Eerste keer kip karkas
Moderator: Lizzy
Re: Eerste keer kip karkas
Her word niet gebruikt bij de maaltijd maar meer als idd tussen doortje overdag of savonds
-
Henk en Donja
- 4-sterren

Ah, maar kaal bot kun je beter na het eten geven ivm de vertering. Het is niet voor niets dat men het hier over 'vleesbot' en 'recreatiebot' heeft.
Kaal is helemaal geen vlees erop zoals deze geiten ribben:Henk en Donja schreef: Ah, maar kaal bot kun je beter na het eten geven ivm de vertering. Het is niet voor niets dat men het hier over 'vleesbot' en 'recreatiebot' heeft.

en deze schouderblad:

Ik vind de kip karkassen er prima uitzien hoor.
Ik geef ze wel als maaltijd,zit best nog wat kippenvlees op.
Morgen met een stuk lamspens erbij
Kom net 80 gram tekort en had nog een klein karkasje liggen
Morgen met een stuk lamspens erbij
Kom net 80 gram tekort en had nog een klein karkasje liggen
Ik geef ze ook rustig 1 zo'n karkas als maaltje. Ik krijg ze van de poelier en hij haalt alleen de filet eraf. Er zit nog veel bij aan. Als het minder is dan een ons dan gaat er wat lever of kopvlees bij.
-
Henk en Donja
- 4-sterren

Ow sorry, nouja ik had gelezen dat vleesbot als maaltijd met ongeveer 50% vlees eraan werd gegeven ivm de vertering van de botten.
- Angelique
- 5-sterren

Ze bestaan wel dikker bevleesd, maar op zich zien deze er best nog we goed uit. ik zou deze nog wel als maaltijd zonder extra vlees geven.Henk en Donja schreef: ik vind ze wel een beetje kaal trouwens, dus misschien beter als toetje?
- Angelique
- 5-sterren

Hier in de documentatie en algemeen op het forum bedoelen we met een vleesbot een eetbaar bot met vlees eraan (zonder vlees is het gewoon een bot). Sommige mensen geven wel eens een kaal eetbaar bot als toetje na een vlees/pensmaaltijd.Henk en Donja schreef: Ah, maar kaal bot kun je beter na het eten geven ivm de vertering. Het is niet voor niets dat men het hier over 'vleesbot' en 'recreatiebot' heeft.
Met recreatiebot bedoelen we een niet-eetbaar bot. Dit zijn meestal dragende delen die zo hard zijn dat een normale hond deze niet helemaal kan opeten, hooguit wat afschrapen en vlees plukken als dat eraan zit. Kost ej soms het gebit van je hond vandaar dat veel mensen (waaronder ikzelf) geen recreatiebotten geef.
.
Vergeet ook niet dat kip heel zacht bot is. Het verteert makkelijk. Vooral bij die kale ribben als hierboven moet wel vlees oid aan vooraf gaan om verstopping te voorkomen.
ik geef ook jenna die karkas borst stuk en heb best beetje vlees hoor en anders geef ik een halve kipfileetje erbij 
-
Henk en Donja
- 4-sterren

Ah ok, ik snap hem nu. Ik heb nog een wat nagelezen en ik merk dat het ook een beetje afhangt van wie de maaltijd maakt. Sommigen die geven rustig heel veel 'echt' bot en anderen maar een beetje, blijkbaar kan het dus allemaal zolang ze maar goed eetbaar/verteerbaar zijn.Angelique schreef: Hier in de documentatie en algemeen op het forum bedoelen we met een vleesbot een eetbaar bot met vlees eraan (zonder vlees is het gewoon een bot). Sommige mensen geven wel eens een kaal eetbaar bot als toetje na een vlees/pensmaaltijd.
Met recreatiebot bedoelen we een niet-eetbaar bot. Dit zijn meestal dragende delen die zo hard zijn dat een normale hond deze niet helemaal kan opeten, hooguit wat afschrapen en vlees plukken als dat eraan zit. Kost ej soms het gebit van je hond vandaar dat veel mensen (waaronder ikzelf) geen recreatiebotten geef.
.
Ik heb natuurlijk ook nog eens een klein hondje, en ik zie zon kippenkarkas natuurlijk als iets veel heftigers dan iemand met een grote hond.
Hier krijgen ze ook veel eetbare botten maar absoluut geen kale gevallen.
Vandaag weer een lading kipruggen met zeer veel vlees eraan gekocht,meer vlees dan bot zit eraan
Vandaag weer een lading kipruggen met zeer veel vlees eraan gekocht,meer vlees dan bot zit eraan