felle rakkers

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: felle rakkers

Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Kátur doet tijdens het eten vaak heel lelijk tegen Tara. Expres. Hij pakt z'n barf, sleept het naar 1m van Tara vandaan, en gaat dan staan schelden en grommen van 'blijfteraf! van MIJ!'  >:( >:( >:(
Dus eten ze nu gescheiden, Tara eerst en daarna Kátur.
Ooit gaan we de tuin herindelen  ::) en dan maak ik twee door hekken gescheiden eetplekken voor de honden.
Chaos
3-sterren
3-sterren

Bericht door Chaos »

Ik heb hier twee honden. Spiervlees, kleinere vleesbotten (nekken, vleugels), groentemix met hart of lever wordt binnen uit de voerbakken gegeten. Daar zit 60 cm tussen. Geen probleem. Truus is altijd als eerste klaar en blijft rustig wachten tot Chaos ook klaar is. Dan wordt er van bak gewisseld, en wordt de bodem uit de andere bak gelikt.
Grotere vleesbotten als ribben of karkas en ook de pens en vis ;), wordt buiten gegeten. Bakken een meter uit elkaar, maar het wordt er meteen uitgehaald en ze zoeken dan allebei een rustig plekje op om te eten. Geen probleem.
jantjehermien
3-sterren
3-sterren

Bericht door jantjehermien »

Hier krijgen ze het ook tegelijk en er is wel eens wat gegrom over en weer maar daar blijft het ook bij.Als er 1 nog bezig is staan de andere 2 altijd te kijken of er nog iets overblijft.stom eigenlijk er blijft nooit wat over ;D ;D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Kruimel schreef: Ooit gaan we de tuin herindelen  ::) en dan maak ik twee door hekken gescheiden eetplekken voor de honden.
Is echt ideaal ik kan het aanbevelen.  Op die manier voorkom je ook problemen. Want het kan 1000x goed gaan en dan die ene keer vliegen ze mekaar inene zomaar in de haren. Doet ie anders nooit heb ik al zo vaak gehoord! En je bent altijd te laat al sta je er met je neus bovenop.
gosha
1-ster
1-ster

Bericht door gosha »

dat is dus heel verschillend, ik denk dat het dus ook met het karakter van je ras te maken heeft ;)
Russen zijn van nature bewakers, dus die zullen zich het bot niet van het bord laten eten ;D
MarijeJoanne
4-sterren
4-sterren

Bericht door MarijeJoanne »

Ik heb 2 honden die in het verleden behoorlijk mot met elkaar hebben gehad (en dan heb ik het echt niet over een klein beetje mot), nu blijft het vaak bij alleen maar een terechtwijzing.
Maar met eten nooit geen probleem gehad.
Tussen hun voerbakken staat een waterbak, aan het einde van de maaltijd zijn hun voerbakken verschoven, of tegen de waterbak aan of ergens anders in de keuken :D
Wie het eerste het eten op heeft, wacht op de ander (en nee, die heeft dan ook geen tijd om even wat anders te gaan doen) zodat ze daarna van bak/plek kunnen wisselen om te kijken of de ander niet toevallig wat lekkers heeft overgelaten ::)
Weglopen is wel plaats vergaan, dus dat kan je beter niet doen ;)
Krijgen ze in de bench te eten (vaak gaat het deurtje niet eens op slot) of buiten, hetzelfde verhaal.

Wel is het zo dat ze niet zouden moeten proberen om elkaars eten weg te kapen wanneer ze er nog mee bezig zijn, dat wordt goed luid duidelijk gemaakt en sta er dan ook niet voor in wat er gebeurt als er daadwerkelijk een poging toe wordt gedaan.
Dat halen ze dus ook maar niet in hun hoofd 8)

Toen Gizmo nog op brok stond, interesseerde het hem veel minder (was dan ook een probleem-eter, maargoed, dat had dus met de brok te maken), nu hij op vers staat, is hij veel feller op zijn eten.
Maargoed, dat is zijn recht ook (tegen andere honden) om zijn eten te verdedigen, zolang hij maar toelaat dat ik er mee kan doen wat ik wil doen (dus wat bijgeven of juist wat wegnemen zonder een hap te moeten kunnen verwachten).
Max is altijd een goede eter geweest, op brok en op vers.
Die verdedigt zijn eten waarschijnlijk wel tegen andere honden (hij heeft zijn eten zo goed als altijd eerder op dan Gizmo, dus komt niet vaak voor dat hij in die gelegenheid komt), moet ik er bij, probeert hij zo snel mogelijk alles naar binnen te werken, wil ik het afpakken, houdt hij zijn kaken stijf op elkaar ;)
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Als het slecht weer is liggen ze ieder met hun buit op de grote slaapbank,kont aan kont...geen gegrom helemaal niets maar ik ben er wel altijd bij.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Ik heb niet van die felle rakkers. Ze eten rustig in een ruimte zonder problemen.

Plaats reactie