euh...ontwormen?! *update* RAAK!

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re:euh...ontwormen?! *update* RAAK!

Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

Is er trouwens ook iemand die weet welke middelen alle stadia van de worm uitroeit en of banminth daar ook toe behoort?!?! ???
Hilde
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Hilde »

"niets krijgt" is dus een beetje te makkelijk gezegd. Ze zullen er geen (volwassen) spoelwormen van krijgen in hun darmen. Maar de eitjes/ larven die ze binnen krijgen kunnen dus wel op reis gaan door hun lichaam er daar schade veroorzaken. Tenminste dat is wat ik uit het verhaal van de GGd begrepen heb.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Re:euh...ontwormen?!

Bericht door sylvia »

Jojo schreef: Nou, ik had ook absoluut geen vermoeden dat ze besmet zou zijn! Ik heb haar vanmorgen de banminth pasta door de carnibest gedaan en voila, net uit haar drol 2 spoelwormpjes gevist. Zo met het blote oog had ik ze niet gezien, ze zaten echt ìn de poep, ik vond ze toen ik er met 2 sateprikkers (we waren net aan het bbq-en :-X) in zat te wroeten :P
Gatverdegatver :-X :-X :-X

Maaaruh..... er zijn er nu 2 uit gekomen van een 8 cm lengte, betekend dit dat ze er vol mee zit en de rest nog komt (of blijft zitten) of kan ze er ook gewoon maar 2 hebben gehad??? Moet ik het nu meteen nog eens doen of met een week of 2??
Aangezien ze ons ook wel regelmatig een lik over de mond geeft, moeten we nu zelf ook maar een wormenpilletje nemen of draaf ik nu een beetje door?! ::)

Als je banminth geeft dan zou ik het iedere week blijven geven tot je geen wormen meer ziet en dan de week daarop de laatste keer (to be sure)
Jojo
5-sterren
5-sterren

Re:euh...ontwormen?!

Bericht door Jojo »

sylvia schreef: Als je banminth geeft dan zou ik het iedere week blijven geven tot je geen wormen meer ziet en dan de week daarop de laatste keer (to be sure)
Ow, dank je. Gebruik je het zelf ook zo?? Is jouw ervaring dat er een week later toch nog weer wormen uitkomen??? De bijsluiter vermeld alleen 'eenmalige dosering'' dus niets over herhalen ofzo :-\ Dacht ook dat dit een middel was die alle stadia uitmoord???
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

Joey heeft net trouwens ook banminth gekregen, ook hij scheint behept te zijn met wormen. Ik had al een vermoeden vanwege zn slechte eetlust en ontlasting de laatste tijd, en Zusje haar besmetting natuurlijk. Heb het laten testen en idd. ook hij heeft wormen :(
Hij heeft net 22 cm pasta met vanillekwark gehad, lekker toetje na het struisvogelgehakt met een topping van huttenkase ;D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Als je banminth hebt voor pups en kittens kun je dit iedere week geven. Ik begin er met de pups al mee met 3 weken en herhaal dit wekelijks (als ik wormen vind dan)
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

Er staat niet op dat het voor pups en kittens is ??? Zijn er meerdere soorten van dan?!
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Jojo schreef: Er staat niet op dat het voor pups en kittens is ??? Zijn er meerdere soorten van dan?!
Volgens mij is er ook een breed spectrum van banminth maar als je een injector hebt die alleen tegen spoelwormen werkt dan is dat die je aan pups en kittens kunt geven.
Jojo
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jojo »

sylvia schreef: Volgens mij is er ook een breed spectrum van banminth maar als je een injector hebt die alleen tegen spoelwormen werkt dan is dat die je aan pups en kittens kunt geven.
Ik heb gewoon de tube met pasta. Zonder problemen aan mn pupje gegeven. 2 cm per kilo lichaamsgewicht......

Plaats reactie