kip...slecht voor vruchtbaarheid?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: kip...slecht voor vruchtbaarheid?

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

*irma schreef: jaren geleden, gaf een fokker ( een ander ras dan de mijne wel een groot ras) veel kalkoennekken, ( ik gaf alleen toen vers vlees (KVV) en toen nog brokken)
Ik weet niet meer hoe of wat in dat gesprek, een paar jaar geleden sprak ik hem weer en hij had dit soort dingen uit het menu gehaald vanwege dit soort problemen de grote hoeveelheid hormomen die in kalkoennekken zouden zitten. Nadat hij specifiek de nekken eruit had gehaald had hij minder problemen qua vruchtbaarheid.
Kan een toevalligheid zijn,  maar toen ik dit las vond ik het wel frappant.
Denk opzich dat het geen kwaad kan, misschien gaf hij wel  teveel van die nekken...........
In zo'n geval zou ik graag eens het gehele menu willen zien. Voor hetzelfde geld gaf hij veel te veel Om6 t.o.v. 3.
JolandaB
4-sterren
4-sterren

Bericht door JolandaB »

Ik heb er totaal geen verstand van maar ik weet wel dat mijn barfende reu pas geleden nog 8 pups heeft gegeven.
Maar misschien komt dat wel omdat de teef lam en rijst brokken eet ;D
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Volgens mij komt dit fabeltje uit de jaren 80. Toen werd er in en rond Zuid-Amerika veel kip gegeten, waar extra groeihormonen ingespoten werd, omdat de mensen snel hun kippen voor de slacht wilden hebben.
Er waren toen meisjes van 9 jaar, die al een volledig vrouwelijk lichaam hadden en zelfs op die leeftijd al kinderen gebaard hadden.
Hier in Nederland zijn er redelijk strenge controles, wat betreft groeihormonen, want die zijn verboden. (volgens mij)
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ine schreef: Volgens mij komt dit fabeltje uit de jaren 80. Toen werd er in en rond Zuid-Amerika veel kip gegeten, waar extra groeihormonen ingespoten werd, omdat de mensen snel hun kippen voor de slacht wilden hebben.
Er waren toen meisjes van 9 jaar, die al een volledig vrouwelijk lichaam hadden en zelfs op die leeftijd al kinderen gebaard hadden.
Hier in Nederland zijn er redelijk strenge controles, wat betreft groeihormonen, want die zijn verboden. (volgens mij)
Dat zou dan toch de vruchtbaarheid bevorderen dan?
Terwijl hier gevraagd word of het juist het tegenovergestelde is.. :-\
hij zei me dat het geheim was dat hij helemaal geen kip aan zijn honden gaf, dat zou de vruchtbaarheid beinvloeden...negatief!
Kagootje
1-ster
1-ster

Bericht door Kagootje »

als ik het allemaal lees dan is het dus een fabeltje...ik kon me er ook niet veel bij voorstellen, daarom dacht ik vraag het eens ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kagootje schreef: als ik het allemaal lees dan is het dus een fabeltje...ik kon me er ook niet veel bij voorstellen, daarom dacht ik vraag het eens ;)
Goed plan hoor om het gewoon te vragen. Tannetje haalt in haar boek "voer voor carnivoren" dit item ook aan. Maar ik heb ooit hun onderbouwing gelezen en die ging ook over kinderen in Azië met grote borsten en één casus van een fokker die cyclusproblemen had en die na het stoppen met kip voeren ineens geen problemen meer had.
Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

202spots schreef: Dat zou dan toch de vruchtbaarheid bevorderen dan?
Terwijl hier gevraagd word of het juist het tegenovergestelde is.. :-\
Je hebt helemaal gelijk, maar ik had hier het gevoel van: "De klok horen luiden .......!"
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

Ine schreef: Je hebt helemaal gelijk, maar ik had hier het gevoel van: "De klok horen luiden .......!"
Ik zie die klok wel is vliegen hoor! ;) :-*
roefus

Bericht door roefus »

Ine schreef: Je hebt helemaal gelijk, maar ik had hier het gevoel van: "De klok horen luiden .......!"
Dat inspuiting met groeihormoon leidde tot overmatige groei van kinderen en ook eerdere vruchtbaarheid 'leek' te geven, dat is in de tachtiger jaren inderdaad volop ter sprake geweest.
En groeihormoon kreeg dan ook veel kritiek.
En volgens mij ging het ook nog eens vooral om runderen.
Er zijn ook artikelen geweest dat de 'veel te vroege' ontwikkeling van kinderen OOK vruchtbaarheidsproblemen gaf op latere leeftijd.
Bewezen is het (volgens mij) nooit. Maar er waren aanwijzingen voor.

Het is hier inderdaad verboden. Maar kwam illegaal nog volop ter sprake (zeker in Brabant, het kwam via België).
En het was hoogst interessant voor da's die hun geld in de  bio-industrie verdienden.

Die hadden geen 'brokken' nodig om aan te prijzen aan honden/katten-liefhebbers.
Die verdienden GROOTS op ander gebied (en sommigen zijn ook gecanceld als da, althans 'voorlopig').  :P
Laatst gewijzigd door roefus op za 03 mar 2007, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie