Mijn da heeft een la vol met SM-artikelen voor dit soort dieren!tieneke schreef: Ja lach maar
Het zijn echt turbo-tijgers,het rode katertje(Rodi)sloeg een paar dagen terug bij zijn broertje een nagel dwars door zijn lip
Kwam te dicht bij zijn kipkluifje![]()
![]()
Vroegcastratie
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re:Vroegcastratie
- ingeastrid
- 4-sterren

Re: Vroegcastratie
Hallo,
ik zou een kater zeker niet te jong laten " helpen" (haha, wat een lollige term) omdat ze natuurlijk nog groeien, maar ik vind het behoorlijk asociaal om ongecastreerde katers buiten vrij te laten lopen. Ik heb het al vele malen meegemaakt dat die fijne ongecastreerde stoere knullen mijn poezen ontdekten en de voordeur en de schuurdeur (met een beetje pech de schuur zelf) mijn bakfiets en mijn tuin eronder piesen! De eigenaren zeiden dan allemaal, zonder uitzondering, ' nee hoor, mijn kater sproeit niet' .....
Nou...dan ben ik niet echt blij.
:-)
Inge
ik zou een kater zeker niet te jong laten " helpen" (haha, wat een lollige term) omdat ze natuurlijk nog groeien, maar ik vind het behoorlijk asociaal om ongecastreerde katers buiten vrij te laten lopen. Ik heb het al vele malen meegemaakt dat die fijne ongecastreerde stoere knullen mijn poezen ontdekten en de voordeur en de schuurdeur (met een beetje pech de schuur zelf) mijn bakfiets en mijn tuin eronder piesen! De eigenaren zeiden dan allemaal, zonder uitzondering, ' nee hoor, mijn kater sproeit niet' .....
Nou...dan ben ik niet echt blij.
Inge
Hier moeten de 3 poesjes dus echt eerdaags onder het mes...en ook het ene katertje wat erbij loopt(hebben wij weer
...3 mutsen en 1 piem!
wordt een duur ritje deze keer...10 juni en 12 juni zijn ze geboren....de 2 moeders zijn meteen geholpen toen de kittens oud genoeg waren en ze weer met jong liepen
....vooral met dit rare zachte weer ben ik als de dood dat ze eerdaags ondeugende spelletjes gaan beoefenen...jaja...het kattenvrouwtje van Lubnik!!!! 
wij hebben een kater en die zit binnen en komt ook niet buiten,ik wil hem zo laat mogelijk laten helpen maar als ie morgen gaat sproeien terwijl hij nu nog net geen 6mnd is gaat het zaakje er toch af,hoe jammer ik het ook vind.
Ik heb een jonge poes erbij en ik weet gewoon zeker dat hij te macho is en gaat sproeien zodra zij lekker gaat ruiken dus ik hoop maar dat ze voorlopig nog naar babypoes blijft ruiken.
Als een kater echt typisch gedrag gaat vertonen waar kan je dat dan aan herkennen?
En poesjes aan de pil,hoe laat zou je daar aan moeten beginnen?
groetjes eefje
Ik heb een jonge poes erbij en ik weet gewoon zeker dat hij te macho is en gaat sproeien zodra zij lekker gaat ruiken dus ik hoop maar dat ze voorlopig nog naar babypoes blijft ruiken.
Als een kater echt typisch gedrag gaat vertonen waar kan je dat dan aan herkennen?
En poesjes aan de pil,hoe laat zou je daar aan moeten beginnen?
groetjes eefje
-
*Inge*
- 2-sterren

- Contacteer:
Ik heb Garfield laten castreren op ongeveer 7 maanden. Hij had een paar keer in de badkamer geplast (ondanks een zuivere kattenbak) en ik wilde het zekere maar voor het onzekere nemen.
Ik wilde het mijn teefje ook besparen om op haar oude dag nog door een jonge kater besprongen te worden
Nu is Garfield 1.5 jaar en hij plast soms nog in de badkamer ??? Blijkbaar vindt hij het érg leuk om zijn plasje in de afloop van het bad of de douche te doen
Het enige jammere is dat hij een vrij grote kat is, maar dus 't piepstemmetje van een kitten is blijven houden
Ik wilde het mijn teefje ook besparen om op haar oude dag nog door een jonge kater besprongen te worden
Nu is Garfield 1.5 jaar en hij plast soms nog in de badkamer ??? Blijkbaar vindt hij het érg leuk om zijn plasje in de afloop van het bad of de douche te doen
Het enige jammere is dat hij een vrij grote kat is, maar dus 't piepstemmetje van een kitten is blijven houden
Face is geholpen met de 4 maanden (we hadden zijn zusjes ook) en JC en Salvatore zijn ook met de 4 maanden gedaan. Het was ook de gewoonte van onze dierenarts om het zo vroeg te doen.
- ingeastrid
- 4-sterren

Hoi,
volgens mijn dierenarts konden we gewoon wachter tot december, opereren voordat de dagen gaan lengen..(ze zijn van de lente)
Eh, dat klinkt wel heel ouderwets, zou dat kloppen?
Haha,
Inge
volgens mijn dierenarts konden we gewoon wachter tot december, opereren voordat de dagen gaan lengen..(ze zijn van de lente)
Eh, dat klinkt wel heel ouderwets, zou dat kloppen?
Haha,
Inge
Dat heeft niets met vroegcastratie te maken hoor. Mijn kater heeft ook zo'n piepstemmetje en dan nog heel zacht ook en hij is een ex-dekkater 8)Trixie-Garfield schreef: Het enige jammere is dat hij een vrij grote kat is, maar dus 't piepstemmetje van een kitten is blijven houden![]()
-
*Inge*
- 2-sterren

- Contacteer:
Ik werd er hier al mee geplaagd dat ik er 'n eunuch van gemaakt had, dat ik door 'm op 7 maanden te laten castreren niet eens de tijd had gegund om de baard in de keel te krijgen 
Maar ik vind 't eigenlijk best schattig, mijn uit de kluiten gewassen kater met z'n babystemmetje
Maar ik vind 't eigenlijk best schattig, mijn uit de kluiten gewassen kater met z'n babystemmetje
Die kater met piepstem van mij is ook zo'n grote jongen(zie foto onder). En hij weet dat ik smelt als hij dat stemmetje gebruikt. Dat misbruikt hij dan ook regelmatig

-
*Inge*
- 2-sterren

- Contacteer:
Oja, Garfield ook 
Vooral als ik mijn stem verhef als hij iets mispeutert
Dan kan hij zo heel lief en onschuldig "miiieeeuw?" doen
Vooral als ik mijn stem verhef als hij iets mispeutert
Dan kan hij zo heel lief en onschuldig "miiieeeuw?" doen
Oh men, klinkt Rumble ook zo ? Ik ken er hier nog zo eentje !Loeka schreef: Die kater met piepstem van mij is ook zo'n grote jongen(zie foto onder). En hij weet dat ik smelt als hij dat stemmetje gebruikt. Dat misbruikt hij dan ook regelmatig![]()
![]()
- ingeastrid
- 4-sterren

Hier net zo hoor! het was precies waarom ik in 1 klap voor Jovi viel...zo'n grote stoere maine coon en dan piiiieeeeep!
Ahhhhhh.....
Inge
Ahhhhhh.....
Inge
Oei, dat is dus de bekende appel en de boomLiselot schreef: Oh men, klinkt Rumble ook zo ? Ik ken er hier nog zo eentje !
voor de mensen met katers:
waaraan kan ik het een beetje herkennen dat een jonge kater toch wel neigingen gaat vertonen van sproeien?
toen ik thuis woonde waren de katers al geholpen voordat ze het maar in hun hoofd konden halen dus ik heb geen idee hoe ik het herken.
of moet ik echt gewoon wachten totdat het leed al geschied is?
groetjes eefje
waaraan kan ik het een beetje herkennen dat een jonge kater toch wel neigingen gaat vertonen van sproeien?
toen ik thuis woonde waren de katers al geholpen voordat ze het maar in hun hoofd konden halen dus ik heb geen idee hoe ik het herken.
of moet ik echt gewoon wachten totdat het leed al geschied is?
groetjes eefje