Daar staat dat voor denemarken enten volgens het vactinatieschema volstaat. Dat is bij nobivac rabies om de drie jaar.
Ene, er zijn nog volkstammen DAs die er op los (willen) enten
Moderator: Lizzy
Weet je zeker dat je al die heisa wilt doen voor een weekje Zweden, Anita? Als het niet in de week van 3 tot 13 juni is mag je haar ook hier brengen hoor.Anita* schreef: Wij willen in Juni een weekje naar Zweden met Tara maar wat komt daar veel bij kijken zeg, ik heb al allerlei info aangevraagd![]()
Ja het is inderdaad wel een hele heisa, ik had het ook al gelezen van de rabies en de bloedtest ik denk wat een gedoe. Ik denk er nog even over na en lief van je dat je wil oppassenErna schreef: Weet je zeker dat je al die heisa wilt doen voor een weekje Zweden, Anita? Als het niet in de week van 3 tot 13 juni is mag je haar ook hier brengen hoor.
In ieder geval moet je Tara rabies laten enten en daarna een bloedtest laten doen. Pas dan mag je haar invoeren naar Zweden.
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je nu al die heisa doet en je houdt haar rabiesvaccinatie op peil gedurende haar hele leven dat je overal met haar naartoe kunt waar ze een bloedtest verplicht stellen. Je hoeft het dus maar 1 keer te doen en rabies binnen de vervaldatum opnieuw te enten.Anita* schreef: Ja het is inderdaad wel een hele heisa, ik had het ook al gelezen van de rabies en de bloedtest ik denk wat een gedoe. Ik denk er nog even over na en lief van je dat je wil oppassenik houd het in gedachten, de datum weten we nog niet.
Ja dat had ik hier gelezen, maar is het geen troep wat je haar dan elk jaar inspuit? ja ik weet het niet hoor ik heb daar geen kaas van gegetenErna schreef: Het is natuurlijk wel zo dat wanneer je nu al die heisa doet en je houdt haar rabiesvaccinatie op peil gedurende haar hele leven dat je overal met haar naartoe kunt waar ze een bloedtest verplicht stellen. Je hoeft het dus maar 1 keer te doen en rabies binnen de vervaldatum opnieuw te enten.
Eens in de drie jaar als ze geent wordt met Nobivac rabies.Anita* schreef: Ja dat had ik hier gelezen, maar is het geen troep wat je haar dan elk jaar inspuit? ja ik weet het niet hoor ik heb daar geen kaas van gegeten![]()
Tenzij je, zo als ik, naar Zwitserland gaat. Daar geld de driejarige registratie nog niet. Niet als ze daar zelf enten, en ze accepteren de driejarige registratie van de EU nietErna schreef: Eens in de drie jaar als ze geent wordt met Nobivac rabies.
Voor Zwitserland hoef je daarnaast toch alleen een gezondheidsverklaring in Engels, Duits oid te hebben die maximaal 30 dagen oud is? Dit is een apart papier? Wij gaan in juni naar Zwitserland. Rakker heeft in december z'n Rabies gehad (wel de 3-jarige). Als jij er al zo vaak bent geweest, zal je het zo wel wetenen me het kunnen vertellenChaos schreef: Tenzij je, zo als ik, naar Zwitserland gaat. Daar geld de driejarige registratie nog niet. Niet als ze daar zelf enten, en ze accepteren de driejarige registratie van de EU niet
Hopelijk gaat dat nog een keer veranderen, want ik kom er vaak
Marlies
Dank je. Ik begreep dat het een aparte verklaring moet zijn, niet dusChaos schreef: - De gezondheidsverklaring is geen apart papier, maar is deel 9 in het europees paspoort. Hierin verklaart de dierenarts dat "het dier in goede gezondheid verkeert en opgewassen is tegen het vervoer naar de plaats van bestemming". Het staat er in het nederlands en engels, dus dat is oke. Deze verklaring mag maximaal 30 dagen oud zijn.
- De rabies geven tussen 30 dagen en 12 maanden voor invoer. Daar zit je dus goed.
- Je hond dient gechipt te zijn of een goed leesbare tatouage te hebben.
Ik ga er vanuit dat je een europees paspoort hebt.
De complete eisen zijn te vinden via: http://www.knmvd.nl
Scroll naar beneden, naar: op reis met dieren klik op lees verder. Kies vervolgens lijst in pdf.
Zwiserland staat helemaal onderaan.
Marlies