Pup blijft aan diaree

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Pup blijft aan diaree

Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

Ik sta een beetje verbaast te lezen over dat gekookte kip/rijst verhaal, dat zou ik mn kinderen wel geven als ze aan de dunne zijn, maar echt niet aan mn hond.

Dat gele slijm is volgens mij een indicatie dat er iets irriteerd in de vertering, ofwel maag of darmen, logisch als ze flink aan de dunne zijn.

Ik heb die van mij gewoon vuile pens laten eten als ze ergens last van had qua vertering, dat stimuleert de vertering weer en ze was er dan zo weer uit.

Ik gaf overigens ook alleen vuile pens omdat je dan even zeker weet dat er niets in haar eten zat waar ze last van zou kunnen hebben. Vanuit de pens kun je dan weer cb of welke kvv dan ook bij gaan mengen. Smuldier compleet gaat bij die van mij nu heel goed, zit ook veel pens in overigens.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

Het was iets dikker vanochtend, ze krijgen vanaf vandaag probiotica, en gewoon de carnibest met de kook erover heen. Dus maar afwachten.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

Misschien dat de natuurversie van CB nog iets te vet is voor de pup.  Ze kan een paar dagen bv. Energique proberen, en kijken of het dan anders is.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

[quote="Dubhe en Kyrah"]
Misschien dat de natuurversie van CB nog iets te vet is voor de pup.  Ze kan een paar dagen bv. Energique proberen, en kijken of het dan anders is.
[/quote]

Hoi
Bedankt voor de tip, dat heb ik ook al gezegd, maar ze gaat het nu eerst proberen, met wat gekookt water erover heen, en wat probiotica.
Vanochtend was het wat dikker en normaal van kleur, en vanmiddag was het weer dun en gelig :( :(
Ik denk zelf ook, dat het iets te vet is,we kijken het aan tot het weekend en anders gaat ze naar de da.
Maar het hondje in kwestie is heel fit, en speelt continue dus we hebben niet het idee dat ie erg ziek is.
Ik hou jullie op de hoogte!i
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

[quote="Tinker"]
Er is ook niet een nauwsluitend recept wat voor iedere hond aanslaat,als dat zo was zou dat wel makkelijk zijn ;) hoefde we ook niet alsmaar naar oplossingen te zoeken. :D
[/quote]

Klopt natuurlijk, ik heb mazzel gehad dat ik bij het overstappen naar Farmfood er ooit achter kwam dat ik een penskindje had. Pens is nu ook de basis van de kvv die ze krijgt, als het echt mis gaat zet ik haar direct weer aan de 100% pens. Gewoon 1 iets geven waarvan je heel zeker weet dat ze daar geen diaree ofzo van krijgt lijkt mij tenminste het beste. Dat kan natuurlijk ook kopvlees zijn of iets anders. Ik heb ook begrepen dat veel honden dunne ontlasting hebben van pens, maar in verhouding tot de diaree die donja van mais krijgt is haar ontlasting van pens supergoed. Van pens krijgt ze idd een iets zachtere ontlasting dan van smul compleet.

Ik probeer het zo langzaam op te bouwen, maar het blijft heel lastig, ik merk nu dat telkens als er iets vreemds/verkeerds in haar maagje komt alles direct van slag is en ze rotzooi(gras ed.) gaat vreten wat het alleen erger maakt. Maargoed, we komen wel steeds een klein stapje verder, ik hoop voor iedereen die met hetzelfde zit er ook een goede oplossing komt.
AanHuisDier.nl
1-ster
1-ster

Bericht door AanHuisDier.nl »

Pups met diarree krijgen vaak teveel voer.
Hun maagdarm stelsel raakt dan overbelast.
Ook "paphonden" hebben vaak diarree.
In dit geval lijkt het me inderdaad een infectie, zeker als het gele slijm terugkomt.
Een dieren arts bezoek lijkt me dan onvermijdelijk.
Laat je niet aftroeven met verhalen over voer. Bedenk dat de man ook gewoon zijn geld staat te verdienen. Uiteindelijk ben jij de klant en jij beslist.
Je zou eventueel inderdaad wat karnemelk of yoghurt kunnen geven.
Lastig probleem hoor.
Maar je hoeft je niet schuldig te voelen. Je hebt dit toch aangeraden uit zorg??
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bedankt Tinker, nouja ik vind het niet erg hoor dat uitzoeken, wat wel heel goed doet is te lezen dat ik niet als enigste zo zit te klooien maar vooral ook dat er veel mensen zijn die als ze het eenmaal weer op orde hebben, de hond ook gewoon lekker gezond kan wezen en dat is toch het aller belangrijkste!

Zoals Aanhuisdier al aangeeft geloof ik best dat het vaak ook een kwestie van slechte opfok kan zijn ofzoiets. Donja is een winterhondje en heeft lang in een kennel gelegen, ook alleen :'(

Toch maakt het verder natuurlijk niets uit, ze doet het er wel goed op of niet en dat betekend elke keer dat het ECHT niet goed gaat, gewoon maar weer naar 'af' en opnieuw iets proberen op te bouwen. Ze is nu al een maand lekker aan het smullen dus dat gaat gewoon goed komen. Ook is haar lichte ondergewicht netjes weggewerkt en hebben we een pracht van een terriertje. Ik heb alleen wel over de 150 euro aan dierenvoer weg moeten geven aan de buurman en het asiel, dat is eigenlijk het enigste wat ik nou net iets minder vind.

Groetjes Henk en Donja
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

Bij een pup met diarree en zeker emt een wisselende ontlasting denk ik in eerste instantie aan wormen.
Is ze al goed ontwormd?
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

[quote="Hitam"]
Bij een pup met diarree en zeker emt een wisselende ontlasting denk ik in eerste instantie aan wormen.
Is ze al goed ontwormd?
[/quote]

In ons geval zijn de pups ontwormd.
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bij ons ook op schema en een keer extra toen we haar kregen, is ook inderdaad het eerste waar je aan denkt ja.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

[quote="Bullmastiff gek"]
In ons geval zijn de pups ontwormd.
[/quote]
Een keer of vaker en waarmee?
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

[quote="Hitam"]
Een keer of vaker en waarmee?
[/quote]
Twee maal, en ik weet niet meer zeker waar mee. maar het was iets wat de da heeft gegeven.
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

En hoe oud zijn ze nu precies? Normaal gesproken zet de fokker de ontwormdatums en het middeltje in het boekje. Maar bij de fokker zijn ze al 2 keer ontwormd als goed is en dan moet je nog een paar keer doen op bepaald aantal maanden leeftijd.
Kan ook zijn dat de moeder niet goed ontwormd is voor en tijdens de dracht, en bij sommige honden slaat een bepaalde ontwormingsmiddel niet aan, en moet je een andere gebruiken.
Succes met de pupje...
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

Laat de ontlasting nakijken. Ik had hier ook een hondje met diarree en het ging met alle trucs die ik kende niet over. Na een week naar de dierenarts, ontlasting na laten kijken en er bleek wel degelijk iets in te zitten dat er niet in hoorde. Na een medicijnenkuur en tot slot nog een ontworming, nergen meer last van. Maar het bleek wel besmettelijk, dus uiteindelijk hadden alle vier de honden medicijnen nodig.
Ook daarom zou ik het na laten kijken, strak wordt ook de andere pup besmet.
gr.
Nicolette
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Het ontwormschema voor pups is vrijwel standaard hoor, ontwormen dient te gebeuren bij 2, 4, 6 weken en dan bij 2(dus 8 weken), 4, 6 maanden vervolgens elke drie maand voor de rest van hun leven.

Dan nog kan een pup een wormeninfectie oplopen, ik zou ook de ontlasting van je pup laten controleren. Het belang van het wormenvrij houden van je hond is niet alleen voor je hond zelf, maar ook voor je gezin en je omgeving, wormeninfecties kunnen ook bij mensen voorkomen en zelfs bij baby's heel ernstige ziektebeelden veroorzaken.

Ik zit zelf ook te denken aan een infectie Bullmastifgek, wormen of iets anders, als je nl een voedingsallergie zou hebben verdwijnt de diarree weer als je een bepaalde allergenen niet meer voert. Ik zou inderdaad een ontwormingskuurtje proberen en in overleg met de DA eventueel een AB kuurtje, het lijkt me echt tijd om de DA maar eens aan het werk te zetten.

Overigens, weet je zeker dat toen je ontwormt hebt je pups het medicijn doorgeslikt hebben? Zeker als je er drie tegelijk wil ontwormen kan ik me voorstellen dat je het overzicht een beetje kwijt raakt. Misschien ook iets om met de DA te overleggen. Die van mij accepteerd het tabletje alleen als ik het fijn maak en dan in de leverworst verstop. Als ik het tabletje heel laat sabbelt ze de worst eraf en spuugt ze het tabletje uit.

Groetjes Henk en Donja

Plaats reactie