Als het gaat om maar twee tot drie maaltijden per week dat je Barf geeft dan zou ik dat doen wat je zelf al aangeeft.
De KVV van Energique doe je ipv 25 gram per lichaamsgewicht 20 gram...dan hou je wat meer speling op de Barf toestanden die je twee tot drie keer in de week doet.
Gewoon lekker twee keer op een dag gaan voeren.
En als je hem s'avonds wat Barf spul wilt doen dan geef je hem voor de lekkere bak wat yoghurt 's ochtends zodat hij inderdaad toch het gevoel heeft dat ie mee eet met die andere twee monsters van je.
ieniemienie-hondje en part-time barf....
Moderator: Lizzy
-
MarijeJoanne
- 4-sterren

Re: ieniemienie-hondje en part-time barf....
Mijn inziens is het juist beter (zoals ik al zei, hoeveelheid voor de ene hond was een van de redenen, er zijn er dus meer), ondere andere doordat de maag op een gegeven goed vol zit, maar soms ook behoorlijk leeg (aantrekken en loslaten van de maag/darmspieren verhaal, staat wel ergens hier op barfplaats).
Ik heb alleen geen ervaring met oude honden zo voeren, maar zoveel verschil zit er niet in lijkt mij (verbeter mij maar als ik het fout heb).
Pups zou ik trouwens niet zo voeren, daar heb ik wel mijn twijfels bij (maar aan de andere kant, bij mij was het er ook eerst ingebakken dat de honden 2 maal per dag brokken zouden moeten krijgen...).
Ik noem trouwens de dag dat ik de honden geen eten geef (behalve de eventuele tussendoortjes) niet eens meer een vastendag
Als ik meer dan 1 dag oversla (na een enorme maaltijd
) noem ik het pas vasten voor mijn honden.
Je moet trouwens ook niet van het ene op het andere moment zo overstappen, maar het geleidelijk aan laten gaan.
De ritme er uit halen is een begin, dus geen vaste tijdstippen van voeren meer.
Dan eens een keer een maaltijd overslaan en dit uitbreidden.
Bij mij werd het dus op een gegeven moment van 1 maal per dag voeren (tijdstip stond dus niet vast) naar af en toe een dag overslaan naar nu gemiddeld 1 keer per 2 dagen eten.
Dit heeft een hele tijd geduurd voordat we zover waren.
Je zou ook het eten savonds kunnen geven en een tussendoortje (groentemix, tafelrestjes, eitje, huttenkase etc) sochtends kunnen geven of juist andersom.
Zo voer je toch 2 maal per dag, maar geen 2 echte maaltijden.
Ik heb alleen geen ervaring met oude honden zo voeren, maar zoveel verschil zit er niet in lijkt mij (verbeter mij maar als ik het fout heb).
Pups zou ik trouwens niet zo voeren, daar heb ik wel mijn twijfels bij (maar aan de andere kant, bij mij was het er ook eerst ingebakken dat de honden 2 maal per dag brokken zouden moeten krijgen...).
Ik noem trouwens de dag dat ik de honden geen eten geef (behalve de eventuele tussendoortjes) niet eens meer een vastendag
Als ik meer dan 1 dag oversla (na een enorme maaltijd
Je moet trouwens ook niet van het ene op het andere moment zo overstappen, maar het geleidelijk aan laten gaan.
De ritme er uit halen is een begin, dus geen vaste tijdstippen van voeren meer.
Dan eens een keer een maaltijd overslaan en dit uitbreidden.
Bij mij werd het dus op een gegeven moment van 1 maal per dag voeren (tijdstip stond dus niet vast) naar af en toe een dag overslaan naar nu gemiddeld 1 keer per 2 dagen eten.
Dit heeft een hele tijd geduurd voordat we zover waren.
Je zou ook het eten savonds kunnen geven en een tussendoortje (groentemix, tafelrestjes, eitje, huttenkase etc) sochtends kunnen geven of juist andersom.
Zo voer je toch 2 maal per dag, maar geen 2 echte maaltijden.
-
geer
- 5-sterren

- Contacteer:
Ha MJ, ik heb nog steeds geen tijd gehad om je antwoord te geven op je PB-tje, dus dan maar hier!!
Barfen met een ukkepuk kan prima! Ik heb een 5 kilo-er die Barft zonder enige moeite... Maar ik merk wel dat mijn uk eerder dik wordt van KVV, van Barf kan ik meer voeren.
Mijn 'methode' geldt eigenlijk alleen als je alleen Barft, als je KVV ernaast geeft hoef je het niet zo nauw te nemen. Ik reken voor ongeveer twee weken uit wat Ted mag hebben aan voer en verdeel dat onder in spier- en orgaanvlees en bot. Dat sla ik ik in voor twee weken. Dus een bepaald percentage van mijn vriezertje bestaat uit spiervlees, een kleiner gedeelte uit orgaanvlees en een gedeelte uit vleesbotten. Nou kan het dus zo zijn dat er een sucadelap van 500 gram inligt, veel te veel voor een dag. Dan voer ik daar twee dagen van; of ik hak een stukje van de kalfsstaart-voorraad voor twee weken af. Of ik voer hem wel in 2 keer, maar vervang de andere maaltijd door wat karnemelk, wat fruit of een eitje.
Ik vindt het met een klein hondje wel het prettigst om zoveel mogelijk 'klein' te voeren, hoe kleiner het prooidier, hoe completer je het kunt geven. Dus ik voer veel kip, kwartel, duif, parelhoen etc.etc. Aangevuld met lam- en rundvlees en af en toe een kalfsstaart, runderstrot of stuk lamsribben...
Barfen met een ukkepuk kan prima! Ik heb een 5 kilo-er die Barft zonder enige moeite... Maar ik merk wel dat mijn uk eerder dik wordt van KVV, van Barf kan ik meer voeren.
Mijn 'methode' geldt eigenlijk alleen als je alleen Barft, als je KVV ernaast geeft hoef je het niet zo nauw te nemen. Ik reken voor ongeveer twee weken uit wat Ted mag hebben aan voer en verdeel dat onder in spier- en orgaanvlees en bot. Dat sla ik ik in voor twee weken. Dus een bepaald percentage van mijn vriezertje bestaat uit spiervlees, een kleiner gedeelte uit orgaanvlees en een gedeelte uit vleesbotten. Nou kan het dus zo zijn dat er een sucadelap van 500 gram inligt, veel te veel voor een dag. Dan voer ik daar twee dagen van; of ik hak een stukje van de kalfsstaart-voorraad voor twee weken af. Of ik voer hem wel in 2 keer, maar vervang de andere maaltijd door wat karnemelk, wat fruit of een eitje.
Ik vindt het met een klein hondje wel het prettigst om zoveel mogelijk 'klein' te voeren, hoe kleiner het prooidier, hoe completer je het kunt geven. Dus ik voer veel kip, kwartel, duif, parelhoen etc.etc. Aangevuld met lam- en rundvlees en af en toe een kalfsstaart, runderstrot of stuk lamsribben...
Dank jullie wel allemaal voor de tips... 
Laatst gewijzigd door MJ op do 02 nov 2006, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
MarijeJoanne
- 4-sterren

Wat irritant trouwens, mijn naam wordt ook vaak afgekort tot MJ 
Dus denk, hee ze hebben het tegen mij, onee toch niet... 8)
Dus denk, hee ze hebben het tegen mij, onee toch niet... 8)
-
Remke
- 3-sterren

- Contacteer:
Ik heb 2 kleintjes van 2,3 en 2,8kg en een nakert van bijna 6 kg. Ik geef de kleintjes ongeveer 75-100gram per dag. Danu, die van 2,8 is te dik dus haar probeer ik minder te geven. Kip kan het zeker wel hebben. Kuif krijgt 250 gram. Maar het is altijd wel een beetje schatten en soms is het wat minder wat ze krijgen. Ik voer 1x per dag. Ik haal bij het Islamcenter geiten en lamsribben die ik per 2 ridden en dan in de breedte laat snijden. De kindjes eten ook kippennekken of vleugels, de poten zijn meestal toch wat te groot. Verder nog hazeruggen, pens offcourse. En gewoon wat vlees zoals hert, paard etc als ik het ergens heb kunnen bemachtigen. Ik barf niet fulltime, de kinderen eten ook CB en over een kilo doen ze 2,5 dag. De derde dag krijgen ze dus het restje CB met iets erbij. Een ei moet ik verdelen tussen Kuif en Danu in de CB omdat het anders een eibende wordt in hun cb en daar zijn ze niet echt gek op. Kip eet graag een eendagskuiken, we hebben nog een heel leuk filmpje waarop ze het ding vakkundig uit elkaarscherut en opeet.. En in de cb een beetje fytomix en huttekase.