Toevallig was ik hier vanochtend ook al aan het rondstruinen. Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen
Omdat ik hier al het een en ander gelezen heb heb ik het er daarnet op gewaagd en gewoon een stuk kipfilet ontdooit en hem daar een paar stukjes van gegeven. Nou, hij wilde het zo ongeveer uit mn handen trekken, zo lekker vond ie het. Hij heeft er goed van gegeten. Niet eten is helemaal niet goed, want hij is al erg mager (altijd al dun geweest en ook nog een slechte drinker)
Nu mijn idee: voor het praktisch uitvoerbare wil ik carnibest gaan halen. Ook omdat we met vakanties dan makkelijk kunnen vragen aan degene die hem verzorgt om hem (en de poes ook) dat te geven. Eventueel kan ik het natuurlijk aanvullen met andere zaken zoals kip bijvoorbeeld. Maar dat meer als extra.
Wat is nu jullie advies:
Kan een kat met (behoorlijk ernstig) nierfalen aan carnibest?
Wat kan hij als aanvulling hierbij krijgen? (kuikentjes kan ik niet over mn hart verkrijgen trouwens, ik ben een mietje
Is het goed dat ik hem rauwe kip heb gegeven? (dit ga ik natuurlijk niet continu doen, dan is het te eenzijdig
Waarom zijn veel dierenartsen voorstander van brokjes/nierdieetvoer/enz?
Ik wil de brokjes ook voorlopig wel even laten staan, dan kunnen ze dat ook pakken als ze willen.
Ik heb trouwens geen idee hoe goed of slecht het straks met Rooie zal gaan, maar ik weet dan wel dat ik alles heb geprobeerd.
Adviezen en tips zijn welkom, thnx in advance