da bezoek
Moderator: Lizzy
Re: da bezoek
Hoi Boefke, als je nu weer vervoer nodig hebt, is er misschien een dierenambulance in de buurt? Misschien kun je vast nagaan hoe lang de tijd is dat de dichstbijzijnde diereambulance er over doet? 

Ik weet denk ik wel bij welke da je was; westerwatering/de saen..??daanentous schreef: Zo was ik laatst bij de dierenarts voor een weil enting en het eerste wat hij over mijn hond zei was dat ze er zo goed uitzag, jonger dan ze in werkelijkheid is. Maar ik hield mijn mond, want ik had geen zin in een discussie. Toen ging hij ook mijn oppas hond onderzoeken, een brokkenhond (alleen bij mij krijgt ze KVV) en daar constateerde hij wat tandsteen. Ja, zei hij, dat komt omdat ze geen hert meer eten. Dus toen zag ik mijn kans en zei, nou eigenlijk.....de hond die u net zo jong schatte, die eet nog wel zoals het hoort, lamsribben, konijn en kip enzo. "In grote stukken ?" vroeg hij een beetje verbaasd en toen: "ja, dat werkt wel" en verder helemaal niets. En toen was ik eigenlijk een beetje verbaasd. Het is een hele grote, commerciële praktijk (de eigenaresse is zelfs zakenvrouw van het jaar geworden!), maar er kwam geen preek over brokjes. Natuurlijk wel jammer dat hij er verder ook niet op inging, maar in iedergeval ook geen preek of bangmakerij.
Ook zijn reactie op het feit dat ik alleen een Weil enting wilde terwijl Tous d'r laatste enting nu 3 jaar geleden is viel me mee. Vorig jaar had ik nog een hele discussie met een andere dierenarts uit dezelfde praktijk en was ik bijna weggelopen. Hij sputterde eerst nog wel wat dat er toch nog wel veel Parvo heerste, maar toen ik zei dat ik een Titerbepaling had laten doen en dat ze nog ruim voldoende antistoffen tegen Parvo had en dat ik er dus vanuit ging dat de enting dan wel langer zou werken dan drie jaar zei hij: "ja, dat zou kunnen. eerst was de enting tenslotte maar 1 jaar geldig en nu al drie terwijl er aan de entstof niets is veranderd, dus misschien is dat wel de toekomst, dat we eerst titeren en dan pas enten"
ik ga eigenlijk alleen naar deze praktijk toe als het echt moet, maar als het dan moet, denk ik dat ik de volgende keer maar weer om hem vraag.
Ik heb van hun ehbo voor honden gehad en Nicolien werd 1 keer vervangen door een andere da (naam moet ik ff opzoeken) en hij was idd pro vers
Ongelofelijk dit.
Niet alleen omdat hij anti vers is overigens.
Maar vooral omdat hij zichzelf blijkbaar als een soort godheid ziet en zijn woord is wet
Bah... je hoeft het niet altijd met je DA eens te zijn over voeding, maar ik verwacht wel dat hij meedenkt en opties bied en respecteert dat ik een andere keuze maak, net zoals ik ook respecteer dat andere mensen een andere mening hebben.
Dit is ronduit onbeschoft en dat tegen een klant!
Bij zo'n DA zou ik dus nooit meer komen en dat gaat me dan dus niet over zijn mening over voeding!
Niet alleen omdat hij anti vers is overigens.
Maar vooral omdat hij zichzelf blijkbaar als een soort godheid ziet en zijn woord is wet
Bah... je hoeft het niet altijd met je DA eens te zijn over voeding, maar ik verwacht wel dat hij meedenkt en opties bied en respecteert dat ik een andere keuze maak, net zoals ik ook respecteer dat andere mensen een andere mening hebben.
Dit is ronduit onbeschoft en dat tegen een klant!
Bij zo'n DA zou ik dus nooit meer komen en dat gaat me dan dus niet over zijn mening over voeding!
-
daanentous
- 3-sterren

Ik weet denk ik wel bij welke da je was; westerwatering/de saen..??
Ik heb van hun ehbo voor honden gehad en Nicolien werd 1 keer vervangen door een andere da (naam moet ik ff opzoeken) en hij was idd pro vers
Ja, dat klopt! Deze heet geloof ik Muller. Is dat ook de arts die jij bedoeld? Heb hem 1 keer eerder gehad toen Toucha was gebeten. Hij heeft toen krammen gezet met een tang waar defect op stond. Krammen bleken later scheef te zitten. Erg pijnlijk voor Tous. Toen was ik wel effe wat minder blij
Ik bedoelde Arjan Rozenboom.daanentous schreef:
Ja, dat klopt! Deze heet geloof ik Muller. Is dat ook de arts die jij bedoeld? Heb hem 1 keer eerder gehad toen Toucha was gebeten. Hij heeft toen krammen gezet met een tang waar defect op stond. Krammen bleken later scheef te zitten. Erg pijnlijk voor Tous. Toen was ik wel effe wat minder blij![]()
Verder ken ik de praktijk niet hoor, alleen dus van de ehbo cursus
-
daanentous
- 3-sterren

Oh, die ken ik ook ja. Kom er gelukkig niet vaak, maar het is zeker goed om te weten dat er dierenartsen rondlopen die niet anti vers zijn. Het is toch de dichtsbijzijnde kliniek voor mij, dus je weet nooit waar je ze nog eens voor nodig hebt, zeker met een hond als Toucha die altijd pech heeft 
-
Boefke
Lief dat je meedenkt! Maar volgens mij is de dierenambulance daar niet voor bedoelt. Denk niet dat ze voor mijn lol 100km om gaan rijden, ondertussen 100 da-praktijken links en rechts liggen latend, omdat ik perse naar katrientje toe wil die in lutjebroek woontNynke F schreef: Hoi Boefke, als je nu weer vervoer nodig hebt, is er misschien een dierenambulance in de buurt? Misschien kun je vast nagaan hoe lang de tijd is dat de dichstbijzijnde diereambulance er over doet?![]()
-
Ziviaantje
- 4-sterren

Ja hoor, er zijn dierenambulances die dat doen. Natuurlijk wel tegen betaling. 100 km is misschien wel te verBoefke schreef: Lief dat je meedenkt! Maar volgens mij is de dierenambulance daar niet voor bedoelt. Denk niet dat ze voor mijn lol 100km om gaan rijden, ondertussen 100 da-praktijken links en rechts liggen latend, omdat ik perse naar katrientje toe wil die in lutjebroek woont![]()
-
Boefke
Joh, je hebt helemaal gelijk, zie ik op de site. Dat wist ik niet. Nou, bedankt voor de tip dan alsnogaussie schreef: Ja hoor, er zijn dierenambulances die dat doen. Natuurlijk wel tegen betaling. 100 km is misschien wel te ver, maar als je naar een dierenarts 3 dorpen / steden verderop wil, geen probleem, als je maar betaald
![]()
Mijn dierenarts geeft ook iedere keer commentaar over hoe "zacht" hij de vacht van mijn 14 jarige Siamees vind, maar toen ik vertelde dat ze Carnibest at, en dat dat dus vers vlees was, gaf ie verder geen commentaar. (maar wel aaien he ?
)
Wel gaf hij een blikje Hill's mee, onder de woorden: dat zal ze wel lekker vinden.
Toch zoek ik een manier om er over te praten, want eigenlijk vind ik dit maar niks.
Vind het nl wel heel belangrijk, dat ie weet WAT ze eten, voor het geval er iets met ze is.
Mijn twee andere Sphynxen zijn er nl helemaal mee opgegroeit.
Ben er nog niet uit HOE ik het aan moet pakken.
Panth.
Wel gaf hij een blikje Hill's mee, onder de woorden: dat zal ze wel lekker vinden.
Toch zoek ik een manier om er over te praten, want eigenlijk vind ik dit maar niks.
Vind het nl wel heel belangrijk, dat ie weet WAT ze eten, voor het geval er iets met ze is.
Panth.
Gewoon zeggen dat jij vers voert en wat hij daar van vindt is echt zijn probleem,geef meteen even barfplaats doorpanthera schreef: Mijn dierenarts geeft ook iedere keer commentaar over hoe "zacht" hij de vacht van mijn 14 jarige Siamees vind, maar toen ik vertelde dat ze Carnibest at, en dat dat dus vers vlees was, gaf ie verder geen commentaar. (maar wel aaien he ?![]()
)
Wel gaf hij een blikje Hill's mee, onder de woorden: dat zal ze wel lekker vinden.![]()
Panth.
Hier in Tsjechie vielen de 2 da's haast flauw toen ik vertelde dat de katten en honden rauwe botten en vlees eten maar hielden wijselijk hun mond.
De tijd dat ik mij verdedigde of wat dan ook ligt al een paar jaartjes achter mij
Hoi Tineke,tieneke schreef: Gewoon zeggen dat jij vers voert en wat hij daar van vindt is echt zijn probleem,geef meteen even barfplaats door
Hier in Tsjechie vielen de 2 da's haast flauw toen ik vertelde dat de katten en honden rauwe botten en vlees eten maar hielden wijselijk hun mond.
De tijd dat ik mij verdedigde of wat dan ook ligt al een paar jaartjes achter mij
De pest is, dat ie dat dus wel weet nu, maar gewoon negeert.
En dat zit me dus helemaal niet lekker.
Ik nog zoeken naar zijn website, ik denk: dan mik ik daar even de hele boel op, inclusief Barfplaats
Gaat lekker zo he ?
Verder zal het me ook een worst wezen wat ie er verder van denkt, maar genegeert worden en dan een blikje Hill's promoten vind ik nou niet bepaald erg leuk.
Ik wordt er eigenlijk een beetje moe van.
Wellicht moet ik inderdaad de volgende keer maar gewoon zeggen dat ik vers voer en het me geen ruk intresseert wat hij er van denkt; neem ik wel een zitzak mee, voor het geval ie flauwvalt.
Panth.
Denk dat dit het beste is eerlijk gezegdpanthera schreef: Hoi Tineke,
De pest is, dat ie dat dus wel weet nu, maar gewoon negeert."oh...vers vlees"
<-- ken je dat ??
En dat zit me dus helemaal niet lekker.
Ik nog zoeken naar zijn website, ik denk: dan mik ik daar even de hele boel op, inclusief Barfplaats: heeft ie alleen een beginpagina staan, en verder niks : schoot dus ook geen ruk op.
Gaat lekker zo he ?
Verder zal het me ook een worst wezen wat ie er verder van denkt, maar genegeert worden en dan een blikje Hill's promoten vind ik nou niet bepaald erg leuk.
Ik wordt er eigenlijk een beetje moe van.
Wellicht moet ik inderdaad de volgende keer maar gewoon zeggen dat ik vers voer en het me geen ruk intresseert wat hij er van denkt; neem ik wel een zitzak mee, voor het geval ie flauwvalt.
Panth.
Werkt echt het allerbeste
tieneke schreef: Denk dat dit het beste is eerlijk gezegd
Werkt echt het allerbeste![]()
![]()

Laat even dit Topic aan je Da lezenpanthera schreef:
![]()
![]()