Spons gegeten??!!

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Spons gegeten??!!

leni
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door leni »

ik lees het nu pas.Ik duim dus ook heel erg mee!!!!!!
chamourel
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door chamourel »

heel heel heel erg veel sterkte en succes......... :'( :'( :'( :-* :-* :-*
tigger
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door tigger »

We zijn net een kwartier terug. Er zijn weer 2 foto's gemaakt (nu door de DA zelf); hij kon geen obstructie of schuimrubber zien. Hij gaat niet uit van een darmobstructie: Ginger haar slijmvliezen zien er goed uit, ze heeft een constante en sterke pols, foto's wijzen niks uit en de buik voelt goed. Hij heeft haar ook rectaal onderzocht om te voelen; het enige wat hem opviel was de oranje slijm. Hoogstwaarschijnlijk heeft Ginger een maag-darminfectie; daar wordt ze ook voor behandeld. Ik weet niet meer hoe het medicijn heet, maar het schijnt binnen 24 uur te werken. Ze heeft een infuus gekregen om het toe te dienen; de rest van de nacht krijgt ze vocht via het infuus. Ze is dus achtergebleven in de kliniek. Ze was extreem rustig toen het infuus werd aangebracht en daarna in het hok ook. We hebben haar kleedje uit de auto bij haar gelegd en daar ging ze direct op liggen; heel kalm en rustig. Ik heb lekker bij haar gezeten en geaaid. Het voelt heel raar om haar daar achter te laten, maar het is beter zo. Ze is erg verzwakt want ze heeft al 3 dagen bijna niks binnen gehouden.
Het kan zelfs zo zijn dat ze al een maagdarm-infectie had en daardoor vreemde voorwerpen is gaan eten; het kan allemaal.
Hoe dan ook; ik ben pas weer gerust als ik morgen weet hoe ze de nacht is doorgekomen en haar weer mag ophalen....
Bedankt voor alle duimen & kaarsen; Ginger heeft het hard nodig!  :-*
Anita*
4-sterren
4-sterren

Bericht door Anita* »

Ach meis toch, nou dat was het avondje wel weer voor jou en Ginger, ik hoop maar dat het morgen beter gaat, kus voor jullie :-* :-* :-*
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Achgoss...zal aan haar denken hoor,hoop dat morgen alles er wat beter uit ziet... :-*
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

och jeetje, ik had alleen nog maar gelezen, dat ze weer goed gepoept had en nu dit  :(
Heeeeeeeeel veel sterkte gewenst en natuurlijk beterschap voor haar.
Wat zullen jullie een rotnacht hebben .............
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Heel veel beterschap voor Ginger, hopelijk knapt ze nu weer een beetje op.
Elise
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elise »

Jeetje, aan de ene kant een opluchting dat ze niet opengemaakt hoefde te worden, maar wat is dat toch een rotgevoel als je je meisje daar achter moet laten. We gaan door met duimen voor haar en hopelijk komt ze je morgen kwispelend tegemoet als je haar weer op gaat halen. Veel sterkte hoor :-*
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Ik hoop dat ze de nacht goed doorgekomen is, en dat ze straks weer lekker mee naar huis mag.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Erna schreef: Viv, ik vind dat spugen ook eng! We hebben elkaar al gesproken maar nogmaals.....neem geen risico's! Als je het niet vertrouwd dan kun je haar beter open laten maken (als de da dat noodzakelijk vindt) dan afwachten en haar verliezen.

Heeft ze ook dunne ontlasting (diarree) of gaat dat wel goed? Als ze ook nog diarree heeft zou ik nog meer spoed maken omdat er dan ook kans is op ineenschuiven van de darmen en dat is supergevaarlijk.
Enne, de telefoon gaat mee naar boven vanavond hoor. Dus als er iets is of als je gewoon ff wilt bellen kan dat.
Wil je hier eens meer over vertellen (hoeft niet meteen hoor, mag ook als Ginger weer helemaal beter is, ik kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat). Ik heb hier nog nooit over gehoord nl. en vind het wel belangrijk om te weten.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Pfjoe, gelukkig is ze in goede handen, maar ik kan me voorstellen dat je pas gerust bent als je je meisje weer thuis kunt knuffelen!

Sterkte nog even met doorbijten, ik duim gestaag door voor een goed herstel van Ginger!  :-* :-*
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

*Natasja* schreef: Wil je hier eens meer over vertellen (hoeft niet meteen hoor, mag ook als Ginger weer helemaal beter is, ik kan me voorstellen dat je hoofd er nu niet naar staat). Ik heb hier nog nooit over gehoord nl. en vind het wel belangrijk om te weten.
Google eens op darm invaginatie. Je krijgt dan veel informatie.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh pffff, gelukkig lijkt het mee te vallen Vivian! Wat een narigheid dat je haar achter moest laten... Wat zal de nacht lang geduurd hebben.... Vandaag mag je haar dus weer halen?
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Lizzy schreef: Oh pffff, gelukkig lijkt het mee te vallen Vivian! Wat een narigheid dat je haar achter moest laten... Wat zal de nacht lang geduurd hebben.... Vandaag mag je haar dus weer halen?
Volgens mij mogen ze rond 10 uur bellen om te vragen hoe het gaat en afhankelijk van hoe Ginger de nacht is doorgekomen wordt besloten wat de vervolgstappen zullen zijn.

Als het goed is hebben ze haar om 8 uur weer nagekeken. Het blijft nog even spannend voor die kleine hummel.

Tien jaar geleden heb ik met Tess in een vergelijkbare situatie gezeten en ik weet nog wel hoe moeilijk het is om zo'n klein hondje achter te moeten laten. Ik hoop dat Ginger weer snel thuis is.
*Natasja*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Natasja* »

Erna schreef: Google eens op darm invaginatie. Je krijgt dan veel informatie.
ga ik doen

Plaats reactie