Calcium

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Calcium

pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Gistocal is de enige die ik ken, maar dan moet je dus geen rmb's geven want anders krijgt ie veels te veel calcium binnen. Je zult dus vanalles moeten omrekenen.
De andere suggesties zijn misschien dan nog wel beter :-\
Sjanet
1-ster
1-ster

Bericht door Sjanet »

Angelique schreef: Wat wil je nog meer dan?
De hoeveelheid zou ik graag willen weten...  :(
Hij verteerd namelijk geen bot en eischaalpoeder door de medicijnen en maagzuurremmers...
Laatst gewijzigd door Sjanet op do 24 mei 2007, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Sjanet schreef: De hoeveelheid zou ik graag willen weten...  :(
Hij verteerd namelijk geen bot en eischaalpoeder door de medicijnen en maagzuurremmers...

Bij de gistocal zit een gebruiks aanwijzing, het gaat per kg lichaasgewicht.
Rosita
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Rosita »

In een berichte van 3 jaar terug schreef Hitam (Tannetje) het volgende: "ga er vanuit dat zo ongeveer 100 mg calciumcitraat nodig is per half pond vlees dat je geeft. Liefst met ongeveer eenzelfde hoeveelheid magnesium erbij".

Denk dat je hier wel wat aan heb.

Anders zou je ook de Groene Os even kunnen mailen oven hun calciummagnesiumcomplex, en dan vragen hoeveel je moet toevoegen aan het vlees.
Laatst gewijzigd door Rosita op vr 25 mei 2007, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjanet
1-ster
1-ster

Bericht door Sjanet »

Oh dank je wel Rosita! Hier heb ik wat aan  :-*:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Ik ben zo wanhopig dat hij te weinig voedingsstoffen binnen krijgt
Ik ga dit gelijk navragen en bestellen
Rosita
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Rosita »

Sjanet schreef: Oh dank je wel Rosita! Hier heb ik wat aan  :-*:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Ik ben zo wanhopig dat hij te weinig voedingsstoffen binnen krijgt
Ik ga dit gelijk navragen en bestellen
Ik geloof dat het 1 theelepel complex is per 500 gram vlees, maar dat moet je dan even navragen bij de Groene Os of Natuurlijk voor Dieren. In dit onderwerp werd het besproken http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 039.0.html

Weet trouwens niet of het calcium-magnesium complex van de Groen Os nog verkocht wordt want ik kan er niets over vinden, ook niet op hun website. Een alternatief zou dan de Calcium Magnesium citraat tabletten van Solgar kunnen zijn:

Solgar's Calcium Magnesium citraat tabletten worden voornamelijk gebruikt ter voorkoming van botontkalking en bij stress. De tabletten bevatten calcium en magnesium gebonden aan citroenzuur, in een verhouding die met name geschikt is voor mensen die relatief weinig calcium met de voeding binnen krijgen. Een voordeel van citroenzuur-verbindingen is dat deze geen spijsverteringsactiviteit (maagzuur) verlangen om opgenomen te worden. De snel uiteenvallende tabletten bevatten een coating op waterbasis om een optimale opname van de mineralen te bewerkstelligen. Bevat per tablet: 200 mg calciumcitraat en 100 mg magnesiumcitraat. Bij verminderde spijsvertering zijn calcium en magnesium in citraatvorm het best opneembaar. Bevat per 5 tabletten: Calcium (citraat) 1000 mg, Magnesium (oxide, citraat) 500 mg.

Wanneer je 100 mg calciumcitraat nodig heb per half pond vlees zou je dus 1 tablet per 500 gram vlees moeten geven. Wel zou ik als ik jou was even bij Tannetje navragen of het inderdaad om een half pond vlees gaat en niet om een half kilo of heel pond.
Laatst gewijzigd door Rosita op za 26 mei 2007, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Sjanet
1-ster
1-ster

Bericht door Sjanet »

Heel hartelijk bedankt Rosita! Ik heb mailtjes verstuurd maar nog geen antwoord ontvangen.
Dit is wat ik nodig heb voor mijn kereltje, nu moet het goed komen.
Dikke  :-*

Plaats reactie