Een vraag voor Lizzy

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Een vraag voor Lizzy

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hoi Ton, welke allergie-test bedoel je precies? Is dat weer iets anders als dat je hierboven hebt neergezet?

Als je hond last heeft van de alvleesklier, dan lijkt het me raadzaam om zo weinig mogelijk vette dingen te voeren. En geit en eend zijn behoorlijk vet. Dus dat zou ik, als ik jou was, echt heel scherp in de gaten houden c.q. nog niet geven. Of bedoel je dat zijn alvleesklier niet goed werkt? Want in dat geval zou het wel eens een heel goed idee kunnen zijn om hem verse pancreas te gaan geven! Jammer dat je net bij het IC bent geweest, want daar verkopen ze verse pancreas:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 754.0.html

Een niet goed werkende pancreas kan inderdaad heel veel problemen geven. Ken je dit artikel?

http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=11
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

getomaci schreef: Hallo Lizzy,
Even een klein verslagje.
Ik ben naar Islam Centrum geweest voor vers vlees.
Er ging een wereld voor me open.(En wat een aardige mensen daar!!!!)
Ik heb daar geitenvlees,eende poten,lamshart en kalfskopvlees gekocht.
En daar ben ik gister mee begonnen.
Even afwachten hoe hij reageerd.
Vrijdag bij De Wit een gesprek gehad,hij heeft mij aangeraden om alles waar een cijfer voor staat van de bloedtest nog even niet te geven.
En ik heb sterkere medicijnen mee gekregen voor de epilepsi,maar daar begin ik liever nog niet mee ik wil eerst even kijken of hij het anders gaat met het voer.
Ook wilde ik vragen of het een goed idee is om die allergietest hier bij barfplaats neer te zetten .
Ik hoor wel of dat goed is en hoe dat dan gaat (hoe ik dat toe moet voegen).

Groetjes Ton
ja leuk zijn ze bij de islam center.
Ik kan mij voorstellen dat je nog even wil wachten met de epileptie middel, maar als hij vaak aanvallen krijg is het mischien toch wel noodzakelijk om het te gaan geven, maar goed, dat weet je zelf wel, en kan je zelf ook wel inschatten.
Als ik het goed begrijpt dan weet jou dierenarts dat jij vers gaat voeren en is hij het ermee eens?
Dat zou wel erg prettig zijn  ;) Is de geitenvlees ook met bot? dus geiten ribben? of alleen vlees?
Bij de islam center kan je ook aan pens komen, ik denk dat het lamspens is, dat is ook goed om te voeren.
Ook iets wat je bij de Islam center kan krijgen is kalfs staart, daar zijn ze hier gek op en is ook een goede bot bron ;) wat jij ook op jou boodschappen lijst kan zetten is Lever, hier lusten ze in het begin geen rauwe lever, maar even een beetje bakken (nog niet helemaal gaar) en het ging er in als zoektkoek.
Success ermee  ;)
Heb jij al een beetje uitgerekend hoeveel hij in gewicht per dag zou moeten krijgen?
getomaci
1-ster
1-ster

Bericht door getomaci »

Ik heb drie bloed testen laten doen een om te kijken waar om hij zo ziek was,daar kwam uit dat er onstekingen waren.
En de tweede test is gedaan na dat hij twee ab kuurtjes  had gehad om te kijken of de onsteking weg was.
De uitgebreide bloed allergie test is daarna gedaan.(het is de zelfde test waar ik het eerst over had)
De Wit had het over dat de alvleesklier op het randje was??
Ik weet natuurlijk niet wat normaal is.
getomaci
1-ster
1-ster

Bericht door getomaci »

Ja Connie hij weet dat ik vers voer en hij heeft daar niets meer over gezegd.
Geitenvlees zonder bot heb ik gekocht,en pens durf ik hem niet te geven want daar zitten weer grasresten in en daar kan hij ook niet tegen.
Dus!!!!
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

getomaci schreef: Ja Connie hij weet dat ik vers voer en hij heeft daar niets meer over gezegd.
Geitenvlees zonder bot heb ik gekocht,en pens durf ik hem niet te geven want daar zitten weer grasresten in en daar kan hij ook niet tegen.
Dus!!!!
ok, daar had ik nog niet aan gedacht ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

getomaci schreef: Ik heb drie bloed testen laten doen een om te kijken waar om hij zo ziek was,daar kwam uit dat er onstekingen waren.
En de tweede test is gedaan na dat hij twee ab kuurtjes  had gehad om te kijken of de onsteking weg was.
De uitgebreide bloed allergie test is daarna gedaan.(het is de zelfde test waar ik het eerst over had)
De Wit had het over dat de alvleesklier op het randje was??Ik weet natuurlijk niet wat normaal is.
Helaas is dit een wat vage opmerking van de Wit. Kun je aan de Wit vragen wat hij daarmee bedoeld? Bedoeld hij dat de alvleesklier niet goed functioneert? Zo ja, is het raadzaam om verse pancreas te gaan voeren.
getomaci
1-ster
1-ster

Bericht door getomaci »

Hoi Lizzy,

Dit stond bij pancreas vermeld van de eerste bloed test:

glucose         5.8   +(3.0-5.6)mmol/l
a-amylase     910    (< 3250 )   u/l
Lipase            23     (  ,300   )   u/l
cholesterol     6.5( 2.8-7.8    )   mmol/l
fructosamine  391  + (<  390)   mmol/l

(een TLI onderzoek is nog niet gedaan)
getomaci
1-ster
1-ster

Bericht door getomaci »

Maar ik heb ook nog een vraagje hij heeft dus nu al wel eend zonder bot gegeten en geit  maar als hij dat ook niet mag wat blijft er dan nog over? :-\ :-\
-Natalie-
1-ster
1-ster

Bericht door -Natalie- »

Ingewikkeld zeg, die allergie-dingen. helaas zijn wij met Ayana nu ook bezig met testen. we hebben eerst ook een bloedtest laten doen. bleek verhoogd aantal afweercellen. daarna voedingsgroep getest (130 euro) via bloed.
daarna groep "niet seizoensgebonden allergenen" laten testen (75 euro) via bloed. bij de laatste groep kwamen alleen nullen uit, gelukkig. bij de voedingsgroep : rund 1, eend 1, en gerst 1. de rest allemaal nul.
nu zei mijn dierenarts (wat dorothea ook al zei..) dat 1 en 2 GEEN allergie aangeven, maar een lichte overgevoeligheid, waarvan je geen last ondervind. hij verzekerde me dat ik rund en alles gewoon kon voeren. pas 3 , eigenlijk 4 is een allergie. ik heb toch maar gewacht met rund voeren, totdat de spuit die ze had gehad om alles te onderdrukken was uitgewerkt. en ja, ze begon weer te hoesten. dus ik ben gerust weer rund aan het voeren, want daar ligt het dus niet aan. voor mij was het niet echt een drama geweest om het menu aan te passen, omdat ze eend toch al niet lustte, en rund is heel jammer (omdat ze het heel graag eet) maar wel goed weg te laten.
bij jou is het toch wat ingewikkelder, helaas. ik wens je succes met aanpassen!
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

getomaci schreef: Maar ik heb ook nog een vraagje hij heeft dus nu al wel eend zonder bot gegeten en geit  maar als hij dat ook niet mag wat blijft er dan nog over? :-\ :-\
ik zou de geit wel geven, maar proberen om de magere delen te geven bijvoorbeeld magere geiten rib (dus inclusief bot) en of de dikke vet stukken ervanaf snijden. Als jij bij de islam center vraag om magere geiten ribben, of jongen geiten ribben (jong is vaak ook nog mager) dan zoeken ze het wel voor jou bij elkaar, beste is als je via hun internet site besteld, dan kunnen ze een paar dagen de magere ribben voor jou er uit vissen ;)

Plaats reactie