Donny heeft waarschijnlijk een klein TIA-tje gehad

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Donny heeft waarschijnlijk een klein TIA-tje gehad

Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Hoi Audrina,laten we hopen dat het iedere dag wat beter gaat.
Ik ben benieuwd wat jullie eigen DA zegt.
Veel geluk.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Fijn dat het ietsje beter gaat met Donny, ik blijf duimen dat hij er helemaal bovenop komt.
Hopelijk gaat hij ook snel weer wat eten en als dat dan blik is maakt dat even niet uit, als hij maar wat eet. ;)
Dikke knuffel voor jullie. :-*
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

En hoe was het bij de DA? Ben erg benieuwd.
Groetjes Liliane.
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

Zo, we zijn weer terug van de DA en ik ben weer wat hoopvoller gestemd.  :) Ben ook een stuk wijzer geworden bij onze eigen DA. Toch fijn als mensen wel de tijd nemen om naar je te luisteren en ook de moeite nemen om je precies uit te leggen hoe of wat.  :)

Donny hoeft niet persee een tia te hebben gehad. Het zou ook nog een ontsteking kunnen zijn zoals bijv een middenoor-ontsteking die naar binnen is geklapt. Of een tumor in de hersenen, maar dat is zeer waarschijnlijk niet het geval want dan had ie er een stuk slechter aan toe moeten zijn dan nu. Zijn lymfeklieren waren wel behoorlijk opgezwollen, wat volgens de DA kon duiden op een ontsteking. Zijn temperatuur was weer normaal, 38.5.

We hebben Sulfatrim (AB) meegekregen voor de eventuele ontsteking, Prednoral (prednison) waar ie zich weer beter van moet gaan voelen en nog wat extra Metaclop-nog wat uit voorzorg tegen eventuele misselijkheid.

Normaal ben ik tegen AB als je niet eens zeker weet of er wel een ontsteking zit, maar op dit moment heb ik mijn principes ff laten waaien en kan het me niet zoveel schelen wat ik in die hond moet stoppen om 'm weer beter te krijgen.

Al met al zag de DA het ook niet somber in, zeker niet omdat Donny in die 2 dagen tijd toch wel weer wat opgeknapt was. Dus wij zien het nu ook een stuk positiever in.

We hebben blikjes Hills a/d meegekregen.

Ze (de DA) vond de arnica, visolie en vitamine b ook een goed idee, dus daar gaan we lekker mee door, naast de chemische pillenfabriek die we van de DA mee hebben gekregen.

En als we een "sling" maken van een handdoek om Donny zijn achterkant mee te ondersteunen lukt lopen toch wel aardig en zwabbert ie niet zo.

Het was wel een vermoeiende onderneming want meneertje ligt nu in diepe slaap op de bank.  ;)
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Dat is zover mogelijk het beste nieuws wat je kon krijgen ;) Ik hoop met je mee dat Donny er weer helemaal bovenop komt. Wat me wel kwaad maakt waarom kon die da van het weekend dan niet alwat voorschrijven >:( lekker zo'n da dan!
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

Cindy de Wolf schreef: Wat me wel kwaad maakt waarom kon die da van het weekend dan niet alwat voorschrijven >:( lekker zo'n da dan!
Ik ga daar dan ook echt nooit meer heen. Als er nog eens iets met spoed is en hij is de enige die dienst heeft dan wijk ik nog liever uit naar een andere plaats.
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Audrina schreef: Ik ga daar dan ook echt nooit meer heen. Als er nog eens iets met spoed is en hij is de enige die dienst heeft dan wijk ik nog liever uit naar een andere plaats.

Precies! Dat zou ik ook doen. Wij hebben ook zo'n bullebak in onze gemeente die regelmatig vervangt. Ik heb al een andere kliniek opgezocht voor alle gevallen van nood.En bij mijn eigen DA aangegeven dat ik naar die man nooit meer ga.

Maar in ieder geval hartstikke fijn dat er weer hoop is. En goed dat je je principes even laat varen.
Toi toi toi zou ik zeggen. De prednison zal zeker zijn werk wel doen als ondersteuning bij de AB.
Heel veel succes verder nog.
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

M'n oudje gaat telkens weer een stukje vooruit. Vandaag voelt ie zich al weer een hele vent (issie nog niet  ;D ), komt denk ik mede door die prednoral.
Toen ik net aanstalten maakte om ff met mijn 2 andere honden eruit te gaan, sprong Donny zelf van de bank en kwam ie met een zwaar beledigd koppie naar me toe gewaggeld, zo van "ik moet ook mee!". En hij bleef nog op zijn pootjes staan ook ipv om te kiepen. Ik stond echt ff helemaal zo  :o
Straks kunnen we bij een vriendin een karretje voor Donny op gaan halen, daar leggen we dan een dubbelgevouwen dekbedje en een kussen in, dan kan Donny weer mee naar buiten en in zijn eigen vertrouwde grasje piesen enzo.  ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

He fijn zeg, dat hij steeds een beetje beter is!! Wat lief, dat jullie Donny met een karretje naar zijn eigen vertrouwde grasveldje gaan brengen :-*!
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

Lizzy schreef: He fijn zeg, dat hij steeds een beetje beter is!! Wat lief, dat jullie Donny met een karretje naar zijn eigen vertrouwde grasveldje gaan brengen :-*!
Ja, hij is tenslotte al 14.5 jaar goed voor ons geweest he, zo kunnen we iets voor hem terugdoen. Is wel het minste.  ;)
Kuszco
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kuszco »

Goh,dat gaat echt de goede kant op. De prednoral doet wonderen. Wij hebben hem na verloop van tijd als onderhoudsdosering moeten geven. Daardoor ging Amber wel wat meer plassen,maar dan gingen we gewoon wat vaker met haar uit. En s'nachts meldde ze zich netjes.
Maar zo zag ik dat ook. Ze is altid zo goed voor ons geweest,nu kon ik wat terugdoen. Ze is 15 geworden,en het was een echt bejaard dametje met haar nukjes. We hebben die leuke eigenschapjes zo gemist toen ze er niet meer was. Ze is nu zo'n vijf jaar overleden maar nog steeds kan ik daar ontroerd door raken.
Maffe beesten he?
Knuffel voor Donny.
danielle1980
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door danielle1980 »

ik lees t nu pas. :-[
knuffel voor donny en ik hoop dat jullie samen nog een heel tijdje kunnen genieten  :-*
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Die Donny gaat lekker zeg!  8) ;)
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

tieneke schreef: Die Donny gaat lekker zeg!  8) ;)
Ja.  :thumbup: En vandaag ging het alweer beter. Zelf op de bank springen, zelf naar balkon lopen zonder over de drempel te struikelen, zelf naar de waterbak zonder onderweg 5 keer te vallen en hij wilde ook al weer op bed maar daar was ie ff te optimistisch mee want ons bed is vrij hoog dus komt ie er zelf niet meer op.  ::)
Alleen eten gaat nog waardeloos, dat doet ie nog niet uit zichzelf en ik moet hem voeren met een spuitje. Ik hoef het nu alleen niet meer achter in zijn strot te prakken zoals eerder van de week, hij likt het nu gewoon zelf van de spuit af.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wat goed zeg, dat het alweer beter met hem gaat! Geweldig! Ik denk dat hij vanzelf ook nog wel gaat eten.

Plaats reactie