Kalkoenvraagje

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Kalkoenvraagje

202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ik heb deze....bijna 30 cm lang en de dikste gedeelte ongeveer net zo'n doorsnee als 'n tennisbal....ik had 'm door de helft geknipt en 't dunnere gedeelte aan Cis en de dikke gedeelte aan Tor gegeven...
Na 'n paar minuten zag ik dat 't niet goed ging, bij Cis weg halen was gauw gebeurd, maar Torro besloot om er mee weg te hollen en ik kon alleen maar toekijken hoe hij met koren en sliken en koren en slikken dat hele ding in z'n keelgat liet zakken....ik weet zeker dat hetzelfde zal gebeuren wanneer ik de HELE nek zal geven, en aan 1 hartverzakking heb ik genoeg, dus NOOOOOIT geen hele kalkoen nek meer voor MIJN Spots.
Wanneer ik de nekken maal,dan vind ik de wervels toch wel keihard en sherp..
Afbeelding
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Hele prooidieren zoals konijn, haas, eend ed voer ik [extra fijn] gemalen, Botloos vlees voer ik grof gesneden aangevuld met gemalen haaskarkas.
De poezen eten gemalen kalkoen met gemalen kipkarkas erdoor.
Het is veel werk, maar ik heb een electrische vleesmolen. Zo te voeren is goed voor mijn gemoedsrust. Ik heb nl vreselijke schrokkers.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

202spots schreef: Ik heb deze....bijna 30 cm lang en de dikste gedeelte ongeveer net zo'n doorsnee als 'n tennisbal....ik had 'm door de helft geknipt en 't dunnere gedeelte aan Cis en de dikke gedeelte aan Tor gegeven...
Na 'n paar minuten zag ik dat 't niet goed ging, bij Cis weg halen was gauw gebeurd, maar Torro besloot om er mee weg te hollen en ik kon alleen maar toekijken hoe hij met koren en sliken en koren en slikken dat hele ding in z'n keelgat liet zakken....ik weet zeker dat hetzelfde zal gebeuren wanneer ik de HELE nek zal geven, en aan 1 hartverzakking heb ik genoeg, dus NOOOOOIT geen hele kalkoen nek meer voor MIJN Spots.
Wanneer ik de nekken maal,dan vind ik de wervels toch wel keihard en sherp..
Afbeelding
Ja! Zo zagen de nekken die ik vroeger had er ook uit! Ik vond ze heel listig en keihard! De nekken die ik nu heb zijn veel korter en veel dikker (en ze zien er heel smerig uit, smeriger als de Galileo, als je begrijpt wat ik bedoel ;D). Je kunt ze met een keukenschaar doorknippen! Ik weet ook niet wat het verschil is en waarom deze nekken zo zacht zijn.... Misschien een ander ras kalkoen ofzo?
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Lizzy schreef: Ja! Zo zagen de nekken die ik vroeger had er ook uit! Ik vond ze heel listig en keihard! De nekken die ik nu heb zijn veel korter en veel dikker (en ze zien er heel smerig uit, smeriger als de Galileo, als je begrijpt wat ik bedoel ;D). Je kunt ze met een keukenschaar doorknippen! Ik weet ook niet wat het verschil is en waarom deze nekken zo zacht zijn.... Misschien een ander ras kalkoen ofzo?
Geen fotoottje????
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef: De nekken die ik nu heb zijn veel korter en veel dikker (en ze zien er heel smerig uit, smeriger als de Galileo, als je begrijpt wat ik bedoel ;D). Je kunt ze met een keukenschaar doorknippen!
Leg eens uit van die Galileo  :P :-[ ;D ;D ;D
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Lil schreef: Leg eens uit van die Galileo  :P :-[ ;D ;D ;D
Uhh...motjemaaraanienevraguhhoor... :o
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

202spots schreef: Geen fotoottje????
Neeeejjj, te erg ;D

Nee hoor, als ik over een weekje of wat deze kalkoennekken weer krijg, dan maak ik een fotootje. Belooft ;D!
roefus

Bericht door roefus »

Joke Miedema schreef: Hele prooidieren zoals konijn, haas, eend ed voer ik [extra fijn] gemalen, Botloos vlees voer ik grof gesneden aangevuld met gemalen haaskarkas.
De poezen eten gemalen kalkoen met gemalen kipkarkas erdoor.
Het is veel werk, maar ik heb een electrische vleesmolen. Zo te voeren is goed voor mijn gemoedsrust. Ik heb nl vreselijke schrokkers.
Mag ik vragen wat voor electrische vleesmolen jij gebruikt?
Ik heb er wel interesse in, want vooral Sjors (de kat) kan ik niet veel anders voeren dan kippenbotjes of eendenbot, zodat hij het eet.
Ik dacht van de week dat hij ook een stukje van konijn wegwerkte (maar ben niet zeker); is in ieder geval dan heel weinig.
En mijn (handdraai) vleesmolen krijgt konijnenbot nauwelijks vermalen.
Sowieso lijkt 'electrisch' me een minder karwei.

Euh...krijg jij ook kalkoenbot met je molen vermalen?
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Afbeelding
Ik heb deze,en daar kan ik prima de kalkoen mee malen.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik heb een Diamond. Kalkoen kun je ermee malen maar de poten zijn te hard. Ik kan er ook probleemloos haas, konijn, gans, fazant ed malen
Afbeelding
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Joke Miedema schreef: Ik heb een Diamond. Kalkoen kun je ermee malen maar de poten zijn te hard. Afbeelding
Ik knip soms die grote gewricht effe stuk met de knipschaar, maar meestal gaan de potenbot er gewoon in hoor.
Ik moet alleen vaak iets van de vlees eraf knippen voordat het in de opening past.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Eerlijk gezegd heb ik die poten nog nooit geprobeerd te malen. Lizzie heeft dezelfde molen en volgens haar waren kalkoenpoten te hard.
Maar als ik een hele kalkoen koop kan ik de poten wel malen maar ik heb het idee dat dat jongere dieren zijn.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ik heb nu alvast 2 kalkoenen in de vriezer...kalkoen feestdagen zijn met nov en dec. en de kalkoenen zijn nu heel goedkoop, ook speciale aanbieding wanneer je $25,- boodschappen hebt, betaal 1 kalkoen...en krijg er ook 1 gratis...dus ik ga door totdat ik geen plek meer in de vriezer heb ;)
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

:D :D :D :D :D :D Veel plezier met inslaan :D :D :D :D
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Lil schreef: Leg eens uit van die Galileo  :P :-[ ;D ;D ;D
Okay...DIT is 'n Galileo....sommige mensen hebben 'n rijke fantasie en......maken er 'n kalkoen nek of zo van ::) ::)
Afbeelding

Plaats reactie