niesziekte lijkt bijna over

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: niesziekte ab kuur slaat niet aan?

Frederike
1-ster
1-ster

Bericht door Frederike »

Hoi,

Ik heb hier ook een katertje met niesziekte (die wel alle herkenbare symptomen vertoond) en hem heb ik vandaag met kamille laten stomen. En ik geloof dat hem dat wel enigszins verlichtte! Het stomen heb ik gedaan (las ergens dat dat zo kon) door hem in zijn reismand te stoppen, een bak kokend heet water met kamillebloesem ernaast te zetten en een grote badhanddoek over zowel de bak water als de reismand te leggen. Moos was eerst wel even in paniek, maar ondertussen is zijn sauna alweer afgekoeld en het deurtje open, maar hij ligt nog steeds in zijn reismand!
Wellicht dat dit ook voor jouw kat enige verlichting geeft, ook al heeft hij geen snotneus, het zit bij hem wel in de luchtwegen...en de mevrouw bij de dieren-natuurwinkel zei ook nog dat kamille een bacterie-dodende werking had, maar dat zou ik zelf niet weten. Baat het niet dan schaadt het niet, je kan het allicht proberen.

Groetjes en sterkte,

Frederike
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik kan mij niet voorstellen dat kamille een bacteriedodende wering heeft
Frederike
1-ster
1-ster

Bericht door Frederike »

Tja vind het zelf ook een beetje sterk hoor. Heb even ge-googled en vond (o.a.) op natuurlijkerwijs.com het volgende over kamille:

Echte Kamille

Als geneesmiddelen worden de bloemhoofdjes en de etherische olie gebruikt.
Tijdens de bloeitijd worden de bloemen geplukt en zorgvuldig gedroogd.

Werking en karakter.
Bactericide, ontstekingsremmend, wondhelend, anti-allergisch, krampwerend, kalmerend, rustgevend, verzachtend, maagmiddel, decongestivum, digestief tonicum.

en ergens anders:

Onderzoekingen hebben uitgewezen, dat Kamille ook als tegengif bij vergiftigingen met verscheidene bacteriën zoals stafylococcen en streptococcen kan worden gebruikt. Hierbij wordt het gif onschadelijk gemaakt, dit in tegenstelling tot de antibiotica waarbij de vermeerdering van de bacteriën wordt verstoord. Zeer kleine hoeveelheden van de Kamille-olie zijn al in staat als tegengif te functioneren.

Dus. De ene site heeft het over bactericide, de andere over gif-remmend en weer andere sites noemen deze eigenschap van kamille helemaal niet. Of misschien wordt op de eerste sites alleen de olie van kamille bedoeld.

Maar goed, ik bedoel ook helemaal niet dat Eefje het in plaats van de ab van de dierenarts moet geven hoor. Maar ja, dacht ik, omdat ze toch op homeopathische middelen over wil gaan en de verkoopster me dat zei, dacht ik nou dat is voor haar dan misschien ook interessant.

Groetjes!

Frederike
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Dat kamille olie iets tegen bacterien kan betekenen daar kan ik wel weer in mee gaan maar een aftreksel van kamille zie ik dat ziet zo doen omdat dit niet zo intens is als een olie van kamille. Dus daar zou het verschil in kunnen zitten. Overigens zou ik als ik een bacteriedodend middel zou willen hebben geen kamille nemen maar iets sterkers.
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

ik ga nu eerst de kuur afmaken en dan even kijken wat die middeltjes kunnen gaan doen voor hem en dan zien we wel weer.
helpt dit niet dan kan ik weer verder gaan zoeken maar he dat houdt je bezig he ;D
komt wel goed ooit

groetjes eefje
Frederike
1-ster
1-ster

Bericht door Frederike »

sylvia schreef: Dat kamille olie iets tegen bacterien kan betekenen daar kan ik wel weer in mee gaan maar een aftreksel van kamille zie ik dat ziet zo doen omdat dit niet zo intens is als een olie van kamille. Dus daar zou het verschil in kunnen zitten. Overigens zou ik als ik een bacteriedodend middel zou willen hebben geen kamille nemen maar iets sterkers.
Oh, maar ik zou ook zeker voor iets sterkers gaan hoor.
Christin
2-sterren
2-sterren

Bericht door Christin »

Toevallig vandaag met onze kat bij de dierenarts geweest. Guus heeft chronische niesziekte. Na een antibioticakuur van 10 dagen is het niezen wel iets minder maar nog niet helemaal weg.

Volgens onze dierenarts heeft het geen zin om nog een antibioticakuur te geven. Het betekent dat de niesziekte chronisch is geworden, het lichaam heeft het niesziektevirus als lichaamseigen geaccepteerd en zal er dus niet meer tegenin gaan.

Advies was om de weerstand van Guus optimaal te houden, stress te vermijden. Als het niezen weer toeneemt evt wat piijnstillers en na verloop van tijd een nieuwe kuur.

Het verbaast me dus te lezen dat jij al weken met kuren bezig bent, eefje.

Maar ik ben erg benieuwd naar tips om de weerstand optimaal te houden. Extra vitamine C
Sinus- en Weerstandcompositum van de Groene Os

ZIjn er nog andere mogelijkheden?
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

hoi Christin,

ik denk dat de dierenarts me aan het lijntje houdt met die kuren  >:(vandaar ook dat ik er nu mee stop want ze komen wel steeds met dat verhaal over chronisch worden enz maar als ik vraag om de kuur die vorige keer wel hielp maar niet lang genoeg was kreeg ik hem niet,ik moest deze maar afmaken.... ???
nou dat doe ik en dan is het afgelopen,ik wil nu wel eens zien wat ie zelf kan .
ik heb die weerstands middeltjes binnen gekregen vandaag en daar ben ik gelijk mee begonnen en dan gaan we het meemaken.

ik weet toevallig dat de katten van mijn moeder het op 1 na allemaal hadden als kitten en 2van de 3 hebben niet eens een kuur gehad,ze zijn allemaal kerngezond groot geworden en de oudste van 17 is vorig jaar overleden aan kanker,ik zeg niet dat geen kuur geven goed is maar teveel is ook niet goed en ik denk dat ik al aan het teveel zit momenteel en dat niets meer helpt wat bij de da vandaan komt....of ben ik nu heel negatief? :-\

groetjes eefje
Christin
2-sterren
2-sterren

Bericht door Christin »

ik ben benieuwd!
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

eefje schreef: hoi Christin,

ik denk dat de dierenarts me aan het lijntje houdt met die kuren  >:(vandaar ook dat ik er nu mee stop want ze komen wel steeds met dat verhaal over chronisch worden enz maar als ik vraag om de kuur die vorige keer wel hielp maar niet lang genoeg was kreeg ik hem niet,ik moest deze maar afmaken.... ???
nou dat doe ik en dan is het afgelopen,ik wil nu wel eens zien wat ie zelf kan .
ik heb die weerstands middeltjes binnen gekregen vandaag en daar ben ik gelijk mee begonnen en dan gaan we het meemaken.

ik weet toevallig dat de katten van mijn moeder het op 1 na allemaal hadden als kitten en 2van de 3 hebben niet eens een kuur gehad,ze zijn allemaal kerngezond groot geworden en de oudste van 17 is vorig jaar overleden aan kanker,ik zeg niet dat geen kuur geven goed is maar teveel is ook niet goed en ik denk dat ik al aan het teveel zit momenteel en dat niets meer helpt wat bij de da vandaan komt....of ben ik nu heel negatief? :-\

groetjes eefje
ik vind jouw gedachten helemaal niet negatief hoor!!
je moet ook zelf lochisch nadenken en niet alleen de DA jouw portemonee leeg laten plukken met al die pilletjes en kuurtjes!!!
ik zou ook gewoon mijn beste beentje voor zetten en je katje lekker oppeppen met veel weerstandboosters en dan komt hij er echt wel bovenop!!! :-*
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

thanks voor je steun!! :-*
we moeten het gewoon maar afwachten.
de kuur helpt niet maar ik heb het idee dat het nu langzaam wel beter gaat,hij gaat nu wel niezen en hoesten maar dan komt het er wel uit,dat heb ik liever als dat alles van binnen vast zit(uit ervaring weet ik dat dat nog veel vervelender is omdat je je dan zo lamlending voelt)

de tijd zal het leren.

groetjes eefje
eefje
5-sterren
5-sterren

Re: niesziekte lijkt bijna over

Bericht door eefje »

de kuur is nu al 1,5 week op en hij doet het goed!
beetje hijgen nog bij veel inspanning en knorren maar verder hoor ik hem niet meer 8)
elke dag krijgt ie wat weerstandverhogend middel door zijn voer en dan komen we er vanzelf wel!

nog even een vraagje erbij,kan een kat een groei achterstand krijgen van teveel AB kuur in zijn vroege leventje of juist doordat ie ziek was?

groetjes eefje
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

dat zou ik niet weten eigenlijk,
maar wel geweldig dat hij het zo goed doet!!!
ik hoop dat hij er snel weer helemaal bovenop is!!! :-*
Helen
5-sterren
5-sterren

Bericht door Helen »

eefje schreef: de kuur is nu al 1,5 week op en hij doet het goed!
beetje hijgen nog bij veel inspanning en knorren maar verder hoor ik hem niet meer 8)
elke dag krijgt ie wat weerstandverhogend middel door zijn voer en dan komen we er vanzelf wel!

nog even een vraagje erbij,kan een kat een groei achterstand krijgen van teveel AB kuur in zijn vroege leventje of juist doordat ie ziek was?

groetjes eefje
ziggy heeft 1 maand lang antibiotica gehad. Ze is toen wel gewoon gegroeid.
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

hij groeit wel maar niet zo snel als ik gewend ben zeg maar.
hij is nu ongeveer een maand of 5 ,dat weten we niet zeker omdat ie gevonden is,maar echt groot is ie niet,tis een kater en de katers die ik in mijn leven tegenkwam waren al echte reusjes aan het worden rond die leeftijf maar die van ons blijft zo klein.
Of zou dat aan het KVV liggen wat ik voer?de andere katten die ik ken(de) kregen/krijgen brokjes en blikvoer.

groetjes eefje

Plaats reactie