Smuldier vraagje...

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Smuldier vraagje...

Chirra
1-ster
1-ster

Bericht door Chirra »

Ik voer mijn honden ook Smuldier. Vleescompleet met afgewisseld 2 dagen compleet pens.

Het gaat er in als zoete koek. Vachten en huid zien er goed uit, goede ontlasting. Heb er niets over te klagen.

1 x per week krijgen ze dan ook nog een vleesbot erbij
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="Tinker"]
De eerste keer dat ik een rol Carnibest open sneed stond ik ook te kokhalzen,gatver daar komt ook een lucht vanaf. :-X :-X ;D Tis even wennen maar daarom is het geen slecht voer. ;)
[/quote]

nee daar ben ik het wel mee eens idd...de lucht doet er niet toe hihih...
Carnibest is goed, maar toch denk ik dat smuldier ook best goed is...
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Hoe meer het stinkt hoe lekkerder ze het vinden. :D
roefus

Bericht door roefus »

Ik heb geen bezwaar tegen Smuldier.
Feitelijk vind ik het zelfs 'echter' ogen, dan die kartonnen plakjes van Rodi.
Over de samenstelling van de 'kompleet' kan ik niets zeggen.
Behalve dat ik begrepen heb dat Smuldier pens als spiervlees aanduidt/ziet.
En dat ruik je ook aan de Smuldier-kompleet.
Het is een pens-variatie.
Helemaal niet gek voor 'zo nu en dan'.
Maar ik zou het zelf nooit als volledige voeding, dag in dag uit, aanbieden.
De enkelvoudige Smuldier vind ik best oké.
En ook bruikbaar voor die ene keer dat je vriezer welhaast leeg is en je zo nodig nog even iets 'hebben' moet.
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="roefus"]
Ik heb geen bezwaar tegen Smuldier.
Feitelijk vind ik het zelfs 'echter' ogen, dan die kartonnen plakjes van Rodi.
Over de samenstelling van de 'kompleet' kan ik niets zeggen.
Behalve dat ik begrepen heb dat Smuldier pens als spiervlees aanduidt/ziet.
En dat ruik je ook aan de Smuldier-kompleet.
Het is een pens-variatie.
Helemaal niet gek voor 'zo nu en dan'.
Maar ik zou het zelf nooit als volledige voeding, dag in dag uit, aanbieden.
De enkelvoudige Smuldier vind ik best oké.
En ook bruikbaar voor die ene keer dat je vriezer welhaast leeg is en je zo nodig nog even iets 'hebben' moet.
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik de compleet versie niet echt top vind, is te penzig....de enkelvoudige vind ik super...die zou ik eerder gaan gebruiken dan de compleet.
Alleen vraag ik me dan wel af wat je nog zou moeten toevoegen wil je een compleet maaltijd voeren als je enkelvoudige smuldier voert...eitje, visje, botje etc??

Ik zie ook bij de prijslijst van Mulder diervoeding staan bijvoorbeeld, smuldier compleet op pensbasis en compleet op vlees basis....betekend dat dat die compleet vlees geen pens bevat of hoe moet ik dit zien?...ze hebben zoveel verschillende dat ik even door de bomen het bos niet meer zie...
Als ik smuldier zou gaan geven als afwisseling wil ik wel zeker weten dat ik het juiste geef.
In de enkelvoudige zitten zeker ook geen vitaminen en mineralen enzo?
Laatst gewijzigd door Daisy75 op za 16 sep 2006, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziviaantje
4-sterren
4-sterren

Bericht door Ziviaantje »

Mijn oude teef ( 14 1/2 jaar ) staat er nu sinds een paar weken op en ze wil niks anders meer  ;D Ik geef de compleet, ik vind het wel vreselijk stinken, maar je moet wat over hebben voor je hond  ;) Ze kreeg eerst Rodi, maar dat moet ze echt niet meer. Ik heb nu ook de enkelvoudige geprobeerd ( kip ), zag er prima uit, maar ze moet het echt niet. Zelfs de pup ging pas na lang aandringen het opeten ( terwijl ze normaal een stofzuiger is ), ja, weggooien vind ik ook weer zonde  ;) Soms kan ik haar foppen door een beetje bibi te mengen met smuldier, maar wat haar betreft liever niet. Ach, als zij het zo lekker vindt houden we haar er maar op. Doe ik gewoon een knijper op mijn neus :2funny: Ik kan haar zelfs foppen door haar medicijnen fijn te maken en er doorheen te mengen.  En het is nog voordelig en makkelijk te krijgen ook.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Persoonlijk zou ik sowieso niet alleen maar een merk Kvv voeren dat geldt niet alleen voor Smuldier maar ook voor de andere merken.
Zoveel mogelijk afwisseling lijkt mij echt het beste.
Nog beter is natuurlijk gewoon Barfen. :D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="KayleighShanden"]
Ik moet zeggen dat ik de compleet versie niet echt top vind, is te penzig....de enkelvoudige vind ik super...die zou ik eerder gaan gebruiken dan de compleet.
Alleen vraag ik me dan wel af wat je nog zou moeten toevoegen wil je een compleet maaltijd voeren als je enkelvoudige smuldier voert...eitje, visje, botje etc??

[/quote]

Dat ligt er maar helemaal aan hoe vaak je zoiets gaat voeren. En de vraag is of je moet streven naar 'complete maaltijden', als je die zelf samenstelt.

Volgens mij zitten er geen vitamine/mineralen in en kijk je dus bij enkelvoudig voer naar enkel kip (geen idee of dat met of zonder bot is - dat moet je Smuldier vragen, denk ik) en enkel vlees.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ze hebben van smuldier ook de vleescompleet, deze is echter niet te koop bij supermarkten.

Dit antwoord kreeg ik toen ik informeerde via mail:

"Helaas is de vleeskompleet niet in de supermarkt verkrijgbaar, wij
produceren het eigenlijk voornamelijk voor fokkers en kennelhouders."

Waarom dit is weet ik niet maar ik vindt het wel jammer, kun je het niet een keer proberen.
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="Mieke Linger"]
Persoonlijk zou ik sowieso niet alleen maar een merk Kvv voeren dat geldt niet alleen voor Smuldier maar ook voor de andere merken.
Zoveel mogelijk afwisseling lijkt mij echt het beste.
Nog beter is natuurlijk gewoon Barfen. :D
[/quote]

Ja weet ik dat barfen beter is maar mijn reu vreet het gewoon niet die trekt zijn neus al op voor een kippenpootje is echt drama met hem.
Dus daar ben ik mee gestopt want hij at gewoon niet..dat vond hij een betere optie dan barfen...zucht
Ik zou zowiezo carnibest blijven geven en dan samen met smuldier ter afwisseling....
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="tt-tjes"]
Ze hebben van smuldier ook de vleescompleet, deze is echter niet te koop bij supermarkten.

Dit antwoord kreeg ik toen ik informeerde via mail:

"Helaas is de vleeskompleet niet in de supermarkt verkrijgbaar, wij
produceren het eigenlijk voornamelijk voor fokkers en kennelhouders."

Waarom dit is weet ik niet maar ik vindt het wel jammer, kun je het niet een keer proberen.

[/quote]

Klopt ik heb dit ook gevraagd idd.....maar als ik dan bij hem zelf bestel kan ik daar dus wel aankomen dus ik ga bij hem bestellen en dan maar wat meer tegelijk.
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="Lizzy"]
Dat ligt er maar helemaal aan hoe vaak je zoiets gaat voeren. En de vraag is of je moet streven naar 'complete maaltijden', als je die zelf samenstelt.

Volgens mij zitten er geen vitamine/mineralen in en kijk je dus bij enkelvoudig voer naar enkel kip (geen idee of dat met of zonder bot is - dat moet je Smuldier vragen, denk ik) en enkel vlees.
[/quote]

Je bedoeld dat het niet altijd nodig is om altijd maar compleet te voeren bedoel je lizzy??
Er zitten idd geen vitaminen en mineralen in de enkelvoudige vorm...maar ik zou dus ook niet volledig op smuldier over gaan, ik voer gewoon CB en natuurlijk de nodige extraatjes  zoals wat je zei zuivel, groente/fruit, visolie, visje eitej....nou ja je kent het allemaal wel.
Maar het is en blijft een ramp met die reu van mij die wil echt alleen maar kvv, barf vind ie echt vies en wat ik al zei hij eet dan liever helemaal niet, en dat kan echt niet.

Ik lees wel veel dat jullie het gewoon bij de supermarkt halen, maar hier hebben ze maar een paar soorten, welke supermarkten hebben jullie het dan over?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="KayleighShanden"]
Je bedoeld dat het niet altijd nodig is om altijd maar compleet te voeren bedoel je lizzy??
Er zitten idd geen vitaminen en mineralen in de enkelvoudige vorm...maar ik zou dus ook niet volledig op smuldier over gaan, ik voer gewoon CB en natuurlijk de nodige extraatjes  zoals wat je zei zuivel, groente/fruit, visolie, visje eitej....nou ja je kent het allemaal wel.
Maar het is en blijft een ramp met die reu van mij die wil echt alleen maar kvv, barf vind ie echt vies en wat ik al zei hij eet dan liever helemaal niet, en dat kan echt niet.

Ik lees wel veel dat jullie het gewoon bij de supermarkt halen, maar hier hebben ze maar een paar soorten, welke supermarkten hebben jullie het dan over?
[/quote]

Nee, op zich hoef je nooit compleet te voeren in 1 maaltijd. Dat doen we met barf nooit. We voeren over 1 of 2 weken "compleet" maar eigenlijk praten we niet eens in termen van "compleet".

Wanneer je een paar keer per week een maaltijd versvlees (dat dan compleet is) vervangt door enkelvoudige Smuldier, dan kun je er bijv. tafelrestjes bij doen. Dus bijv. groentes en af en toe een eitje of hapje kwark, etc. Je maakt het dan niet compleet, maar dat is dus ook niet erg.

Ga je de helft Smuldier geven (bij wijze van he) en de andere helft versvlees, dan doe je er goed aan kritisch naar te kijken wat ze allemaal binnen krijgen. Vul je dat niet een beetje sjiek aan, krijg je op den duur wel problemen. Voer je voor de helft enkelvoudig spiervlees, zonder daarbij eierschaalpoeder of botten te geven en af en toe wat orgaanvlees of vette vis en dat soort dingen: krijgen je honden gewoon te weinig binnen. Bovendien, als je naast je versvlees Smuldier kip en rundvlees geeft: wordt de boel wel erg eenzijdig.
Daisy75
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daisy75 »

[quote="Lizzy"]
Nee, op zich hoef je nooit compleet te voeren in 1 maaltijd. Dat doen we met barf nooit. We voeren over 1 of 2 weken "compleet" maar eigenlijk praten we niet eens in termen van "compleet".

Wanneer je een paar keer per week een maaltijd versvlees (dat dan compleet is) vervangt door enkelvoudige Smuldier, dan kun je er bijv. tafelrestjes bij doen. Dus bijv. groentes en af en toe een eitje of hapje kwark, etc. Je maakt het dan niet compleet, maar dat is dus ook niet erg.

Ga je de helft Smuldier geven (bij wijze van he) en de andere helft versvlees, dan doe je er goed aan kritisch naar te kijken wat ze allemaal binnen krijgen. Vul je dat niet een beetje sjiek aan, krijg je op den duur wel problemen. Voer je voor de helft enkelvoudig spiervlees, zonder daarbij eierschaalpoeder of botten te geven en af en toe wat orgaanvlees of vette vis en dat soort dingen: krijgen je honden gewoon te weinig binnen. Bovendien, als je naast je versvlees Smuldier kip en rundvlees geeft: wordt de boel wel erg eenzijdig.
[/quote]

Oke ik begrijp em.....ik denk dat ik carnibest zou afwisselen met smuldier 50/50...maar dan wel met alle soorten van smuldier, waaronder de compleet...verder krijgen ze hier zowiezo al vaak tafelrestjes, groenten/fruit, zuivel, eitje, botje etc etc....ik wil gewoon alles zeker weten vandaar mijn vraag hier...
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[quote="Lizzy"]
[/quote]

Smuldier kip zijn gemalen kipkarkassen, smuldier rund wordt gemaakt van wangen en lippen. Er wordt verder niks aan toegevoegd.

Plaats reactie