Ik heb 2 honden die in het verleden behoorlijk mot met elkaar hebben gehad (en dan heb ik het echt niet over een klein beetje mot), nu blijft het vaak bij alleen maar een terechtwijzing.
Maar met eten nooit geen probleem gehad.
Tussen hun voerbakken staat een waterbak, aan het einde van de maaltijd zijn hun voerbakken verschoven, of tegen de waterbak aan of ergens anders in de keuken

Wie het eerste het eten op heeft, wacht op de ander (en nee, die heeft dan ook geen tijd om even wat anders te gaan doen) zodat ze daarna van bak/plek kunnen wisselen om te kijken of de ander niet toevallig wat lekkers heeft overgelaten

Weglopen is wel plaats vergaan, dus dat kan je beter niet doen

Krijgen ze in de bench te eten (vaak gaat het deurtje niet eens op slot) of buiten, hetzelfde verhaal.
Wel is het zo dat ze niet zouden moeten proberen om elkaars eten weg te kapen wanneer ze er nog mee bezig zijn, dat wordt goed luid duidelijk gemaakt en sta er dan ook niet voor in wat er gebeurt als er daadwerkelijk een poging toe wordt gedaan.
Dat halen ze dus ook maar niet in hun hoofd 8)
Toen Gizmo nog op brok stond, interesseerde het hem veel minder (was dan ook een probleem-eter, maargoed, dat had dus met de brok te maken), nu hij op vers staat, is hij veel feller op zijn eten.
Maargoed, dat is zijn recht ook (tegen andere honden) om zijn eten te verdedigen, zolang hij maar toelaat dat ik er mee kan doen wat ik wil doen (dus wat bijgeven of juist wat wegnemen zonder een hap te moeten kunnen verwachten).
Max is altijd een goede eter geweest, op brok en op vers.
Die verdedigt zijn eten waarschijnlijk wel tegen andere honden (hij heeft zijn eten zo goed als altijd eerder op dan Gizmo, dus komt niet vaak voor dat hij in die gelegenheid komt), moet ik er bij, probeert hij zo snel mogelijk alles naar binnen te werken, wil ik het afpakken, houdt hij zijn kaken stijf op elkaar