kvv enkelvoudig

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: kvv enkelvoudig

*Inge*
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door *Inge* »

[quote="tieneke"]
Als je van 5% uitgaat zou hij 77,5 gram kvv moeten krijgen dus ik denk dat je veel te hoog zit met wat je geeft.
Ga misschien uit van 7% maar dan zit je toch wel aardig in de juiste richting.
[/quote]

Ja maar vermits hij een chihuahua is en veel verbruikt, mag hij dat volgens mijn DA hebben.
Die 150g is ook nooit op hoor, daar blijft altijd wel een gedeelte van over.
Maar misschien moet ik het voorlopig wat minderen naar 100 g per dag en kijken of hij het dan wel opeet?
De enkelvoudige versie ga ik dan voorlopig in de vriezer laten of af en toe beetje tussen de complete versies mengen.

Ik woon in Diest, in Vlaams Brabant.  Er zijn hier in de omgeving 2 dierenspeciaalzaken die kvv verkopen, eentje enkel Duck en eentje van die 2 heeft ook smuldier enkelvoudig.
Keken die allebei even vreemd op toen ik met een piepkleine chihuahua om kvv kwam vragen  ;D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="*Inge*"]
Jamaar hij is nog maar 4 maanden, ik durf hem dus niet laten vasten.
Ik denk dan maar zo, beter dat hij toch iets binnen heeft  :-\
[/quote]

Wie heeft het over vasten? Rantsoeneren is wat minder geven, dat hoeft niet meteen te betekenen dat je hele maaltijden moet schrappen. Maar grote kans dat hij meer dan genoeg krijgt en dan gaan ze vaak liggen zaniken met  het eten en erg kieskeurig worden.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

[quote="*Inge*"]
Ja maar vermits hij een chihuahua is en veel verbruikt, mag hij dat volgens mijn DA hebben.
Maar misschien moet ik het voorlopig wat minderen naar 100 g per dag en kijken of hij het dan wel opeet?
De enkelvoudige versie ga ik dan voorlopig in de vriezer laten of af en toe beetje tussen de complete versies mengen.

Ik woon in Diest, in Vlaams Brabant.  Er zijn hier in de omgeving 2 dierenspeciaalzaken die kvv verkopen, eentje enkel Duck en eentje van die 2 heeft ook smuldier enkelvoudig.
Keken die allebei even vreemd op toen ik met een piepkleine chihuahua om kvv kwam vragen  ;D
[/quote]

Als hij nooit z'n eten op eet, zegt volgens mij al genoeg dat hij te veel krijgt. Ik zou zeker eerst minderen naar 100 gr. En me dus ook geen zorgen maken als hij 1 of 2 dagen niet eet. Waarschijnlijk zit hij gewoon bomvol.
ellyenrob
4-sterren
4-sterren

Bericht door ellyenrob »

Ook mijn idee, geef een paar dagen 75 gram, des te meer honger krijgt hij en dan gaat hij wel eten hoor!!!
Gewoon volhouden hoor, niet zijn zin geven.
Daar krijg je spijt van.
*Inge*
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door *Inge* »

Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga ze zeker opvolgen  :-* :-* :-*
Lil

Bericht door Lil »

[quote="*Inge*"]

[/quote]

Diest dat ligt toch niet zo ver van de Nederlandse grens of vergis ik me nu???

Ik geef hier de honden zo veel te eten totdat ze net niet verzadigd zijn (als ze trutten dan), dan hebben ze altijd nog een beetje trek. Als ze er dan een gewoonte van maken om alles op te eten (ze hebben een beetje honger, lees een beetje niet veel) dan ga ik de hoeveelheid opvoeren. Gaat best snel en je pup heeft dan ook niet gevast  ;) En er is een verschil tussen veel nodig hebben en meer krijgen dan dat hij zelf wilt. Het is even uitzoeken in het begin, maar dat moet ik met de volwassen honden ook nog; dan hebben ze meer beweging of stress en dan weer niet en daar moet ik dus iedere keer de hoeveelheid voer op aanpassen. Kijk gewoon wat voor jou het beste werkt de hoeveelheden die worden opgegegeven zijn richtlijnen en geen wetten.  ;)

Plaats reactie