komt dit vaker voor?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: komt dit vaker voor?

André
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door André »

reem schreef: Het heeft geen bench.
Misschien heeft "het" een persoonlijkheids "stoornis" en moet er vertelt worden van welk
geslacht "het" is ::)
remiteuntje
1-ster
1-ster

Bericht door remiteuntje »

Hoi andre; "Het" is een reu van 2 1/2 tot 3 jaar oud. Een australian shepherd, wel pijngevoelig en aanhankelijk.
Wij belonen gewenst gedrag vaak met een brokje, en bij de jachttraining krijgt hij als beloning stukjes pens of ander vlees, hetgeen hij altijd erg graag aanneemt en vlot opeet.
Veranderingen in zijn leven van de laatste periode zijn;
Hij heeft een nieuwe etensbak gekregen, van ijzer?
We zijn in juni van huis veranderd, maar wel in dezelfde buurt.
Hij heeft een vergrote prostaat gehad en heeft daarvoor een maand (in september) een chemische castratie gehad. (In die maand is hij meerdere malen gepakt geworden.)
Daarna heeft hij een maand lang meerdere malen per dag homeopatische druppels in zn eten gehad (en goed erop gereageerd qua prostaat). Volgens mij vond hij de smaak van die druppels niet heel lekker.
Hij krijgt de laatste maanden meer en meer "vreemd" voedsel  :) in de vorm van vers vlees, kippe-nekjes etc.
Vroeger, zeg maar langer dan een half jaar geleden, vrat hij alles. Nu lijkt hij een stuk kieskeuriger geworden.
Bullekes
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullekes »

die van mij nwas bang voor de doerbak omdat ik de voerbak een keer heb laten vallen  :-[ nu eten ze van een dienblad
*Monique
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Monique »

reem schreef: Hallo,bedankt voor de reacties.Zo n feestje is een idee maar zie niet echt in hoe het feestje moet zijn.Doe nu ook zeggen;lekker en geef dan heerlijk eten.

De reactie van Trimsalon proef ik een lichte veroordeling?Ten minste mijn intrepetatie van een zin met 3 vraagtekens.Hij krijgt eten uit zn voerbak.Wild,runderlappen,eitje,kippennek.Het past er allemaal in.Mocht dat de feestvreugde temperen dan hoor ik dat graag.
Hij neemt lappen vlees wel mee naar buiten/boven nadat hij een tijdje naar het vlees en naar ons heeft staan staren.
We staan niet bij de bak maar ik hou het vanuit mn zij-ogen wel in de gaten.Kauwt wel goed op botten/lappen vlees.Alleen wordt het enthousiasme minder en sommige dingen eet hij niet meer.

Andre;jouw vraag wanneer er iets anders in zit.Er gaat naast vers soms brokken/botjes/bullepezen/pensstaafjes/nekspier in.
Van al deze dingen die hij vroeger heerlijk vond lust hij alleen nog brokjes.
Wij barfen nog niet heel lang maar hij heeft wel zn hele leven[3jaar]vers/pens/hart gekregen.Vooral de botten zijn nieuw[paar maanden].

Het heeft geen bench.Er zijn ook geen andere honden.Is wel stressgevoelig.
Bij de jachttraining gaat hij uit stress weleens zitten wanneer er een schaaltje pens als beloning is ipv wild.
Mijn partner is wat beter in schrijven en gedrag observeren dus die schrijft een reactie over zn gedrag in deze topic.Alvast bedankt
Hoi
Dat van die voerbak was niet als veroordeling bedoelt, hoor.
Ik merk namelijk bij Didge als hij een lap pens uide voerbak krijgt (zo'n metalen ding), dat hij heel voorzichtig er naar toe loopt en de lap pens er voorzichtig uit trekt. Maar laat die voerbak niet rammelen want dan vliegt hij achteruit. Terwijl als ik de lap pens zo op de grond gooi, hij er als een wilde op vliegt.
Misschien is je hond ooit geschrokken.....
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Daarom heb ik zware aardenwerken bakken daar gaan ze niet zo snel mee aan de schuif. Op vakantie eten ze uit rvs bakken, daar schuiven ze bij wijze van spreken de hele camping mee over  ;D
Afbeelding
tiny
5-sterren
5-sterren

Bericht door tiny »

:) Een onzekere hond, stressgevoelig, verhuisd en door de chemische castratie is het eigenlijke een "hetje"geworden. Vandaar dat hij meerdere malen gepakt is. 't is geen echte "man"meer en dus denken andere honden dat hij wel te pakken is. Hij heeft het wel voor zijn kiezen gehad de laatste tijd dus. Door hem te castreren is hij ranglager geworden, wil je hem steunen dan zul je dat dus moeten bevestigen. Wat betekent dat hij ook niet meer op de bank mag :(  Hoe gezellig dat ook is.
~Joke~
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door ~Joke~ »

Ik heb hier een gecastreerde reu rondlopen die absoluut geen ranglagere is geworden. Ik denk zelf dat rangorde niet in de aan/afwezigheid van ballen of de eierstokken zit, maar in de zelfverzekerdheid en uitstraling van de hond.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

heeft je hond toevallig een halsband of etting om als hij uit de stalen bak eet?
Mijn hond heeft een tijdje een half-check om gehad (leren riem met een stukje ketting ertussen) maar hij durft absoluut niet te eten met die band om. Het kettinkje rinkelt dan namelijk tegen de rand van de bak, en dat maakt behoorlijk herrie
remiteuntje
1-ster
1-ster

heeft je hond toevallig een halsband of etting om als hij uit de stalen bak eet?

Nee hij heeft geen ding om of zo. ..
dank voor de reacties. Ik denk, ook na het lezen van reacties hier en terughalen hoe het ontstaan is, dat het misschien stress is(?). Eten is erg belangrijk voor hem. Carnibest vindt hij helemaal het einde, echt ge-wel-dig. Wij zijn pas sinds enige maanden van de brokken en af en begonnen met dit-oh-zo-lekkere voedsel te geven. Ik denk dat de stress toeslaat zodra zn eten wordt voorbereid.
Ik heb hem trouwens vanochtend eerst een opdrachtje gegeven alvorens hem uit te nodigen voor het eten, en dat leek goed te gaan. Even afwachten of dat blijft.
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

reem schreef:Is wel stressgevoelig.
Bij de jachttraining gaat hij uit stress weleens zitten
Ten eerste moet ik bekennen dat ik totaal geen verstand heb want jachttraining. Wat ik wel eens gehoort heb is dat honden die jachttraining doen niet in het wild mogen bijten of zoiets.
Misschien hebben jullie daarop getraind en legt de hond een link tussen die kip in zijn voerbak en de eend die jij "geschoten" hebt waar hij dan vervolgens niet in mag bijten.

Ik weet het ook niet hoor maar probeer alleen mee te denken ;)

Dat van die voerbak, dat die eng kan zijn kan ook kloppen. Ik heb ook een keer zo'n roestvrijstaklen bak laten vallen en onze middelste hond schrok zich lam. nu komt het nog steeds weleen s voor dat wanneer ik met de bak tegen de ring stoot van de standaard dat de hond terug deinst.
remiteuntje
1-ster
1-ster

Misschien hebben jullie daarop getraind en legt de hond een link tussen die kip in zijn voerbak en de eend die jij "geschoten" hebt waar hij dan vervolgens niet in mag bijten.

Wel goed om daarover na te denken! Het "jagen" gaat overigens niet verder dan plastic beesten verstoppen die hij dan vol enthousiasme zoekt en, inderdaad, netjes zittend ons "rustig" in de hand geeft. Wij zijn dan natuurlijk ook heel enthousiast.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ik zou ook op 'n dienblad geven,(of bak met hele lage zijkant)en dan misschien iets hoger zetten?  of gewoon buiten op de grond.

Plaats reactie