Hoe eet mijn hond (POLL)

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Vleesvoer, Barf, Brok of combinaties

Volledig BARF
38
12%
Volledig vleesvoer
74
24%
Volledig brok
19
6%
Zowel BARF en vleesvoer
66
22%
Zowel BARF en brok
15
5%
Zowel vleesvoer en brok
60
20%
BARF, vleesvoer en brok
29
10%
Anders
4
1%

Totaal aantal stemmen: 305

Re:Hoe eet mijn hond (POLL)

billie

Bericht door billie »

billie eet nu nog energique of rodi
af en toe kip

over enkele dagen carnibest
( en gezien de lading gal&slijm die er vanmiddag weer lag heb ik hier al mijn hoop en zaligheid opgezet! )

babs
nancy
2-sterren
2-sterren

Bericht door nancy »

Cooper eet vanaf dat ik hem als pup van 8 weken kon ophalen versvlees natuurmix van Carnibest. Hij is inmiddels 7 maanden oud en doet het er vrij goed op hoewel hij wel iedere dag 1 of 2 keer een beetje dunne ontlasting heeft. Maar ook 2x per dag goede ontlasting gelukkig Verder krijgt hij af en toe een kippennekje erbij en sardientjes uit blik, rauw eitje en om de dag zuurkool en alfafakiemen door het versvlees sinds 2 weken.
Als tussendoortjes krijgt hij stukje gedroogde pensstaaf en wat kleine beloningshapjes (afgewisseld penstrainertjes en zeewierballetje en kattensnoepjes in stukjes)
mud
1-ster
1-ster

Bericht door mud »

Jeetoo zit nu een maand op carnibest natuur en als
extra s`middags de ene dag een kong met kippen strotten andere dag groente / fruit.
En geen brokken meer !!!!!!!!!!!!!!!

Bob.
Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

zingaro krijgt elke dag Carnibest met wat Fytomix. Af en toe een eitje of wat yochurt. Sinds hij de Carnibest krijgt glimt z'n vacht prachtig. In de toekomst wil ik wel Barf gaan proberen, maar dan moet ik me daar eerst meer in gaan verdiepen, ik vind het nog een beetje eng, nu weet ik dat hij alles binnen krijgt en hij doet het er goed op.
Elvira
crutz
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door crutz »

nancy schreef: Cooper eet vanaf dat ik hem als pup van 8 weken kon ophalen versvlees natuurmix van Carnibest. Hij is inmiddels 7 maanden oud en doet het er vrij goed op hoewel hij wel iedere dag 1 of 2 keer een beetje dunne ontlasting heeft. Maar ook 2x per dag goede ontlasting gelukkig Verder krijgt hij af en toe een kippennekje erbij en sardientjes uit blik, rauw eitje en om de dag zuurkool en alfafakiemen door het versvlees sinds 2 weken.
Als tussendoortjes krijgt hij stukje gedroogde pensstaaf en wat kleine beloningshapjes (afgewisseld penstrainertjes en zeewierballetje en kattensnoepjes in stukjes)
dat van die ontlasting zou ik toch in de gaten houden,
3 a 4 keer ontlasting, zeker voor een hond die alleen maar vers krijgt vind ik best veel en dan ook nog 1 a 2 keer dun......................... :-\
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

nancy schreef: Cooper eet vanaf dat ik hem als pup van 8 weken kon ophalen versvlees natuurmix van Carnibest. Hij is inmiddels 7 maanden oud en doet het er vrij goed op hoewel hij wel iedere dag 1 of 2 keer een beetje dunne ontlasting heeft. Maar ook 2x per dag goede ontlasting gelukkig Verder krijgt hij af en toe een kippennekje erbij en sardientjes uit blik, rauw eitje en om de dag zuurkool en alfafakiemen door het versvlees sinds 2 weken.
Zet Cooper eens een week of 3 op ALLEEN Carnibest en hou eens in de gaten hoe zijn ontlasting dan is??
hondenliefhebster
2-sterren
2-sterren

Bericht door hondenliefhebster »

Sinds twee maanden volledig vleesvoer (Energique), met af en toe (met vallen en opstaan) 'gewoon' vers vlees. Een keer per week of tien dagen een recreatiebot.
ikke

Bericht door ikke »

100% zelf samengesteld.
Anke
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Anke »

ben erg beginnend, dus zoekende,
nu sochtends brokjes (want die moeten ook op hihi) met gedroogde groentenmix en savonds rodischijven.

Mijn hond moet namelijk van mij 2 kilo afvallen. Heb hem nu een jaar, was eerst 10,5 kilo (erg mager) na 4 maanden was hij 12,5,* (dat was mooi) en nu na castratie inmiddels 14,5 (en dat is teveel)

dus op naar de 12,5!!

dat rodi voer geeft me de tijd om echt te onderzoeken wat nou barfen is en hoe ik hem aan het afvallen krijg, het is alleen erg lastig om fytomix ofzo hier te kopen, ben alle dierspeciaalzaken al langs geweest... zelfs de rodi schijven zijn maar in 1 supermarkt te koop!!
sjappie
1-ster
1-ster

Bericht door sjappie »

Als ik de resultaten bekijk zijn er 149 stemmen uitgebracht. Is dit cijfer representatief t.o.v totaal aantal forumleden?
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

waarschijnlijk komen er sommige niet verder dan waar zijzelf hun berichten achterlaten ?
casangio

Bericht door casangio »

95 % barf, +/- 5% rodi
crutz
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door crutz »

mijn stem is niet meer geldig ;D

inmiddels is het 4 dagen compleet vers (bibi natuurmix) en 2 dagen BARF (en 1 dagje vasten)
DiNero
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door DiNero »

Hier eten ze 's morgens Duck en 's avonds zelf samengesteld.
groetjes, linda
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Dunne ontlasting zou door de kattensnoepjes kunnen komen. Of de zuurkool? Mijn border terrier pup is nu 8 maanden en staat vanaf haar eerste hapje op rauwvlees. Ik voer ook carnibest.

Gesloten