Poll: honden en het eten van hondenpoep

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Eet jouw hond hondenpoep?

Ja, toen hij brokken at
87
17%
Ja, sinds hij vers eet
35
7%
Ja, alleen van brok-etende honden
35
7%
Ja, alleen van vers-etende honden
8
2%
Nee, mijn hond eet nooit hondenpoep
346
68%

Totaal aantal stemmen: 511

Re: Poll: honden en het eten van hondenpoep

EstherVanPuck
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door EstherVanPuck »

Dorothea2 schreef: Poep eten is volgens mij wel een beetje een labradorkwaal. Ik ken er echt zoveel die het doen.
Nou, ik heb hier in huis 2 dalmaten zitten die het (vr)eten! Puck heeft er haar missie van gemaakt en ze vinden het gewoon heerlijk. Bah...
Storm deed het als pup niet, maar ja, als je het Puck wel ziet doen wordt je nieuwsgierig. En zo neem je gewoontes over, helaas. Wel eten ze vooral poep in hun eigen park, directe omgeving. Niet in grote losloopgebieden of nieuwe omgevingen.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Sint Bernards,tot nu toe 1 gehad,die at toen vers vlees,en brok.
Alle andere honden hebben het nooit gedaan,en krijgen hetzelfde voer.
Wel steeds meer barf,en vlees
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Onze Rhodesian Ridgeback at geen hondenpoep, wel paardenmest maar dat vindt ik wat anders.  ;)
Onze Beagle heeft in het voorjaar toen hij nog brok at (maar dat at hij toen al 8 jaar en deed het nooit eerder) zijn eigen poep en die van de Rhodesian gegeten. Geen poep van andere honden!
Hij eet ook paardenmest, konijnenkeutels en alles waarvan hij denkt dat het eetbaar is wat op straat ligt... :(
De da stelde toen voor om anders te gaan voeren en nadat wij overgegaan zijn op kvv/barf heeft hij geen poep meer gegeten. Nu is onze Rhodesian er niet meer, maar de Beagle eet  in ieder geval zijn eigen keutels niet meer.  :)  Voor de rest alles nog wel  :(
anja247
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door anja247 »

Kelly is een kruising van alles dat ooit in Nederland op vier poten rondliep.

Ze eet met plezier paardenpoep - hoe verser, hoe beter!
Kattenpoep (hee getsie!!!) ook, als ze de kans krijgt... maar het moet dan vers zijn en de katten op blikvoer zijn geweest. Ze eet niet kattenpoep als de katten droge brokjes krijgen.
Hondenpoep heeft ze echt naar mijn weten nooit gegeten.
Remke
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Remke »

Kuif is dol op hondenpoep, vooral van die witte drollen, alleen moet hij dan wel ff wat beter kauwen want het plakt zo omdat het droog is. Maar een verse smeuiige gaat er ook wel in. Hij is nu al maanden aan de cb en barf maar dat maakt niet uit op het poepeetgedrag, al doet hij het wel wat minder. Danu wil nu ook weleens een hapje doen, dat heeft ze vroeger nooit eerder gedaan.Maar ik denk dat dat komt omdat Danu en Kuif echt een setje zijn. Paardenpoep valt mee en konijnen poep zie ik ze ook niet zoveel doen, maar geheel poepvrij zijn ze niet. De kattenbak staat hier hoog dus daar kunnen ze niet bij.
Kuif komt bij Pooranimal vandaan (Kuif is er geboren) en ik denk dat hij het daar heeft geleerd. Ze eten niet de drollen van elkaar op.
Laatst gewijzigd door Remke op do 23 nov 2006, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Tinus staat nu ruim een half jaar droog  :D
Hij taalt er niet meer na...gelukkig!
Anita*
4-sterren
4-sterren

Bericht door Anita* »

Tara begint ook steeds meer naar de drollen te bijten, maar volgens mij zijn dat geen honden maar katten drollen.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

Anita* schreef: Tara begint ook steeds meer naar de drollen te bijten, maar volgens mij zijn dat geen honden maar katten drollen.
oh bah, volgens mij zijn katten drollen voor heel veel honden bijzonder verleidelijk, hier ook een hond die als ze de kans krijgt uit de kattenbak gaat "snoepen" getsie derrie :P
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

conleeuw schreef: oh bah, volgens mij zijn katten drollen voor heel veel honden bijzonder verleidelijk, hier ook een hond die als ze de kans krijgt uit de kattenbak gaat "snoepen" getsie derrie :P
Brrr...echt smerig die kattendrollen  :-X
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

nee ze eten het hier nooit althans ik heb het nooit kunnen ontdekken ;)
jantjehermien
3-sterren
3-sterren

Bericht door jantjehermien »

Nee,alle drie niet.Ook nooit gedaan.Een Newfie,Duitse herder, kruising Duitseherder x WitteZwitserseHerder. :D
cristi
1-ster
1-ster

Bericht door cristi »

Hallo,

Mijn hondjes (boerenfox en poedelmix) eten paardenpoep en kattenpoep van onze eigen katten uit de tuin. Bah!!!!

Ze eten brokken. De poedelmix is allergisch ergens voor en reageert byzonder goed op Biofood brokken. (lam en rijst)

Als ze weer eens kattendrollen heeft verorbert krijgt ze erge jeuk.

Ook als ze eens een verdwaalde kattenbrok te pakken krijgt, heeft ze last.

Groeten Cristi
fokje
2-sterren
2-sterren

Bericht door fokje »

hier eet 1 van mijn berners wel hondepoep maar zijn eigen  is gekomen doordat hij in juli is geopereerd  en moeilijk kon poepen  vanaf die tijd doet hij het ..................... een poosje is het goedgegaan  en de laatste tijd begint hij er weer mee

Fokje
FuegoTinto
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door FuegoTinto »

Van de drie Staffies die ik heb, doen alleen de twee reuen het en dan eigenlijk alleen van die smeuige onverteerde drollen van waarschijnlijk een " Pall of Bonzo"- eter...........
ze eten gelukkig niet iedere drol die ze voor ogen krijgen pffffffffffffff :D
Mijn teef heeft dit probleempje niet.
Overigens staan de honden hier al bijna hun hele leven op vers rauw voer en in het verleden hebben ze het nog nooit gedaan.........dus mijn conclusie kan zijn dat er hier in de buurt gewoon veel mensen wonen die die makkelijke rommel aan hun honden voeren omdat de dure kerstdagen veel van hun geld hebben opgeslokt en ze sinds kort noodgedwongen over zijn gestapt op de "slappe hap" ???? ;) ;) ;) ;) :-X :-X :-X

BTW alvast voor iedereen hier en jullie soulmates een fijne jaarwisseling en een hondsgezond 2007!!!!

Patries, Russell, Macho, Angel en Rhino.
Claudia en Diane
1-ster
1-ster

Bericht door Claudia en Diane »

Ambertje eet af en toe droge honden poep, maar zeker niet altijd, gelukkig.
Wel kende ik een hond (Duitse Brak) en die luste graag konijnenkeutels, waren net dropjes voor hem.
Groetjes,
Diane & Claudia & Ambertje

Plaats reactie