneer Wally. :-X
Mijn honden eten op verschillende tijden en hebben daar geen problemen mee. Ik voer honden vanaf een maand of 14 1x per dag, dit, omdat ik denk, dat ze zich dan lekker vol voelen van de maaltijd.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike was nèt naar 1 maaltijd per dag, ik geloof dat hij 2 dagen een maaltijd had gehad, toen kreeg hij zo'n vreselijke buikpijn. Weet niet waarom, dat is me geheel onduidelijk, maar ja, ben daarna weer begonnen met drie maal per dag een kleine portie, vandaag terug naar 2x, ik weet nu niet meer zo goed of ik wel naar 1 voerbeurt moet. Ik vind het erg lastig om te bepalen wat het beste voor de hond is. Hij voelt zich ongetwijfeld lekker vol, maar als rauw eten maar zo'n vier tot vijf uur in de maag blijft, kan ik mij voorstellen dat hij 's avonds wel weer wat wil hebben ???
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

[quote="pike"]
Pike was nèt naar 1 maaltijd per dag, ik geloof dat hij 2 dagen een maaltijd had gehad, toen kreeg hij zo'n vreselijke buikpijn. Weet niet waarom, dat is me geheel onduidelijk, maar ja, ben daarna weer begonnen met drie maal per dag een kleine portie, vandaag terug naar 2x, ik weet nu niet meer zo goed of ik wel naar 1 voerbeurt moet. Ik vind het erg lastig om te bepalen wat het beste voor de hond is. Hij voelt zich ongetwijfeld lekker vol, maar als rauw eten maar zo'n vier tot vijf uur in de maag blijft, kan ik mij voorstellen dat hij 's avonds wel weer wat wil hebben ???
[/quote]

Misschien is dat je menselijke interpretatie ;)
Maar er zijn honden, die het beter doen op 2x per dag eten.
Gewoon zelf goed kijken naar je hond.

Plaats reactie