Droogmachines
Moderator: Lizzy
Re: Droogmachines
Champignons en andere paddestoelen drogen: schijnt ook helemaal geweldig/fantastisch te zijn. Die kun je later dan weer in ieder gerecht gooien waar je normaal paddestoelen in zou verwerken. Kruiden: gaat ook perfect. Je eigen bieslook, peterselie, rozemarijn, tijm, etc.
Klinkt allemaal erg goed. Ben bang dat de machine hier overuren moet gaan draaien. Kunnen we niet beter een nieuw topic aanmaken voor tips en recepten? Die paddestoelen als je ze gedroogd hebt, moet je ze dan invriezen of kun je ze in een afgesloten bak bewaren?
Vandaag de 2e keer de machine gebruikt. Vandaag stond er rundslever op het menu.
Ik ben op hondenvrienden.be ook reclame aan het maken voor de machine en er overwegen een aantal mensen ook eentje aan te schaffen!
Zoals beloofd hier de foto's van de lever die ik vandaag gedroogd heb. Hij heeft ongeveer 9u gedroogd.
Voor:

Na:

Het 2€-stuk ligt er enkel bij om de grootte van de stukjes te tonen he

Ik ben op hondenvrienden.be ook reclame aan het maken voor de machine en er overwegen een aantal mensen ook eentje aan te schaffen!
Zoals beloofd hier de foto's van de lever die ik vandaag gedroogd heb. Hij heeft ongeveer 9u gedroogd.
Voor:

Na:

Het 2€-stuk ligt er enkel bij om de grootte van de stukjes te tonen he

- EdwinK
- 4-sterren

- Contacteer:
Je 2e foto lijkt wel een kunstwerk 
EdwinK schreef: Je 2e foto lijkt wel een kunstwerk![]()
Eigenlijk moest die foto nog gedraaid worden, maar ben dat vergeten...
Is je vergeven voor deze ene keerDrossie schreef:![]()
Eigenlijk moest die foto nog gedraaid worden, maar ben dat vergeten...
Volgende keer mag je de roosters veel voller doen hoor
Per rooster past er ongeveer 1 pond vlees op.
-
Bernadette
- 4-sterren

Waar kan ik vinden hoe warm de droger van Tineke wordt?
50 gradenBernadette schreef: Waar kan ik vinden hoe warm de droger van Tineke wordt?
-
Bernadette
- 4-sterren

Tenkjoe! Is dat op de middelste stand? En wordtie direct warm na het aanzetten?tieneke schreef: 50 graden![]()
Is alleen op de OravaBernadette schreef: Tenkjoe! Is dat op de middelste stand? En wordtie direct warm na het aanzetten?
Op de Rommelsbacher is dit 55 graden=stand 1,is de ideale droogtemperatuur voor vlees.
Of ie meteen warm wordt daar heb ik nog nooit op gelet,het vlees komt er in ieder geval gedroogd uit.
Laatst gewijzigd door tieneke op vr 01 dec 2006, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Monique
- 5-sterren

- Contacteer:
ik heb al een poosje een droger van Stockli en droog er van alles in. Lever, hart, long, kip, zalm (uit de aanbieding, hoor), vlees, enz.
Ik vond de lever en long altijd een gedoe met klein snijden en drogen.
Nu heb ik de lever en de long in stroken gesneden, 4 uur laten drogen, en dan met een goede schaar kleine stukjes van gemaakt. Dat gaat echt een stuk beter
Ik vond de lever en long altijd een gedoe met klein snijden en drogen.
Nu heb ik de lever en de long in stroken gesneden, 4 uur laten drogen, en dan met een goede schaar kleine stukjes van gemaakt. Dat gaat echt een stuk beter
Ik ben ook helemaal blij met het drogertje! Ik droog van alles, maar meestal lever en hart. Fruit drogen lijkt me ook wel een goed idee. Hoelang moeten appeltjes?
Rachel.
Rachel.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

In schijfjes snijden en door water met citroensap halen, dan afhankelijk van hoe dik de schijfjes zijn enkel uren. Ze worden leerachtig en door het citroensap lekker fris en niet zo bruin.Malamoods schreef: Ik ben ook helemaal blij met het drogertje! Ik droog van alles, maar meestal lever en hart. Fruit drogen lijkt me ook wel een goed idee. Hoelang moeten appeltjes?
Rachel.
Ik heb deze http://www.accento.de/oxid.php/sid/x/sh ... nid/030108
daarmee gaat het schillen en snijden heel snel.
Hoeven ze dan niet droog gedept te worden?
Rachel.
Rachel.
Denk dat het weinige citroensap meteen in trekt?
Anders toch even droog deppen want het is inderdaad alleen ter voorkoming van het bruin worden.
Anders toch even droog deppen want het is inderdaad alleen ter voorkoming van het bruin worden.