Hoelang ?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Hoelang ?

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike is in mei van dit jaar op kvv gegaan en een paar weken later over op barf. Daarvoor had hij dieetbrokken want andere brok verdroeg hij niet, altijd diarree. Na lange periode van ontgiften, zo'n 2,5 maand, gaat het super, nergens meer last van. En hij heeft nog nooit met zoveel plezier gegeten. Alhoewel, soms vindt hij wel dat hij veel moet kauwen ;D
Armagnac krijgt nu ruim drie maanden barf, vanaf dat hij bij mij kwam. Hij kreeg daarvoor brok en kvv. Ook hij eet met veel plezier en is een geweldige kauwer.
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Vanaf 16 maart 2006 - mijn ervaringen zijn te lezen op www.carnibest.nl en dan onder het kopje gebruikerservaring en dan die van de maand december.

Gr. jacqueline

[quote="Magic"]
Ik vraag me af hoelang de mensen hier al kvv of barf geven?
Kijk voor ons is het nieuw maar ik vroeg me af hoelang de andere mensen al bezig zijn en,
vooral wat hun ervaringen zijn na het jaren lang voeren van kvv of barf!

[/quote]
Nathalie.
2-sterren
2-sterren

Bericht door Nathalie. »

Voer nu ruim 6,5 jaar kvv. Eerst Duck en nu al weer een paar jaar Carnibest. Wel wissel ik af met een aantal andere merken kvv.Ik barf ook een klein beetje maar heb het probleem dat vixin ivm haar kaak maar heel af en toe een bot kan eten.
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Ik ben ruim 15 jaar geleden al begonnen met het voeren van KVV, stapje voor stapje steeds meer tot bijna 100%.
Ik voer er dus nog een heel klein beetje brok bij.
Mijn manier van voeren kun je lezen op:
http://www.pyreneeseberghond.nl/voeding.htm
Lil

Bericht door Lil »

Ongeveer drie jaar denk ik ...
Eerst kvv, omdat de spijsvertering van Boris zo gevoelig was (nu kan hij zonder problemen de vreemste dingen eten), na een klein maandje ben ik gaan barfen. Geen granen meer, dus een hond die met sprongen vooruit ging, zich niet meer krabde, ondervacht kreeg (goh had nog nooit ondervacht gezien, vroeg me een jaar geleden echt af wat dat witte pluizige spul onder zijn haren was), een beter gewicht, geen struviet. Mijn kat leeft ook nog en heeft nooit meer struviet gehad, de katten barfen pas twee en half jaar. Wel heeft Boris lang nodig gehad om zich te herstellen van de vele antibioticakuren en de grote hoeveelheden granen die hij vroeger kreeg. Heeft een jaar geduurd voordat hij geen uitingen van allergie meer had en niet meer als eerste ziek werd, maar de enige was die niet ziek was als weer eens wat heerste. Vorig jaar heeft hij pas de eerste keer ondervacht gekregen, dus dat heeft twee jaar geduurd...
Nu merk ik ook een beetje vet/talg op zijn huid, dat had hij nooit. Hij had altijd schilfers van de droogte. Dusss langzaam tijd om de zalmolie af te bouwen.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Vanaf september 2004 geef ik CB. Jesse was een gatenpakhuis en ik was ten einde raad. Iemand wees mij op de site van barfplaats en zodoende kwam ik in contact met carnibest. Voorzichtig uitproberen en nu ruim 2 jaar verder heb ik een mooie  Munsterlander die graag eet. Van het een kwam het ander en sinds een maand of 14 voer ik de andere honden 80% barf en 20% carnibest. Jesse is geen barfer, die is helemaal in haar nopjes met Carnibest en Bibi zo af en toe.
fokje
2-sterren
2-sterren

Bericht door fokje »

hallo
ja ik ben zelf ook niet zo heel lang bezig met kvv hoor ongeveer nu drie maanden ,maar bevalt me beter dan met brokken ze zien er ook mooier uit en de ontlasting is prima
marye
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door marye »

Ik heb Caja vanaf de eerste dag kvv gegeven en later ook aangevuld met botten/vlees/vis.
Caja woont inmiddels ruim 4 maanden bij me.
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Ik voer ruim 3,5 jaar vers, ben begonnen met Energique, later carnibest en een tijdje colledig BARF.
Omdat mijn ene hond heel veel barf dingen slecht eet is het nu weer Carnibest wat de klok slaat, afgewisseld met BARF dingetjes.
Zowiezo iedere dag iets te kluiven (kipkarkas, ribbetje ofzo) en soms wat ander wpul zoals spiervlees van een paard of een rauw ei. Dingetjes die niet in een KVV zitten.

Sunday de andere hond krijgt regelmatig nog een volledige barfmaaltijd.

Mijn katten eten ook Carnibest en af en toe een kipnek of een visje.
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

Mijn 3 groenendaelers eten nu gedurende anderhalf jaar, naar volle tevredenheid,  carnibest. Sinds een maand staan er twee volledig op barf.

Hiervoor aten ze brokken van Cavom en hier deden ze het ogenschijnklijk ook goed op, weinig en stevige ontlasting en ze zagen er goed uit.
Heb zelf toch een beter gevoel bij vers.
Boxergek
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Boxergek »

Ongeveer 3,5 jaar. Gonzo kreeg vanaf pup af aan al Duck Uitmuntend. Eerst een dag in de week Duck en verder brokken. Dit werd op de club aangeraden tegen wormen!
Na ongeveer 6 verschillende brokkenmerken en versie geprobeerd te hebben volledig overgegaan. En sinds die tijd geen maag- en darmontstekingen meer en eindelijk een hond die op gewicht is en blijft! De dierenarts ziet Gonzo alleen nog maar voor de inentingen!
Laatst gewijzigd door Boxergek op wo 17 jan 2007, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
irmaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door irmaa »

[quote="tieneke"]
Nu ruim 4 jaar, begon met onze eerste Leonberger Kobus die ernstig ziek was oa: huidproblemen,suikerziekte,hartklachten,chronische dikke darm ontsteking, gestart met kvv en hierna nog gebarft.
Tinus en Tara hebben tot een half jaar oud op Carnibest gestaan met af en toe barf,als pup zijn ze afgespeend met Energique en er is nog nooit 1 smerig brokje ingegaan  :)
Zie zo vreselijk veel verschil,zelfs met onze vrij jonge katten die zo gespierd zijn als Tarzan  8)

[/quote]

Heeft de fokker jouw puppen dan apart laten eten? Weet dat ze half brok half vers voert. Goed van haar dat ze jouw puppen alleen op vers heeft gezet.

Geef zelf sinds 1989 vers, was toen nog half vers half brok.
Laatst gewijzigd door irmaa op wo 17 jan 2007, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

[quote="Lil"]
ondervacht kreeg (goh had nog nooit ondervacht gezien, vroeg me een jaar geleden echt af wat dat witte pluizige spul onder zijn haren was), [/quote]

mooi is dat he,ik kwam van de zomer met onze hond bij de da en die vond dat hij zo´n mooie dikke ondervacht had,dat zag je niet vaak meer bij cairnterriers(tis een norwich maar goed ik liet het maar) en toen was dat voor mij een inkoppertje natuurlijk......komt door het voer ;D

die van ons krijgt het sinds hij 7maanden oud was,kreeg daarvoor eukanuba,de pupvariant en was al bijna een half jaar aan de diaree en jeukte zich helemaal kapot.
ook de katten eten KVV en barf en dat gaat prima,alle gebitjes zien er goed uit en we hebben een logee die brokjes kreeg en blikvoer en sinds die op kvv staat verhaart ie gewoon een stuk minder en hij is lekker actief!

groetjes eefje
Chaos
3-sterren
3-sterren

Bericht door Chaos »

Toen Chaos 2 jaar geleden als pup bij ons kwam, kreeg hij een een aantal maaltijden KVV en aantal maaltijden brokjes per dag. Wij zijn overgestapt op brokken, want we konden de KVV niet vinden... :-[
Toen Truus anderhalf jaar later als bijna drie jarige erbij kwam, kreeg ze wat ze gewend was: brokjes met wat KVV erover. Dus Chaos vanaf toen ook. Ik wist inmiddels waar ik dit krijgen kon. ::)
Ik ben op zoek gegaan naar info over KVV op internet, en kwam zodoende hier op BP terecht. We zijn toen ongeveer 1 jaar geleden helemaal overgegaan op volledig KVV, gewoon omdat wij vonden dat het beter is, er is gelukkig geen medische reden.
Af en toe iets van bot proberen erbij te geven, best spannend in het begin, maar dat ging perfect. Nu barfen we sinds driekwart jaar volledig.

De bevindingen vind ik zelf niet spectaculair, maar dat komt misschien ook omdat er geen medische reden tot vers voeren bestond. Enkele veranderingen zijn: De ontlasting is beter/minder, ze ruiken minder uit hun bek, 8)  en Chaos verhaart nauwelijks. Truus verhaart nog steeds het hele jaar door, maar die is gesteriliseerd.

Marlies
Laatst gewijzigd door Chaos op wo 17 jan 2007, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
wieke
2-sterren
2-sterren

Bericht door wieke »

Willem bijna vier jaar, krijgt eerlijk gezegd als hij naar pension gaat wel brok, omdat ik dat makkelijker vind.
Het is een vuilnisbak die alles eet. Als hij te lang brokken heeft gegeten heeft hij last van leeroren, en een mindere vacht. Dat is met versvlees altijd snel over.
Soms krijgt Willem kippennekken, voor de andere honden durf ik dat niet meer.

Frommel doet het slecht op vers, die blijft spugen en diarree houden. Die krijgt sinds een half jaar voornamelijk brok.

Sinds kort een nieuwe aanwinst, NIxs, die eet alles, zelfs kiezelstenen. Ze kwam als een hoopje ellende binnen, en is nu prachtig. Mooie vacht, lekkere pup. Ik he haar vanaf binnenkomst meteen op vlees gezet.

De dierenarts gelooft niet in vlees, die zeg ik nooit wat over de voeding, ik geef gewoon geen antwoord.
NIxs kwam hier als een zielig hoopje pup binnen, ik werd gewaarschuwd voor de tanden. Toen ik zei dat mijn honden geen last hebben van tandsteen ivbm versvlees, (en daarbij veel knaagbotten) kreeg ik de wind van voren. Daar heb ik dus geen zin in, dus doe ik maar of ik het niet hoor.(teckelgedrag, bananen in mijn oren)

Plaats reactie