discussie met DA en vriend !!!

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: discussie met DA en vriend !!!

irmaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door irmaa »

[quote="Nataschja"]
Ik heb haar net gebeld en haar het hele verhaal verteld.
Ze bevestigde inderdaad mijn vermoedens en heeft me ook advies gegeven.
Hij is nu ook nog eens helemaal van streek omdat hij zijn spuitjes blijkbaar veel te kort op elkaar gekregen heeft en hij zou over 2,5 week weer moeten voor spuitjes.
Dus dat gaat dus nu ook niet gebeuren, dit wordt dus ook een week of 2 later gezet.
Zij vond het opzich nog niet eens zo een ramp dat hij brokjes gekregen heeft, omdat haar honden ook wel eens brokken krijgen maar als dagelijks eten versvoer.
Ik heb het mijn vriend dus net allemaal verteld.
Hij zou zich er eens zelf over gaan informeren.
Dus wie weet, misschien gaat hij toch eens van gedachten veranderen !!!
[/quote]

Fijn dat je gebeld hebt! Het komt wel goed!
irma
Yves
3-sterren
3-sterren

Bericht door Yves »

Hier spelen wij met het idee om een tweede hond erbij te nemen. Deze hond wordt een flink maatje groter dan de Brusselse Griffon die we/ik nu hebben. Dus merkte ik op dat we dan wel een tweede vriezer mogen aanschaffen. Reactie manlief: "ach waarom, brok is toch ook prima"  :o :o :o
Vorige week donderdag was er bij Any Animal een gratis info-avond over kvv/barf vs brok. Daar heb ik hem meteen mee naar toe gesleurt. Er waren daar mensen aan het woord (waaronder een dierenarts) die wisten waar ze het over hadden. Hun verhaal was zo duidelijk en overtuigend dat Peter er nu niet omheen kan.

Misschien kan je contact opnmen met Fido van Any animal om te zien wanneer er weer zo een avond wordt georganiseerd en dan zou ik daar zeker naar toe gaan.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Balen zeg dat je vrien de d.a geloooft >:(

Ik probeer ook mijn vriendin te overtuigen dat vers veel beter is dan brok(haar hond heeft ook grote huidproblemen)maar dat  lukt ook niet.Gaan van de week ook naar de .da met haar.Maarja die heeft geleerd en weet het dus wel,maar ik dus niet :(
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

balen hoor die strijd over het eten
haal die zak brokken is mee naar de computer
en typ in google is in wat er op staat als ingredienten
je weet wel die lange moeilijke woorden
nou je zult zien dat dat bagger is
en laat je vriend het dan maar lezen
er zitten echt kanker verwekkende stoffen in
succes met de strijd
GEEF NOOIT OP
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jammer is het toch altijd he, dat mensen liever naar dierenartsen luisteren. Ook al hebben deze vrijwel altijd minder verstand van hondenvoeding dan dat een aantal van ons hier in hun pink hebben.... Maar ja, als het een witte jas aan heeft, dan zal het wel waar zijn.....

Het enige dat we kunnen doen is een beroep doen op iemands eigen gezonde verstand. Wat is nou logischer; dat een hond een goed en gezond leven leidt (lijdt) op brokken waar inferieure ondefinieerbare ingredienten in zitten, die van hier tot Tokio geconserveerd zijn omdat ze anders na 1 maand vanzelf uit je keukenkastje wandelen, die stijf staan van de granen (rijst is ook graan!) en dat terwijl een hond toch echt een carnivoor is, die van hier tot Gunter doodgekookt zijn OF een verse voeding die niet geconserveerd is met chemische Botlek-troep (het conserveren geschied door invriezen), niet op smaak gemaakt wordt met dooie bouillonnetjes met geur en smaakstoffen, niet doodgekookt is, niet stijf staat van de inferieure ingredienten, maar gewoon vers en rauw is zoals de natuur het bedoeld heeft. 

Als iemand het dan logischer vindt om te kiezen voor doodgekookte ongezonde Botlek-smurrie: dan zij dat zo. Dat soort mensen probeer ik dus vooral niet te overtuigen van mijn gelijk.... Zonde van mijn tijd.
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

[quote="Lupa"]
de hond heeft iets opgelopen buiten...dat was toch bevestigd door de DA? er  was toch een kweikje gemaak?
dat heeft toch niks met zijn voer te maken?

de diarree was al beter, nog niet optmaal maar het was beter, dus nog een paar uurtjes of dagen en de poep zou een drol worden

dat heeft ook niks met de brokken te maken, dat zou ook gebeuren , het was al imeers aan het verbeteren.
het is gewoon toeval dat hij nu brokken krijgt de diaree over is
[/quote]
Dat klopt inderdaad. er is een kweekje gemaakt, maar hij was niet op zijn gewicht.
hij was wat aan de magere kant en daarom moest hij brokken omdat hij nu al 600 gram carnibest kreeg en dat vond hij wel heel veel.
Want in kvv zit meer water dan brok, maar hij zuipt zich nu wel kapot aan water en plast ook veel meer.
Dat was mijn vriend meteen opgevallen !!
Dus toen zei ik hem meteen: met de carnibest had hij dat niet.
Toen zei hij niets meer !! haha
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Nataschja"]
Dat klopt inderdaad. er is een kweekje gemaakt, maar hij was niet op zijn gewicht.
hij was wat aan de magere kant en daarom moest hij brokken omdat hij nu al 600 gram carnibest kreeg en dat vond hij wel heel veel.
Want in kvv zit meer water dan brok, maar hij zuipt zich nu wel kapot aan water en plast ook veel meer.
Toen zei hij niets meer !! haha
[/quote]

Nou mooi! De verse/rauwe voeding bewijst zichzelf dus ;D!
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

[quote="Nataschja"]Want in kvv zit meer water dan brok, maar hij zuipt zich nu wel kapot aan water en plast ook veel meer.
Toen zei hij niets meer !! haha[/quote]

Dit zijn van die kleine dingen waar je hem op moet blijven wijzen.  ;)
Een paar maanden geleden heb ik in hetzelfde schuitje gezeten als jij. Alleen had ik het voordeel dat mijn hond al 15 maanden KVV had gekregen. Echter omdat een DA zei dat we bij onze probleemhond een bepaalde brok moesten proberen gooide mijn vriend ineens zijn kont in de krib  >:(
Misschien kun je je vriend dat topic dat ik geopend heb hier in de discussiehoek eens door laten worstelen. Er staan wel wat dingen in waardoor hij toch zal zeggen:"zie je wel ...brok." Maar ook veel dingen waardoor hij toch zijn gezonde verstand weer zal moeten laten spreken.
Hoe vervelend ook: wees geduldig. Probeer hem zover te krijgen dat je een afspraak krijgt in de trant van......als deze zak brokken leeg is en er zijn nog problemen of zoiets dan mag de hond weer op de KVV.
Maar echt, wees geduldig en hoe vervelend ook geef je vriend de tijd. Het grootste voordeel is dat, als hij dan toegeeft, de rest van je leven geen brok meer in huis hoeft te halen.  ;D
En zorg dat hij met wat mensen in aanraking komt, zoals de fokker (wat ik begreep uit je verhaal), die voorstanders van vers voeding zijn. Waak er wel voor dat deze mensen niet "dwingend gaan preken". Maar vrij neutraal de voordelen kunnen noemen.
Bij mij is het de hond zelf EN de eigenaar van zijn vader geweest die mijn vriend hebben doen overtuigen + een groot portie geduld (en dat koste nou net de meeste moeite).  ;)

Ik kan niet anders zeggen dan.......sterkte met je vriend :D
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

Net een hele discussie gehad  ;D
Heb al voor de helft gewonnen !!!

Ik heb hier nog een zak (bijna voor de helft leeg) brokjes zodat hij wat kilo bijkomt omdat hij iets wat te weinig weegt daarom dat we die van de dierenarts moesten geven.
Die eet hij nog " helemaal " op.
( gooit stiekem iedere keer wat in de container buiten, zodat hij wat sneller leeg is )  ;D

Daarna gaan we hem weer carnibest geven, maar hij wilde dat als extraatje geven en als hoofdeten toch gewoon brok !!
Dus dan zal het wel door de week brok worden en in weekend carnibest.

John zei gister avond: " Bailey vind zijn brokjes niet lekker geloof ik"
Ja logisch zei ik.... zo jij een gedroogd kipfiletjes willen eten of een lekker sapje stukje vlees ??
Dus nu krijgt hij al wat extra's bij zijn brokken omdat hij zijn brokken niet droog eten.
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

[quote="Nataschja"]( gooit stiekem iedere keer wat in de container buiten, zodat hij wat sneller leeg is )  ;D[/quote]

dat heb ik nou nooit gedaan  :-X
Daarom deed ik er wss 3 weken ipv 4 over  :D

Oja en probeer of je om de dag mag voeren. Zo kun je 4 dagen CB voeren en 3 brok  ;D
Of 's ochtends het een en 's avonds het andere.
Laatst gewijzigd door *wendy* op do 28 dec 2006, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

[quote="pippy"]
dat heb ik nou nooit gedaan  :-X
Daarom deed ik er wss 3 weken ipv 4 over  :D

Oja en probeer of je om de dag mag voeren. Zo kun je 4 dagen CB voeren en 3 brok  ;D
Of 's ochtends het een en 's avonds het andere.
[/quote]
Mag dat dan wel ??
Want ik heb wel eens ergens gelezen dat je het een paar dagen achter elkaar moet geven en bijv. niet 's morgens brok en de rest kvv of om de dag.
Wegens het vochtgehalte en de manier waarop het verteerd wordt.
Klopt dit dan niet ??
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Soms is het kiezen tussen 2 "kwaden".
En mijn mening is beter iets dan niets.
En nu doe je ook al iets door zijn brokken heen omdat hij anders zijn brokjes niet eet  ;) Mijn voorkeur zou dan  uitgaan naar apart voeren en ieder doet dat op zijn/haar eigen manier. En iedere hond reageert weer anders.

En iets mogen......jullie hond en dus bepalen jullie of iets wel of niet mag en waar jullie je lekker bij voelen.

Op ieder forum krijg je tips en advies en uiteindelijk pik je daar altijd de adviezen uit waar je jezelf het lekkerst bij voelt (en natuurlijk uiteindelijk de hond ook).

Maar als de fokster van jullie hondje ook vers voert zou ik haar/hem eens om tips vragen.
Nataschja
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door Nataschja »

[quote="pippy"]
Soms is het kiezen tussen 2 "kwaden".
En mijn mening is beter iets dan niets.
En nu doe je ook al iets door zijn brokken heen omdat hij anders zijn brokjes niet eet  ;) Mijn voorkeur zou dan  uitgaan naar apart voeren en ieder doet dat op zijn/haar eigen manier. En iedere hond reageert weer anders.

En iets mogen......jullie hond en dus bepalen jullie of iets wel of niet mag en waar jullie je lekker bij voelen.

Op ieder forum krijg je tips en advies en uiteindelijk pik je daar altijd de adviezen uit waar je jezelf het lekkerst bij voelt (en natuurlijk uiteindelijk de hond ook).

Maar als de fokster van jullie hondje ook vers voert zou ik haar/hem eens om tips vragen.

[/quote]
Nou wat zij zei was dat zij haar honden ook wel eens uit nood brokken voerde als het vlees niet ontdooid was of wel eens langer achter elkaar.
Maar dan deed zij bijv. 2 weken brok en 2 weken vers, omdat het spijsverteringssysteem tijd nodig heeft om zich aan te passen op het andere voer.

Maar wat de dierenarts zei was dat ik het met beetjes gewoon onder zijn brokken kan mengen dus dat is weer een andere manier.
Daarom dat ik het aan mensen hier vraag.
Het kan best zijn dat het helemaal niet goed is om brokken met vers samen te geven op 1 dag of in 1 week.
Ik heb er nog niet echt ervaring mee dus daarom dat ik naar andere meningen vraag van mensen die er wel ervaring mee hebben.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Ik ken ook iemand die 'sochtends brok geeft en sávonds vlees,geen problemen,hoor.
Maar ik heb ook idd gelezen dat je brok en vlees niet samen op 1 dag moet geven ivm het verteren.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Nataschja"]
Nou wat zij zei was dat zij haar honden ook wel eens uit nood brokken voerde als het vlees niet ontdooid was of wel eens langer achter elkaar.
Maar dan deed zij bijv. 2 weken brok en 2 weken vers, omdat het spijsverteringssysteem tijd nodig heeft om zich aan te passen op het andere voer.

Maar wat de dierenarts zei was dat ik het met beetjes gewoon onder zijn brokken kan mengen dus dat is weer een andere manier.
Daarom dat ik het aan mensen hier vraag.
Het kan best zijn dat het helemaal niet goed is om brokken met vers samen te geven op 1 dag of in 1 week.
Ik heb er nog niet echt ervaring mee dus daarom dat ik naar andere meningen vraag van mensen die er wel ervaring mee hebben.
[/quote]

Ik heb jarenlang plakjes rodi en pakjes ahv door de brokken gemengd. Nooit problemen daarmee gezien. En zo heb je ook mensen die 'smorgens brok geven, en 'savonds vers. Gewoon even kijken hoe je hond daarop reageert. Blijft de ontlasting zozo dan moet je een andere combi proberen. Maar wat mij betreft zijn er weinig regels omtrent de combinatie vers met brok.

Ik vind de vergelijking van brok als zijnde een gedroogt stukje kipfilet, wel errruug luxe hoor. Droog meelballetje komt eerst ;D

Plaats reactie