Als je nog een keertje vlooien hebt zou ik er (ben verdikkie de naam ff kwijt) pillen bij halen die de vlooien op het dier binnen een uur doden. Die geef je eenmalig en je behandelt je kat met advantage. Dan is iig alles op het dier dood en je voorkomt nieuwe aanwas op de kat door vlooien/eitjes of larven uit de omgeving. De omgeving zal dan helaas ook behandelt moeten worden.zurca schreef: Ik heb voor de katten Advantage gekocht, druppels in de nek gedaan, half uur later vond ik al een dode vlo....
Hopelijk werkt het idd. goed want ik kom hier dus ook niet van die krengen af![]()
Vlooien willen niet dood
Moderator: Lizzy
Re: Vlooien willen niet dood
Re: Vlooien willen niet dood
Toen ik mijn hondje kreeg met 6 weken oud (het was een opvanghondje) toen zat ze al onder de vlooien...Omdat we toen nog geen vlooien middeltjes konden gebruiken heb ik haar gewassen met vlooienshampoo van Ring 5 (biologisch afbreekbaar, ook niet onbelangrijk
) Ook heb ik haar elke dag gekamd, waarbij ik de kam in een kommetje water doopte waar ook een beetje van die shampoo in zat...De kleedjes heb ik op de kookwas gezet en daarna alles nog ingespoten (een dag weggebleven uit mn huis) met omgevingsspray van Canina (petvital bio insectshocker, biologische omgevingsspray) Dat doodt ook de larven en eitjes (zeggen ze) Maar hier waren we binnen een week of 2 van de vlooien af!
Nu was ik haar nog eens in de 2 maanden met die shampoo en nooit meer vlooien gezien, en 1 keer een teekje over dr heen zien lopen die ik er meteen af heb geplukt...(het werkt ook tegen teken)
Nu was ik haar nog eens in de 2 maanden met die shampoo en nooit meer vlooien gezien, en 1 keer een teekje over dr heen zien lopen die ik er meteen af heb geplukt...(het werkt ook tegen teken)