Carnisbest uitproberen?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Carnisbest uitproberen?

nelb
4-sterren
4-sterren

Bericht door nelb »

Ik denk dat ik best slager had kunnen worden: ik heb geen enkel probleem met de geur van pens of carnibest of andere vleesproducten.
En ik ben nog steeds helemaal happy als de honden enthousiast piepblaffend (en dat al meer dan 2 jaar) tegen me opspringen als ik het eten aan het verdelen ben.
Nel
Pino
1-ster
1-ster

Bericht door Pino »

Ik zou dus echt nooit slager kunnen worden, dat weet ik in ieder geval zeker  :)
Daarnet ben ik Energique gaan halen en mijn hond stond er alweer met haar neus bovenop. Ik neem aan dat als ze CB lust dat ze Enegique ook lust, maar dat zien we vanavond wel.
Ik ben in ieder geval blij dat Energique en soort hamburgertjes zijn, ik hoef dus geen stukken vlees meer in stukken te delen en in bakjes te doen, pfff  ;)
Ik zal jullie laten weten wat Thiga van Energique vind.
doei!
Jinxy
3-sterren
3-sterren

Bericht door Jinxy »

[quote="Pino"]

Ik heb het idee dat ze het in ieder geval lekker gaat vinden, het is een voormalig straathondje uit Griekenland dus ik heb zo'n vermoeden dat ze eerder vers vlees gehad heeft, in de dierenwinkel staat ze in ieder geval als eerste bij van die natuurlijke botten.
[/quote]

Tip 1: Er is niets natuurlijks aan de botten in de direnzaak. Behalve dan de afkomst.... ::)
Of ze zijn gekookt óf ze zijn gerookt. Bij koken veranderd de eiwitstructuur, bij roken komen giftige stoffen in het bot terecht. Beide methoden niet ideaal voor honden met vacht/huidproblemen. (Voor alle honden niet trouwens)
Tip 2: Carnibest stinken of niet (vind ik zelf dus niet!!) er zitten wel minder granen in dan in Energique. Iets wat ook al kan helpen bij huidproblemen.

Dus ehhhhh.......Stinken of stofzuigen?!

Succes ermee ;)
Pino
1-ster
1-ster

Bericht door Pino »

Ze krijgt die botten ook niet hoor, maar ik wist niet dat ze niet natuurlijk waren, maar goed dat ik ze dus nooit meeneem.
Ik ga eens kijken hoe ze op Energique reageert, mocht dit niet zijn zoals het moet dan stap ik gewoon weer over naar Carnibest natuurlijk.
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Heeft iemand trouwens ervaring met het merk "Bandit"?
Ook net iets over gehoord, en ik weet niet hoe de kwaliteit en de prijs zijn in verhouding met carnibest.
Ik heb een hele tijd Banditvoer gevoerd. Het is goed voer hoor en biologisch. Het is maar hoe je er tegenoverstaat. Het is behoorlijk aan de prijs. Het lig er ook maar aan welke variant je voert. De natuurversie was iets van 2.50/500gr. De lamsversie 5.00/500gr.
Als je dan een hond hebt die toch ruim 800 gr. per dag eet is het behoorlijk. Vooral als je zelf ook geen biologisch vlees eet vanwege de prijs.

Je hebt er wel minder van nodig dan van andere merken hoor. Van bibi eet meneertje een kilo per dag.

Het is een keus die je voor jezelf moet maken. Ik was over Carnibest niet tevreden omdat Bandit daar een dunne en veel ontlasting van had. Maar dat is maar net hoe je hond erop reageert.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Jinxy"]
Tip 1: Er is niets natuurlijks aan de botten in de direnzaak. Behalve dan de afkomst.... ::)
Of ze zijn gekookt óf ze zijn gerookt. Bij koken veranderd de eiwitstructuur, bij roken komen giftige stoffen in het bot terecht. Beide methoden niet ideaal voor honden met vacht/huidproblemen. (Voor alle honden niet trouwens)
Tip 2: Carnibest stinken of niet (vind ik zelf dus niet!!) er zitten wel minder granen in dan in Energique. Iets wat ook al kan helpen bij huidproblemen.

Succes ermee ;)

[/quote]

Waar baseer jij dat op?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Jinxy"]

Succes ermee ;)

[/quote]

Dit klopt niet hoor. Zie:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... =msg433948
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Daarnaast speelt ook het oog wel mee althans bij mij wel. Ik vind CB en Bibi er veel natuurlijker en smakelijker uitzien dan Energique en Rodi, sorry hoor maar vind dit net stopverf. Daarnaast weigert Jesse ook gewoon Rodi/Energique te eten. ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Cindy de Wolf"]
Daarnaast speelt ook het oog wel mee althans bij mij wel. Ik vind CB en Bibi er veel natuurlijker en smakelijker uitzien dan Energique en Rodi, sorry hoor maar vind dit net stopverf. Daarnaast weigert Jesse ook gewoon Rodi/Energique te eten. ;)
[/quote]

Bij mij ook, maar mijn honden zal het een broodje worst wezen hoe iets eruit ziet ;D
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="Angelique"]
Bij mij ook, maar mijn honden zal het een broodje worst wezen hoe iets eruit ziet ;D
[/quote]

Mijn andere honden zal het ook een rotzorg zijn, maar Jesse is altijd al een kieskauwer geweest. De CB en Bibi en af en toe iets van barf doen het hem prima. Dus een tevreden baas en hond ;D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Cindy de Wolf"]
Mijn andere honden zal het ook een rotzorg zijn, maar Jesse is altijd al een kieskauwer geweest. De CB en Bibi en af en toe iets van barf doen het hem prima. Dus een tevreden baas en hond ;D
[/quote]

Ja oke, maar ff serieus, een hond kiest zijn voer toch echt niet uit op het oog, daar speelt geur en smaak toch de hoofdrol.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

[quote="Angelique"]
Ja oke, maar ff serieus, een hond kiest zijn voer toch echt niet uit op het oog, daar speelt geur en smaak toch de hoofdrol.
[/quote]

Ja dat is absoluut waar. Blijbaar zit er iets in wat Jesse echt WALGELIJK vind. Ze verdomd het echt. Ik had in oktober een wedstrijd in Groningen met een overnachting. Ergens halverwege kwam ik erachter dat de CB nog keurig thuis ingepakt stond. Even gestopt en 4 pakjes Rodi gehaald (had 2 honden bij me). Jesse heeft het hele weekend dus niet gegeten :o. Zondagavond viel ze thuis aan op de CB ;D
yvonne en menno
1-ster
1-ster

Bericht door yvonne en menno »

Hoi
Bij mij precies hetzelfde, ik heb een engelse cocker spaniel van 4 maanden. Hij kreeg bij de fokker al Rodi. Hij at de Rodi altijd super snel op totdat ik besloot om CB te gaan geven.
Maar er liggen nog wat plakken Rodi in de vriezer die moeten natuurlijk ook op.
Maar Sem eet het niet. Hij eet dan gewoon een dag niet en als ik dan weer CB geef dan weet hij niet hoe snel hij het op moet eten.
Ik vond dat eerst vreemd!! Maar zelfs puppies van 4 maanden weten al het verschil!!
Maar ik vind Cb er ook beter uit zien! en niet stinken!!
Flame
1-ster
1-ster

Bericht door Flame »

Hoi,

Ik zie hier veel merken voorbij vliegen... Heeft iemand ervaring met Duck?
Groetjes, Inge
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="yvonne en menno"]
Hoi
Bij mij precies hetzelfde, ik heb een engelse cocker spaniel van 4 maanden. Hij kreeg bij de fokker al Rodi. Hij at de Rodi altijd super snel op totdat ik besloot om CB te gaan geven.
Maar er liggen nog wat plakken Rodi in de vriezer die moeten natuurlijk ook op.
Maar Sem eet het niet. Hij eet dan gewoon een dag niet en als ik dan weer CB geef dan weet hij niet hoe snel hij het op moet eten.
Ik vond dat eerst vreemd!! Maar zelfs puppies van 4 maanden weten al het verschil!!
Maar ik vind Cb er ook beter uit zien! en niet stinken!!
[/quote]

Niet generaliseren hé, ik ken ook wel puppies van 4 maanden die zich helemaal leegscheten op de cb, dus puppie zal prakje 1 welicht lekkerder vinden dan prakje 2, dat wil nog niet zeggen dat prakje 1 per definitie beter is.

En stinken is natuurlijk ook maar een subjectief begrip.

Plaats reactie