vleesetende katten MONSTERS, ook een nadeel

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: vleesetende katten MONSTERS, ook een nadeel

eefje
5-sterren
5-sterren

Bericht door eefje »

de jongste van ons is bij ons het ergst,die springt op het aanrecht als ik hun eten doe,ik gooi haar eraf en ze springt er weer op,dit duurt net zolang totdat ik klaar ben en het eten op hun voertafel neerzet.

alles wat er op het aanrecht ligt is voor die kleine niet veilig,vaatdoek,spons,lege plastic zakjes,afwasborstel het maakt allemaal niet uit,alles jat ze.
En idd soms word je er gek van,ze zitten bij mij regelmatig uit de boterkuip te likken,jatten je boterhammen als je aan het smeren bent,leg je ham op je brood,kijkt 1tel de andere kant op en je hebt weer kale boterhammen :D

maar toch ook wel weer heel erg leuk hoor,die tijgers. :-*
groetjes eefje
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Nou ja, moet zeggen dat het er hier net iets minder heftig aan toe gaat. Wel is het zo dat Simply Red van de parij is als ik bijv. penslappen sta te snijden. Zipper zit er dan ook bij, maar die lust helemaal geen pens, de sufferd. Verder eten ze allebei zo'n beetje alle slachtafval die ik kan krijgen, alleen S.R. lust geen hart.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Weleens een poesje van ruim 7 maanden er vandoor zien gaan met een stuk rundvlees van ruim 1 kilo?  >:( en het kreng was vliegensvlug weg!
Snijden doen we dus niet meer in de stal maar in de keuken,veel veiliger  ;D
Fido
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fido »

Super katten monstersssss zijn het! ;D

maarreeee.................. nog steeds niet dé tip om het te voorkomen  :-\

Er zijn namelijk klanten die weer terug gaan op de brok door dit gedrag :-X :'(
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Fido schreef: Super katten monstersssss zijn het! ;D

maarreeee.................. nog steeds niet dé tip om het te voorkomen :-\

Er zijn namelijk klanten die weer terug gaan op de brok door dit gedrag :-X :'(
Dat is wel balen voor die katten zeg >:( kregen ze eindelijk normaal eten :'(
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Nou mijn katjes blijven lekker op kvv en barf hoor, wil het ze niet aandoen om ze weer op de brokken te zetten. Als je alleen die vachtjes al voelt, zooo zacht... :)
En dat ze af en toe eens stout zijn, dan weet je ook weer dat je katten hebt. Toch? ;)
Boefke

Bericht door Boefke »

tieneke schreef: Weleens een poesje van ruim 7 maanden er vandoor zien gaan met een stuk rundvlees van ruim 1 kilo? >:( en het kreng was vliegensvlug weg!
;D In Azie heb ik eens een kat met een giga grote vis zien wegrennen. Ze had hem gejat van een vissersboot. De staart van de vis zat tussen haar kaken geklemd en de rest hing tussen haar poten door onder haar lijfje door en zijn kop en nek (heeft een vis eigenlijk een nek ???) staken er aan de achterkant uit. Ze moest helemaal wijdbeens lopen met dat ding en haast maken ook nog want tien andere zwerfkatten sjeesten achter haar aan om van haar buit mee te genieten. Geweldig om te zien ;D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

tieneke schreef: Dat is wel balen voor die katten zeg >:( kregen ze eindelijk normaal eten :'(
Precies! En gedroegen ze zich eindelijk eens als normale katten inplaats van couch potatoes ... :-\
Laten die mensen een knuffel nemen ipv een levend dier >:(
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op wo 28 feb 2007, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Kruimel schreef: Precies! En gedroegen ze zich eindelijk eens als normale katten inplaats van couch potatoes ... :-\
Laten die mensen een knuffel nemen ipv een elvend dier >:(
Wat zullen ze hun verse happie missen nu ze de smaak goed te pakken hadden :'(
Barrak
2-sterren
2-sterren

Bericht door Barrak »

Mythos was altijd al actief, Sagah is van levende theemuts (wel een heel lieve theemuts natuurlijk) veranderd in een speelse jonge kat. Ik vind het persoonlijk geweldig, ze gaat achter (nep)muisjes aan, rent veel en vind het weer leuk om te spelen. Laat die mensen die het vervelend vinden dat hun kat actiever is ze wat meer uitdagingen geven en moe maken. Een spelletjes met de katten spelen, balletje/ muis gooien, hengeltje erbij, een groot feest. Meer interactie met je kat is geen nadeel, het is een voordeel! Zijn ze eenmaal moe, dan willen ze vast ook nog even op schoot liggen.
Jel
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jel »

Ik schrik een beetje van deze reacties. Zowel over wat ze allemaal uitvreten (heel herkenbaar) als het overstappen op ander voer. Ik heb zojuist ook een post geplaatst omdat mijn katten zo enorm gefocust zijn op eten.

Nu wil ik niet alleen overstappen op ander voer omdat alleen ik er gek van wordt; de katten zijn dus ook de hele dag onrustig/zenuwachtig en denken alleen nog maar aan eten, lijkt me ook niet fijn voor ze. Natuurlijk mogen ze miauwen als ze eten krijgen en blij zijn dat ze gevoerd worden maar het gedrag dat ze nu vertonen gaat mij echt te ver. Het lijkt alsof ze dagen niet te eten hebben gehad. En ze krijgen echt niet te weinig, 250 gram per kat (poes van 5,5 maand en kater van 1,5 jaar beiden oosterse).

Als het echt goed voor ze is, waarom blijven ze dan dat hongergevoel houden, zelfs nadat ze net gegeten hebben? Ze blijven door eten zelfs als ze overgegeven hebben. Ik snap er niks meer van.

Is dit misschien alleen de eerste paar maanden zo (ik voer het nu ruim een maand)? Wordt het gedrag en de eetlust iets minder na een tijd? Ik voel me af en toe gewoon schuldig als ik zie dat ze net gegeten hebben en ze willen weer eten.
mabeline
2-sterren
2-sterren

Bericht door mabeline »

Mijn katten waren op eten gericht en dat zijn ze nog steeds. Ze jatten altijd alles al van het aanrecht en mijn bord als ik niet oplet.

Ze zijn wel levendiger geworden op rauw, ik kan er alleen maar van genieten, zou daarvoor niet terug gaan op brok
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Jel schreef: Ik schrik een beetje van deze reacties. Zowel over wat ze allemaal uitvreten (heel herkenbaar) als het overstappen op ander voer. Ik heb zojuist ook een post geplaatst omdat mijn katten zo enorm gefocust zijn op eten.

Nu wil ik niet alleen overstappen op ander voer omdat alleen ik er gek van wordt; de katten zijn dus ook de hele dag onrustig/zenuwachtig en denken alleen nog maar aan eten, lijkt me ook niet fijn voor ze. Natuurlijk mogen ze miauwen als ze eten krijgen en blij zijn dat ze gevoerd worden maar het gedrag dat ze nu vertonen gaat mij echt te ver. Het lijkt alsof ze dagen niet te eten hebben gehad. En ze krijgen echt niet te weinig, 250 gram per kat (poes van 5,5 maand en kater van 1,5 jaar beiden oosterse).

Als het echt goed voor ze is, waarom blijven ze dan dat hongergevoel houden, zelfs nadat ze net gegeten hebben? Ze blijven door eten zelfs als ze overgegeven hebben. Ik snap er niks meer van.

Is dit misschien alleen de eerste paar maanden zo (ik voer het nu ruim een maand)? Wordt het gedrag en de eetlust iets minder na een tijd? Ik voel me af en toe gewoon schuldig als ik zie dat ze net gegeten hebben en ze willen weer eten.

eten jouw katten barf of compleet versvlees (gemalen)?
Jel
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jel »

Beiden. Ik voer Carnibest/Bibi (250 gram per kat per dag, vind ik erg veel voor oosterse die niet zo zwaar zijn en slank gebouwd) en ze krijgen ter afwisseling kippennekken/vleugels, rundvlees/lever/hart, rauw ei, en heel af en toe een beetje magere yoghurt (dan vervang ik één maaltijd door barf).

Ik ben nu begonnen ze uit de keuken te doen als ik daar bezig ben en ik negeer ze totaal als ze zo uit hun dak gaan. Ik hoop dat ik verbetering ga zien.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

2 van mijn katten zijn ook tot op het neurotische af gefocused op eten. Of dit nu barf, KVV of brok/blik is, ze schuiven alles naar binnen. Ik snap best dat je er gek van wordt, ik ook.

Ik heb een andere aanpak, bij 1 werkt het nu steeds beter: Zolang hij netjes(met grote ogen dat wel) op de grond blijft zitten krijgt hij af en toe een stukje eten. Hij snapt het nu. Dit kun je ook met een clicker doen. Op de grond zitten is click en voer. Zodra hij op de aanrecht springt, er af zetten en op de grond een piepklein stukje voer(uiteraard al van zijn eigen bakje niet extra  ;) )
Kortom je moet zorgen dat het zelfbelonende gedrag, op de aanrecht springen en eten pikken, niet meer zelfbelonend is. Maar het op de grond blijven zitten wel lonend is, het stukje eten dat hij krijgt, Succes!

Plaats reactie