Beer is 6 jr geleden gevonden onder de struiken, een hoopje ellende. In het asiel hebben ze hem vuile pens gegeven maar dat was geen succes daar het hondje niet meer zoveel voedsel gewend was. Zijn darmen waren vreselijk onstoken even als zijn huid en de voetzooltjes waren kapot. Eerst ging hij op speciaal voer van de DA ( ben de naam kwijt) wat specifiek gericht was op darmen. Dat ging eerst goed. Tja door de jaren heen leer je steeds meer. In het begin kreeg hij vaak witbrood met wat leverpastei wat later vervangen werd door pedigree blikvoer maar dat was het ook niet. Bij tijd en wijle was het net een giertank die wel 6x per dag moest. Toen besloten we alleen brokken te geven. Op een gegeven moment moest ik om financiële redenen goedkoper voer kopen en kwam terecht bij RC selection croq. En tot begin dit jaar heb ik er nooit bij nagedacht dat zijn galspugen te maken had met de samenstelling van de brokken
Hij zal altijd een hond blijven met gebruiksaanwijzing maar dat hebben we er graag voor over. Echter de trainer zei dat hij te dik was. Beer is een formaat fox terrier met een onherleidbare achtergrond maar lijkt nog het meest op een kromfohrlander. Hij woog bijna 13 kilo en ja dat was ook te zwaar. Er werd ons geadviseerd de hond de helft te geven aan brokken dan wat hij gewend is , en dus ging in van een volle beker naar een half volle beker. Hij is ook afgevallen alleen ik ben niet tevreden. Wij vinden hem zelfs iets te mager je kan zijn ribben goed voelen en tot voor kort ook zijn ruggengraat een beetje ik schrok hier enorm van en dus zijn we weer gaan bijvoeren. ZO af en toe kreeg hij wat lamshart erbij maar zijn buik maakt soms geluiden alsof het een laboratorium is
Het advies was deze langzaam aan te mengen door de brokken en deze dan uiteindelijk weg te laten. Okay ik moest echt even wennen aan de geur
Maar nu hoe ga ik verder. Moet ik de brokken weglaten ( we zijn nl nu bij Brouwer brokken belandt
Onze katten wil ik ook voor een deel op cb hebben en naast lamshart wil ik ze ook kuikens laten eten zelf dacht ik dat dat ook iets voor Beer zou kunnen zijn.
pff al met al een lang verhaal maar tips en adviezen zijn welkom.