Nu de andere viezerik: Bella heeft de smerige gewoonten bij een vriendin van mij, die wel eens oppast, de drollen uit de kattebak te vreten
Kortom, heeft iemand tips voor mijn viezeriken?
Moderator: Lizzy
No kissy-kissy!!!BellaRico schreef: Ik heb een vraagje over de smerige gewoonten van mijn honden. Rico is een reu en niet gecastreerd. Nou likt 'ie buiten heel vaak aan urinevan andere honden, waarschijnlijk erg lekkere teefjes. Behalve dat ik het erg vies vind vraag ik me af het verder nog schadelijk is ofzo. Heeft iemand hier een idee over hoe ik hem zover krijg dit niet meer te doen? Ik heb wel van alles geprobeerd, op z'n sodemieter geven, afleiden met bal of brokje, maar het lijkt soms wel een obsessie voor 'm.
Nu de andere viezerik: Bella heeft de smerige gewoonten bij een vriendin van mij, die wel eens oppast, de drollen uit de kattebak te vretenKattenbak veplaatsen naar een hogere plek is geen optie, omdat een kat erg oud is.
Ik vind dit normaal gedrag voor een reu, en zou het dus niet afleren. schadelijk is het niet, misschien dat een reu wat sneller een wormeninfectie oploopt, maar dat is dan wel het enige wat ik kan bedenken. (Didot doet het ook vaak , maar heeft nog nooit wormen gehad)BellaRico schreef: Ik heb een vraagje over de smerige gewoonten van mijn honden. Rico is een reu en niet gecastreerd. Nou likt 'ie buiten heel vaak aan urinevan andere honden, waarschijnlijk erg lekkere teefjes. Behalve dat ik het erg vies vind vraag ik me af het verder nog schadelijk is ofzo. Heeft iemand hier een idee over hoe ik hem zover krijg dit niet meer te doen? Ik heb wel van alles geprobeerd, op z'n sodemieter geven, afleiden met bal of brokje, maar het lijkt soms wel een obsessie voor 'm.
Kattendrollen vinden veel honden lekkerBellaRico schreef:
Nu de andere viezerik: Bella heeft de smerige gewoonten bij een vriendin van mij, die wel eens oppast, de drollen uit de kattebak te vretenKattenbak veplaatsen naar een hogere plek is geen optie, omdat een kat erg oud is.

*Dorothea* schreef: Theoretisch kan een hond van andere hondenurine leptospirose krijgen. Maar dat komt, doordat er massaal gevaccineerd wordt, niet veel voor.
Mijn hond doet het ook, is normaal gedrag voor een reu..