Uitslagen vaccinatie-onderzoek UKG eindelijk binnen!!!!!!!

Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Re: Uitslagen vaccinatie-onderzoek UKG eindelijk binnen!!!!!!!

dogsunlimited
5-sterren
5-sterren

Bericht door dogsunlimited »

Bernie schreef: ik blijf toch erg benieuwd of er tussen de verschillende merken entstoffen nu verschil zit of niet.
Mijn honden zijn steeds ingeent met Nobivac, maar de laatste keer (door verhuizing andere da) met Vanguard. Na veel lezen wil ik gewoon echt veel minder gaan enten, eigenlijk wil ik ze nu alleen op Weil laten enten, maar twijfel of de Vanguard enting ook langer werkzaam is.
Daar had de mevrouw van Intervet een toch wel heel duidelijk antwoord op. Dat had te maken met openbaarheid van publicaties en dat Nobivac als eerste het initiatief heeft genomen als eerste 3-jarig te registreren. Toen heb ik gevraagd waarom de andere merken dat ook niet konden doen en of dat niet puur uit winstbelang is. Daar mocht ik zelf het antwoord van invullen, zei ze.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Als ik me goed herinner en het goed weergeef geven alle entingen dezelfde beschermingsduur. Het ligt aan je hond of het 3, 6, 10 jaar of levenslang blijft beschermen. Dat ligt aan de titer, en de geheugencellen die de hond maakt.
Er staat al het e.e.a. hier op barfplaats over enten. Omdat de registratie de fabrikant veel geld kost (dus de paperassen) is de beschermingsduur wettelijk gezien meestal kort (max.3 jaar). Vroeger werd 1 jaar gesteld om de hondenziektes uit te bannen. Na jaren enten is gebleken dat a. de bescherming langer is dan gedacht (m.u.v. o.a Weil) b. de entingen toch bijwerkingen bleken te hebben.
Nobivac heeft toen de 2 jarige registratie aangevraagd en is nu bezig (in Belgie is het al zo) met de 3 jarige.
Welk merk je ent is dus niet van belang, het is slechts de registratie die aangeeft hoe lang de "houdbaarheid" is. Vanguard heeft blijkbaar geen haast om de peperdure  onderzoeken te doen.

Ziekte van Weil is een ander verhaal, en inderdaad, wij mensen lopen net zoveel risico als onze honden, behalve dat wij niet aan poep snuffelen (ik tenminste niet :D) en daarom onze hond iets meer risico loopt. Echter, ook muizen en vochtige grond verspreiden de bacteriën, dus het ligt niet altijd aan ratten.

Er zijn heel veel soorten Lepto, en slechts een paar zijn echt dodelijk. Als je hond veel zwemt en in alle sloten duikt, zou ik zelf wel enten.

Trek maar eens een vergelijking met jezelf; als kind zijn we bijna allemaal geënt, maar na een aantal jaren kan de bescherming teruglopen. Ik heb zelf 2 jaar geleden Kinkhoest gehad, en als kind was ik er wel tegen geënt. Het verloop is echter minder heftig en de komende 20 jaar ben ik weer kinkhoestbestendig. Blijkbaar is het virus iets veranderd en kon het toeslaan.
Laatst gewijzigd door K&D op di 19 sep 2006, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lindsey schreef: Als ik me goed herinner en het goed weergeef geven alle entingen dezelfde beschermingsduur. Het ligt aan je hond of het 3, 6, 10 jaar of levenslang blijft beschermen. Dat ligt aan de titer, en de geheugencellen die de hond maakt.
Er staat al het e.e.a. hier op barfplaats over enten. Omdat de registratie de fabrikant veel geld kost (dus de paperassen) is de beschermingsduur wettelijk gezien meestal kort (max.3 jaar). Vroeger werd 1 jaar gesteld om de hondenziektes uit te bannen. Na jaren enten is gebleken dat a. de bescherming langer is dan gedacht (m.u.v. o.a Weil) b. de entingen toch bijwerkingen bleken te hebben.
Nobivac heeft toen de 2 jarige registratie aangevraagd en is nu bezig (in Belgie is het al zo) met de 3 jarige.
Welk merk je ent is dus niet van belang, het is slechts de registratie die aangeeft hoe lang de "houdbaarheid" is. Vanguard heeft blijkbaar geen haast om de peperdure onderzoeken te doen.

Ziekte van Weil is een ander verhaal, en inderdaad, wij mensen lopen net zoveel risico als onze honden, behalve dat wij niet aan poep snuffelen (ik tenminste niet :D) en daarom onze hond iets meer risico loopt. Echter, ook muizen en vochtige grond verspreiden de bacteriën, dus het ligt niet altijd aan ratten.

Er zijn heel veel soorten Lepto, en slechts een paar zijn echt dodelijk. Als je hond veel zwemt en in alle sloten duikt, zou ik zelf wel enten.

Trek maar eens een vergelijking met jezelf; als kind zijn we bijna allemaal geënt, maar na een aantal jaren kan de bescherming teruglopen. Ik heb zelf 2 jaar geleden Kinkhoest gehad, en als kind was ik er wel tegen geënt. Het verloop is echter minder heftig en de komende 20 jaar ben ik weer kinkhoestbestendig. Blijkbaar is het virus iets veranderd en kon het toeslaan.
Van aan poep snuffelen krijgt de hond geen lepto, maar wel van aan urine snuffelen, inderdaad. Daarom wordt lepto ook wel eens de lantaarnpaalziekte genoemd. Overigens is dit wel een specifieke lepto bacterie en niet de gevaarlijkste. Volgens mij betreft de lantaarnpaalziekte de L. canicola bacterie. En de ziekte van Weil (volgens mij de meest dodelijke) wordt veroorzaakt door de L. icterohaemorrhagiae. Beide bacteriestammen zitten in de enting.

Maar ja goed, ik ben dus als mens ook niet geent. En geloof me, als kind speelde ik in de goorste slootjes en poeltjes en moerasjes.... En als ik nou bijv. het Balijbos in Z'meer neem: oh oh, ik moet mijn hond enten want die zwemt in de sloten in het Balij. Nou, je moet er voor de grap eens op een mooie woensdag middag gaan kijken! De watertjes liggen vol met spelende kinderen. Allemaal ongeent.....

Neemt niet weg dat ook ik weer niet weet wat ik dit jaar moet doen hoor: Linga wel of niet enten tegen Weil... Van Brutus en Pinkel weet ik het wel: die ent ik niet meer tegen Weil. Om de simpele reden dat zij er gewoon ieder jaar weer beroerd van zijn, van die rot-enting.
Jolly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jolly »

Jolly schreef: he das cool zeg, ik heb destijds bij Tannetje dat ook laten doen , zou zij ook de uitslagen hebben dan?
jaja ik heb de uitslagen vandaag per post gekregen.

De uitslagen van Chasey:
Adenovirus (HCC) 161
Hondenziekte 640
Parvo 1024

Kortom als ik de beschrijving snap, dan is Chasey dus beschermt.

Hij was toen voor het laatst in 2001 geënt met een cocktail en eind 2004 is deze titerbepaling bij hem gedaan.

Omdat Pim naar shows gaat heeft die eind april dit jaar(2006) een volledige cocktail gekregen.
Chasey gaat ook wel eens mee en om te voorkomen dat hij niet mee naar binnen mag, heeft hij dus ook dit jaar weer een cocktail gekregen.
Chasey is nu 7 jaar en hij krijgt geen entingen meer, helemaal niet na deze binnengekomen titerbepaling.
Ik hoop dat de registratie van alle vaccins van Nobivac snel naar de 3 jaar gaan, dan hoeft Pim ook niet meer elk jaar.
Zowiezo krijgt hij volgend jaar geen hele cocktail, wat hij wel krijgt, dat ga ik tegen die tijd ff uitpluizen. (ligt er o.a aan of we doorgaan met showen )
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jolly schreef: jaja ik heb de uitslagen vandaag per post gekregen.

De uitslagen van Chasey:
Adenovirus (HCC) 161
Hondenziekte 640
Parvo 1024

Kortom als ik de beschrijving snap, dan is Chasey dus beschermt.

Hij was toen voor het laatst in 2001 geënt met een cocktail en eind 2004 is deze titerbepaling bij hem gedaan.

Omdat Pim naar shows gaat heeft die eind april dit jaar(2006) een volledige cocktail gekregen.
Chasey gaat ook wel eens mee en om te voorkomen dat hij niet mee naar binnen mag, heeft hij dus ook dit jaar weer een cocktail gekregen.
Chasey is nu 7 jaar en hij krijgt geen entingen meer, helemaal niet na deze binnengekomen titerbepaling.
Ik hoop dat de registratie van alle vaccins van Nobivac snel naar de 3 jaar gaan, dan hoeft Pim ook niet meer elk jaar.
Zowiezo krijgt hij volgend jaar geen hele cocktail, wat hij wel krijgt, dat ga ik tegen die tijd ff uitpluizen. (ligt er o.a aan of we doorgaan met showen )
Nobivac heeft nu al een registratie-duur van 2 jaar hoor, voor hondenziekte, hcc en parvo. Alleen Weil hoeft nog jaarlijks, als je die wilt enten. En Pi maar wie wil er nou enten tegen Pi?!

Plaats reactie