Proberen van 2 x maaltijd naar 1

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Proberen van 2 x maaltijd naar 1

Tiesto
3-sterren
3-sterren

Bericht door Tiesto »

Tja, dat Wally de auto heeft opgegeten mag natuurlijk niet maar vind het persoonlijk (niet aanvallend bedoeld hoor) niet zo leuk wanneer honden een poos alleen in de auto zitten..zag dit laatst ook hier voor t huis, de mensen waren op visite bij anderen en de honden hebben bijna 4 uur in de auto gezeten..dan laat ik ze liever thuis waar ze lekker in hun eigen omgeving zijn of regel iemand die ze uitlaat tussendoor..maar denk inderdaad dat t per hond verschillend is 1 of 2 x per dag eten..Tiesto heeft namelijk een paar x gal gespuugd en dat duid toch op een lege maag denk ik of niet? Dus als hij dan maar 1 keer zou krijgen lijkt me dat niet goed toch?
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Mijn honden gingen op zich goed op 1x per dag voeren, maar ik vind het tien keer niets. Vanaf donderdag (toen ze in pension gingen) krijgen ze weer 2x per dag. En als ze willen zeuren, zeuren ze maar lekker. Op doordeweekse dagen zijn het vaste voertijden. In het weekend verschilt het. Wel "zeuren" ze dan op de vaste tijden, maar als ik dan niets geef gaan ze na een paar minuten ook weer lekker of doen waar ze mee bezig waren. ;D
tamarshsecret
1-ster
1-ster
Contacteer:

Re: Proberen van 2 x maaltijd naar 1

Bericht door tamarshsecret »

Goed idee denk ik om eenmaal per dag te geven;kan m.i. gezien hoeveelheidprima.
Gezien leeftijd van pup wacht ik er nog even mee.
Groetjes, ;)
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

[quote="Lizzy"]
Ik denk eerlijk gezegd dat het weinig uitmaakt, of je 's morgens of 's middags of 's avonds voert. Wat jou het beste uit komt. Als je wat verder bent met het langzaam overschakelen, dan is het zelfs niet verkeerd om juist ook op verschillende tijdstippen te gaan voeren. Ik weet bijv. van Rovanna dat ze de ene keer 's morgens en de andere keer 's avonds laat voert en dat haar honden daar totaal niet onder lijden (ze heeft ook 1 Labrador en 1 Malamute). [/quote]

Inderdaad, ik voer wisselend. In totaal 6 maaltijden per week en gewoon wanneer het mij uitkomt: de ene keer zit er 24 uur tussen; de andere keer 12 uur of 36 uur. Toch zou ik proberen om zelf te gaan samenstellen. Hierdoor, zoals Lizzy ook al schrijft, geef je grote stukken vlees(bot) in één keer en daar is het spijsverteringsstelsel van de hond nog beter op voorbereid. Bovendien zijn honden op die manier langer bezig met eten dus het heeft ook nog een therapeutische werking, zeg maar. Aan de andere kant: mijn lab heeft ook ALTIJD honger en is dan ook echt te dik. Van mij krijgt ie het niet, maar het vreet als een dijker van de straat en dat kan ik niet altijd voorkomen.
Tineke *
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tineke * »

Maar het kan dus geen kwaad om ze in 1 keer op 1 maaltijd per dag te zetten?

Tineke.

MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Tineke *"]
Maar het kan dus geen kwaad om ze in 1 keer op 1 maaltijd per dag te zetten?

Tineke.

[/quote]

Hoe wou je anders van 2 naar 1 maaltijd per dag gaan ???
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Rovanna"]
[/quote]

Door iedere dag, een paar dagen achterelkaar, de ene maaltijd steeds kleiner te maken en de andere maaltijd steeds te vergroten. Bij heel gevoelige honden kun je dat zo doen.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 25 jul 2006, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

[quote="Lizzy"]
Door iedere dag, een paar dagen achterelkaar, de ene maaltijd kleiner te maken en de andere maaltijd te vergroten. Bij heel gevoelige honden kun je dat zo doen.
[/quote]

O oke. Ja, ik ben meer van het 'hupsakee'.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik voer sinds een aantal dagen pas na 22.00 uur en ik merk vooral bij Joep een bijzonder gunstige ontwikkeling. Joep die toch regelmatig dunne ontlasting had, heeft de laatste dagen keurige harde drollen.
Het lijkt erop alsof de vertering 's nachts tijdens de slaap voor hem het beste werkt.
1 dag geprobeerd en om 18.30 uur eten gegeven, volgende dag lag er al een kadootje voor me in de keuken en tijdens de wandeling was het ook weer te dun.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

[quote="Pauline"]
Ik voer sinds een aantal dagen pas na 22.00 uur en ik merk vooral bij Joep een bijzonder gunstige ontwikkeling. Joep die toch regelmatig dunne ontlasting had, heeft de laatste dagen keurige harde drollen.
Het lijkt erop alsof de vertering 's nachts tijdens de slaap voor hem het beste werkt.
1 dag geprobeerd en om 18.30 uur eten gegeven, volgende dag lag er al een kadootje voor me in de keuken en tijdens de wandeling was het ook weer te dun.

[/quote]

Jeetje zeg, wat goed! :D Dat sommige oplossingen zo eenvoudig kunnen zijn..... maar je moet er maar net op komen, fijn hoor dat deze oplossing zo goed werkt voor Joep.
Tineke *
4-sterren
4-sterren

Bericht door Tineke * »

[quote="Rovanna"]
[/quote]

Omdat er ook gezegd wordt dat je het in etappes moet doen.
Maar ik heb ze vanmiddag gewoon de dag hoeveelheid gegeven.En tot nu toe gaat het prima.

Tineke

Plaats reactie