weet ik wel, maar... ach, lamaar. Wordt misschien inderdaad te ingewikkeldJolly schreef:
Dat de lever gif opslaat dat is niet alleen bij de "bio-industrie"(zoals jij dat zo graag noemt) dieren zo, maar bij alle diern, ook bij ons mensen.
enkele stellingen omtrent barf van een homeopatisch dierenarts
Moderator: Lizzy
-
Anna Penta
- 5-sterren

Re:enkele stellingen omtrent barf van een homeopatisch dierenarts
Volgens mij heeft zowel Ian B als Kymythy S geschreven dat je inderdaad geen lever moet geven van bio-industrie dieren. Want natuurlijk slaat ook een niet bio-industrie dier giffen op in de lever, maar met dit grote verschil dat biologische dieren veel minder medicijnen toegediend krijgen (neem nou een DEMETER kalf - die krijgt niet zomaar antibiotica toegediend). En da's toch wel een groot verschil. Zij krijgen ook geen antibiotica om te groeien....
Goed, Jolly, ik begrijp wel waarom jij wat geemotioneerd wordt van deze discussie, want je hebt helemaal gelijk hoor. Nederlanders vinden zelfs vlees van Nederlandse bio-industrie-kippen nog te duur en kiezen liever voor een product uit Taiwan wat NOG goedkoper is en waar dierenwelzijn nog nooit op de agenda heeft gestaan. Maar dat neemt niet weg dat er ook mensen zijn die onze manier van bio-industrie buitengewoon dieronvriendelijk vinden.
Goed, Jolly, ik begrijp wel waarom jij wat geemotioneerd wordt van deze discussie, want je hebt helemaal gelijk hoor. Nederlanders vinden zelfs vlees van Nederlandse bio-industrie-kippen nog te duur en kiezen liever voor een product uit Taiwan wat NOG goedkoper is en waar dierenwelzijn nog nooit op de agenda heeft gestaan. Maar dat neemt niet weg dat er ook mensen zijn die onze manier van bio-industrie buitengewoon dieronvriendelijk vinden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 mar 2004, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anna Penta
- 5-sterren

En met dit antwoord kan ik watLizzy schreef: Volgens mij heeft zowel Ian B als Kymythy S geschreven dat je inderdaad geen lever moet geven van bio-industrie dieren. Want natuurlijk slaat ook een niet bio-industrie dier giffen op in de lever, maar met dit grote verschil dat biologische dieren veel minder medicijnen toegediend krijgen (neem nou een DEMETER kalf - die krijgt niet zomaar antibiotica toegediend). En da's toch wel een groot verschil. Zij krijgen ook geen antibiotica om te groeien....
ook jij hebt weer helemaal gelijk Lizzy. 
Af en toe wordt ik er gewoon zo moedeloos van, vooral omdat 9 van de 10 mensen maar wat roepen en totaal niet weten hoe en wat er nou eigenlijk op een boerenbedrijf moet gebeuren om het hoofd boven water te houden.
Maar idd er zijn zat boeren, die ikzelf wel ff de nek zou willen omdraaien, als ik zie hoe er omgegaan wordt met de dieren.
, zo respectloos.
Af en toe wordt ik er gewoon zo moedeloos van, vooral omdat 9 van de 10 mensen maar wat roepen en totaal niet weten hoe en wat er nou eigenlijk op een boerenbedrijf moet gebeuren om het hoofd boven water te houden.
Maar idd er zijn zat boeren, die ikzelf wel ff de nek zou willen omdraaien, als ik zie hoe er omgegaan wordt met de dieren.
-
K@rin
- 5-sterren

- Contacteer:
Hahahaha, ja dat zat ik ook al te denkensylvia schreef: als ik een levend konijn en een levende geit ga kopen weet ik al dat ik een timmerman in moet gaan huren........voor een geitenstalletje in de achtertuin,konijnenhok heb ik nog ......
Wij hebben regelmatig jonge bokjes en rammetjes weggedaan ........
Ik moet er niet aan denken, dat ze in mijn eigen vriezer terecht waren gekomen ....
Misschien struisvogelpolitiek, maar ik koop mijn Verse Voeding liever verpakt in een groen plastic zakje van Corine
ja ik ookKarin & Pyrs schreef:
Hahahaha, ja dat zat ik ook al te denken![]()
![]()
Wij hebben regelmatig jonge bokjes en rammetjes weggedaan ........
Ik moet er niet aan denken, dat ze in mijn eigen vriezer terecht waren gekomen ....
Misschien struisvogelpolitiek, maar ik koop mijn Verse Voeding liever verpakt in een groen plastic zakje van Corine![]()
![]()
maar de eko en de biologisch kant heeft ook zo zijn nadelen, een keer niet schoongemaakt en je staat tot je knieen in de stront, biggen die doodgebeten worden door de zeugen trouwens in elke tak van produktie,
veel meer achterblijvers omdat het zogenaamd veel gezonder is voor de dieren, met alle gevolgen van dien(spuiten) Je hebt ook veel meer aandoeningen aan het beenwerk van dieren, kneuzingen verdraaiingen en op beenwerk wordt erg streng gecontroleerd waardoor de dieren in die takken veel minder oud worden en eerder uit geselecteerd worden en zo zijn er nog veel meer dingen.
Linda
Wil er alleen maar mee zeggen dat eko en biologisch ook niet altijd zaligmakend is voor de dieren
veel meer achterblijvers omdat het zogenaamd veel gezonder is voor de dieren, met alle gevolgen van dien(spuiten) Je hebt ook veel meer aandoeningen aan het beenwerk van dieren, kneuzingen verdraaiingen en op beenwerk wordt erg streng gecontroleerd waardoor de dieren in die takken veel minder oud worden en eerder uit geselecteerd worden en zo zijn er nog veel meer dingen.
Linda
Wil er alleen maar mee zeggen dat eko en biologisch ook niet altijd zaligmakend is voor de dieren
-
Anna Penta
- 5-sterren

geloof ik direct. Maar als ik dan moet kiezen, kies ik toch maar voor de minst kwade van de twee.rob schreef:
En wat is het minst kwade? daar kun je ook een hele discussie op loslaten.
In de bio heeft een dier niet veel ruimte maar wordt weer niet belaagd door een ander dier en hoeft zich daarom ook niet te verdedigen en krijgt daarom ook minder verwondingen dan zijn mede stalgenoot. Krijgt ook echt niet veel slechter te eten dan zijn biogefokte soortgenoot alleen het naamkaartje en de prijs misschien.
Minder rangorde bepalingen het gehele jaar door en ga zo maar door en wat is dan "beter" een dier dat een paar jaar langer leeft en een paar tomen of kalveren meer op de wereld zet, die trouwens ook dezelfde richting opgaat, of een dier dat 3 jaar oud wordt en eruit gepikt wordt omdat ie kreupelt en opgeruimd wordt omdat ie dan teveel gaat kosten, zeker op dit moment met deze prijzen, wie het weet mag het zeggen en iedereen is vrij in doen en laten, begrijp me wel goed, ga niemand zeggen wat ie wel of niet moet doen.
Linda
In de bio heeft een dier niet veel ruimte maar wordt weer niet belaagd door een ander dier en hoeft zich daarom ook niet te verdedigen en krijgt daarom ook minder verwondingen dan zijn mede stalgenoot. Krijgt ook echt niet veel slechter te eten dan zijn biogefokte soortgenoot alleen het naamkaartje en de prijs misschien.
Minder rangorde bepalingen het gehele jaar door en ga zo maar door en wat is dan "beter" een dier dat een paar jaar langer leeft en een paar tomen of kalveren meer op de wereld zet, die trouwens ook dezelfde richting opgaat, of een dier dat 3 jaar oud wordt en eruit gepikt wordt omdat ie kreupelt en opgeruimd wordt omdat ie dan teveel gaat kosten, zeker op dit moment met deze prijzen, wie het weet mag het zeggen en iedereen is vrij in doen en laten, begrijp me wel goed, ga niemand zeggen wat ie wel of niet moet doen.
Linda
-
Anna Penta
- 5-sterren

oef ik ben niet zo goed in het opsommen van feiten. Vergeet ze altijd direct weer en slechts het gevoel blijft over. Misschien dat iemand hier een fraai antwoord op heeft? Weet zeker dat dat bestaat 
-
Paul_Barte
- 5-sterren

Persoonlijk denk ik dat we het hierbij moeten laten 
Dit is een forum over het voeren van vers en onze honden en katten en GEEN discussieforum over 'biotoestanden'. Met alle respect voor iedereen die zich het belang van het dier aantrekt.
Dit is een forum over het voeren van vers en onze honden en katten en GEEN discussieforum over 'biotoestanden'. Met alle respect voor iedereen die zich het belang van het dier aantrekt.
Maar dit is toch het onderdeel discussie? Maar goed begrijp wel wat je wilt zeggen.
Linda
Linda
-
Anna Penta
- 5-sterren

ehhh volgens mij kan ik wel raden waar jij zelf voor kiestPaul_Barte schreef: Persoonlijk denk ik dat we het hierbij moeten laten
maar okay hoor mij hoor je d'r niet meer over
Het gaat er niet zozeer om waar jezelf voor kiest het gaat erom dat de hele discussie bio of biologisch niet hier ter discussie staat,ik denk dat iedereen voor zichzelf uitmaakt wat zijn keuze hierin is,en wat de noodgedwongen keuze is met de portomonee in het achterhoofd voor de meeste mensen is dit biologische vlees niet te betalen.Dit Forum gaat over vers voer voor honden een KVV of Barf niet over het leed van de bio industrie of over hoe biologisch biologisch is.Anna Penta schreef:
ehhh volgens mij kan ik wel raden waar jij zelf voor kiest
maar okay hoor mij hoor je d'r niet meer over![]()
Men heeft de keuze tussen die twee,die keuze op welke grond genomen is ieders eigen zaak en niet voor dit forum ter veroordeling.
-
Anna Penta
- 5-sterren

Ben het er niet helemaal mee eens, ligt voor mij allemaal wat genuanceerder dan dat en ik zou denken dat het juist heel belangrijk is omdat het ook de gezondheid van de honden ten goede komt.sylvia schreef:
Het gaat er niet zozeer om waar jezelf voor kiest het gaat erom dat de hele discussie bio of biologisch niet hier ter discussie staat,ik denk dat iedereen voor zichzelf uitmaakt wat zijn keuze hierin is,en wat de noodgedwongen keuze is met de portomonee in het achterhoofd voor de meeste mensen is dit biologische vlees niet te betalen.Dit Forum gaat over vers voer voor honden een KVV of Barf niet over het leed van de bio industrie of over hoe biologisch biologisch is.
Men heeft de keuze tussen die twee,die keuze op welke grond genomen is ieders eigen zaak en niet voor dit forum ter veroordeling.
Maar ik heb d'r wel respect voor en zal er (zeker als relatieve nieuwkomer) daarom niet op doorgaan (IEDER z'n EIGEN keus)