Wéér die fistel...

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Wéér die fistel...

*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Hoe is Gitte het weekend doorgekomen?  :)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Ine schreef: Mijn Lab Guus is toen in Utrecht geopereerd aan een onbekende afwijking aan de lever en een shunt. Voor de professoren een buitenkansje en voor ons de enige kans om hem langer bij ons te hebben.
Na een lange en moeilijke operatie met een slechte toekomstvoorspelling kregen we hem thuis.
Met een enorm aantal nietjes, die ik er zelf na 10 dagen uit mocht halen met een speciaal schaartje/knijpertje.
Ik heb hem toen ook 10 dagen lang gevolgd, bij hem geslapen, gefixeerd op likgeluiden en andere bewegingen.
Hij heeft nog een jaar mogen leven. (hij is 2 1/2 jaar geworden)
Jeetje zeg...dat was een heftige ingreep. En idd zoals je al schrijft, gespitst zijn op elk geluidje.... heel herkenbaar. Maar wat vreselijk jammer dat je maar zo kort van hem hebt mogen genieten, 2 1/2 jaar is véél te jong :'( :'(.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

*Karin schreef: en toen stond Karin vanmorgen om 6.30 uur voor de deur voor een dagje afleiding op de WINNER !!
Per telefoon wist AnneMarie precies hoe het met Gitte ging vandaag  ;)
Toen ik Anne Marie weer thuis afgeleverd had, heb ik natuurlijk ff lekker geknuffeld met Gitte !!
Wat een dappere meid !! Haar ogen straalden weer en ze is vol leven !!
Gelukkig ziet de wond er in het echt, veel minder eng uit als op de foto. Wat niet in houdt dat het niks is hoor, het is een rits van hier tot Tokio, met als versiering een klein tepeltje in haar lies  ;)
Ze wilde trouwens nu ook veel liever knuffelen, dan na haar vorige operatie, toen was ze toch nog een beetje bang, wanneer je met je hand in de buurt kwam,
Nu merkte je helemaal niets aan haar, FANTASTISCH !!!
Ik hoop, dat dit echt de laatste operatie voor haar is geweest !!
:D Ja, dat was ondanks het onchristelijke vroege tijdstip :P een welkome afleiding voor mij en Rob heeft heel goed op Gitte gepast!

Gitte begroet bezoek iid heel uitbundig ;D, maar ik kan wel merken dat ze daarna weer snel moe is, ach dat geeft ook niet, dan slaapt ze daarna altijd wel een stuk rustiger en dieper.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Zijn de hechtingen allemaal nog schoon en intact?
Die Gitte, dat is toch wel een lekker ding om bezoek toch steeds weer vol liefde te ontvangen! :-*
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

wat een schat van een hond, zo gesloopt en dan nog de visite blij en vriendelijk begroetten, zo te lezen ziet het er goed uit, geef haar maar een voorzichtige knuffel van mij, en ach een tepeltje in je lies moet kunnen toch ;)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

pippy schreef: Hoe is Gitte het weekend doorgekomen?  :)
Goed 8)...
Ben vanochtend nog voor controle naar de DA (in Deventer ;)) geweest, Johan had dat gevraagd omdat hij op de foto's gele randjes meende te zien, gelukkig loos alarm, de wond ziet er heel goed uit, de hechtingen zitten er allemaal nog in en alles is schoon. Nergens smettend of andere narigheid, behalve dat het op een paar plekken wat rood is, maar dat ziet er niet verontrustend uit.
Als pijnstiller heb ik nu Previcox gekregen omdat ik het idee had dat de Rimadyl niet lang genoeg werkte en de dosering verhogen vond deze DA geen goed idee omdat Rimadyl bij overdosering bloedingen kan veroorzaken.

Ik heb ook als advies gekregen om haar wat meer te laten bewegen dan kan haar lichaam makkelijker het vocht 'wegwerken'. Haar linkerachterpoot is een beetje dik, niet het geopereerde deel gelukkig, maar het vocht zakt naar haar enkels zeg maar (hebben honden trouwens enkels? :-\ ;)).
Weet iemand misschien een middel wat dat proces kan versnellen? Gitte krijgt al Traumeel.
workingmalinois
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door workingmalinois »

Ik moest na de maagtorsie operatie van mijn hond van de DA/homeopaat Lymphomyosot (Heel) druppels geven om het lichaam te zuiveren en te draineren.  3x 10 druppels per dag.
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

workingmalinois schreef: Ik moest na de maagtorsie operatie van mijn hond van de DA/homeopaat Lymphomyosot (Heel) druppels geven om het lichaam te zuiveren en te draineren.  3x 10 druppels per dag.
Die kende ik nog niet, ik kan er alleen niet achter komen wat er nou precies in zit.... :-\
Ik gebruik voor het reinigen chlorella, maar wacht nog even met dat te geven totdat de laatste AB tablet is gegeven (nog 2 dagen).
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

Voor de geïnteresseerden het laatse nieuws over Gitte:

Gitte's 'stalpoot' is alweer bijna helemaal tot normale proporties geslonken, van Monique heb ik de Minipulse (magneetveldtherapie) eventjes te leen en of het nou daardoor komt? Kan natuurlijk ook dat zonder dat ding de zwelling was afgenomen...  :-\

Het litteken ziet er trouwens heel mooi uit 8), ik mag het van Johan insmeren met Calendula emulsie. En Gitte laat dat ook zonder morren toe, volgens mij heeft ze er niet veel pijn meer aan. Nu doe ik dat inmasseren natuurlijk wel héél voorzichtig ;).

Er is ook al een (gedeeltelijke) uitslag van het weefsel onderzoek, het goede nieuws is dat alle randen helemaal schoon waren, ook van het extra bultje die ze na het scheren hebben gevonden, dat bultje was overigens wel kwaadaardig, da's dan weer minder :(. We zullen haar dus in de toekomst goed moeten controleren op verdachte bulten.
De patholoog wilde wel graag extra onderzoek doen naar het weefsel, want hij kwam allemaal rare dingen tegen. Het leek wel wat op kalkafzettingen of schimmels en ontstekingen waren ze ook nog tegen gekomen ...
In ieder geval is Gitte wel een byzonder geval ::) (haha, maar dat wist ik natuurlijk allang :P) en ze zijn er  dus nog steeds niet uit wát ze nou precies heeft. Hopelijk kan dit extra onderzoek duidelijkheid verschaffen en komen we er achter wat ze nou precies heeft (gehad).
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Jeetje, het is inderdaad een bijzondere meid, met bijzondere eigenaren!
Hopend dat het herstel voorspoedig blijft gaan, jullie geen rare nieuwe bultjes meer vinden, erachter komen wat er nou precies is/was en ze geen pijn meer heeft, ook niet bij de liefdevolle verzorging, blijf ik stiekem iedere dag even aan jullie denken!

:-*
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Toch best wel wat positief nieuws in je laatste post, dus we blijven gewoon hopen op nog meer positief nieuws.
Wel balen dat het knobbeltje wel kwaadaardig was, maar daarentegen waren de randen dus weer vrij.
En lekker dat de wond ook goed heelt.

Weer een knuffel voor Gitte  :-* En 1 voor jullie natuurlijk  ;)
Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

-Saskia- schreef: Jeetje, het is inderdaad een bijzondere meid, met bijzondere eigenaren!
Hopend dat het herstel voorspoedig blijft gaan, jullie geen rare nieuwe bultjes meer vinden, erachter komen wat er nou precies is/was en ze geen pijn meer heeft, ook niet bij de liefdevolle verzorging, blijf ik stiekem iedere dag even aan jullie denken!

*bloos* (ga er maar vanuit dat "byzondere eigenaren" positief bedoeld is ;D)

Nitus
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Nitus »

pippy schreef: Toch best wel wat positief nieuws in je laatste post, dus we blijven gewoon hopen op nog meer positief nieuws.
Wel balen dat het knobbeltje wel kwaadaardig was, maar daarentegen waren de randen dus weer vrij.
En lekker dat de wond ook goed heelt.

Weer een knuffel voor Gitte  :-* En 1 voor jullie natuurlijk  ;)
Dankje :D.

Ik vond de uitslag ook positief :), deze tumoren zijn in ieder geval weg. We zijn nu gewaarschuwd, dus zullen we extra alert op bobbels en bulten zijn. Johan verwacht trouwens niet dat er uitzaaingen zijn. Op de longfoto was er ook niets dat daar op wees. We gaan dus maar van het meest positieve scenatio uit: alles is weg en er komen geen nieuwe bulten.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Nitus schreef: Dankje :D.

Ik vond de uitslag ook positief :), deze tumoren zijn in ieder geval weg. We zijn nu gewaarschuwd, dus zullen we extra alert op bobbels en bulten zijn. Johan verwacht trouwens niet dat er uitzaaingen zijn. Op de longfoto was er ook niets dat daar op wees. We gaan dus maar van het meest positieve scenatio uit: alles is weg en er komen geen nieuwe bulten.
Positief denken noemen ze dat! :-*
Ik doe met je mee ;) 8)
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

onvoorstelbaar  :-* zo;n mega-operatie en dan nu al zulke positieve berichten!

Plaats reactie