Pup blijft aan diaree

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Pup blijft aan diaree

conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

[quote="Henk en Donja"]
Het ontwormschema voor pups is vrijwel standaard hoor, ontwormen dient te gebeuren bij 2, 4, 6 weken en dan bij 2(dus 8 weken), 4, 6 maanden vervolgens elke drie maand voor de rest van hun leven.

Dan nog kan een pup een wormeninfectie oplopen, ik zou ook de ontlasting van je pup laten controleren. Het belang van het wormenvrij houden van je hond is niet alleen voor je hond zelf, maar ook voor je gezin en je omgeving, wormeninfecties kunnen ook bij mensen voorkomen en zelfs bij baby's heel ernstige ziektebeelden veroorzaken.

Ik zit zelf ook te denken aan een infectie Bullmastifgek, wormen of iets anders, als je nl een voedingsallergie zou hebben verdwijnt de diarree weer als je een bepaalde allergenen niet meer voert. Ik zou inderdaad een ontwormingskuurtje proberen en in overleg met de DA eventueel een AB kuurtje, het lijkt me echt tijd om de DA maar eens aan het werk te zetten.

Overigens, weet je zeker dat toen je ontwormt hebt je pups het medicijn doorgeslikt hebben? Zeker als je er drie tegelijk wil ontwormen kan ik me voorstellen dat je het overzicht een beetje kwijt raakt. Misschien ook iets om met de DA te overleggen. Die van mij accepteerd het tabletje alleen als ik het fijn maak en dan in de leverworst verstop. Als ik het tabletje heel laat sabbelt ze de worst eraf en spuugt ze het tabletje uit.

Groetjes Henk en Donja
[/quote] :-\ nou vindt ik puppies ontwormen wel van belang, maar de om de 3 maanden voor de rest van hun leven is echt erg overdreven hoor, want als ze geen wormen hebben opgelopen in de drie maanden, dan gooi je er voor niets gif in, want wormbestrijdingsmiddelen maken alleen wormen dood, het werkt niet als preventie tegen het krijgen van wormen. Overiginds, is wormen hebben nog niet zo'n grote ramp, een paar wormen is zelfs goed, mits het niet overdreven veel is. Sterker nog, er zijn darm aandoeningen en allergieen waarvan de hooggeleerde inmiddels overtuigd zijn dat het komt als gevolg van een tekort aan wormen !!, dus, ik zou zeggen, ontworm je jonge pup goed, maar wees zeer terughoudend met een ontwormingsschema waarin je herhaaldelijk, zonder aanwezigheid van wormen je hond ontwormings middelen geef. NIet alleen is het toch gif die je ze ingeef, maar het werkt niet preventief, en een paar wormen is helemaal zo slecht nog niet voor je hond, en ook niet voor de mens. Er blijkt een link tussen astma en gebrek aan wormen....

http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWO ... endocument

en als je verder wil lezen zie deze link....

http://www.blackwell-synergy.com/doi/pd ... ookieSet=1

Er is zelfs een behandelling voor de ziekte van Crohn in Amerika waar men om de zoveel tijd een drankje drink waarin worm eitjes zijn om de darmen (i.e autoimuun ziekte = overdreven imuunsysteem) gezond te maken.

nou wil ik niet zeggen, doe niets als jou honden en of kinderen wormen hebben, maar ik denk dat je er niet panisch voor hoef te zijn.
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

Het speelt ook mee dat ik kleine kinderen heb, klopt wel ja. Ik heb begrepen dat de kans dat ze wormen oplopen swinters heel klein is, maar szomers weer heel groot. Als mn kinderen wat ouder zijn pas ik denk ik mn ontwormingskuurtjes daar aan aan. Dat ik mn hond chemische zooi geef vind ik ook jammer, maar het zal je maar gebeuren dat je kinderen (of die van anderen natuurlijk!) een wormeninfectie oplopen doordat je het niet doet.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

[quote="Henk en Donja"]
Het speelt ook mee dat ik kleine kinderen heb, klopt wel ja. Ik heb begrepen dat de kans dat ze wormen oplopen swinters heel klein is, maar szomers weer heel groot. Als mn kinderen wat ouder zijn pas ik denk ik mn ontwormingskuurtjes daar aan aan. Dat ik mn hond chemische zooi geef vind ik ook jammer, maar het zal je maar gebeuren dat je kinderen (of die van anderen natuurlijk!) een wormeninfectie oplopen doordat je het niet doet.
[/quote]
Maar dat is helemaal niet zo erg  :-\ ik ben in Afrika opgegroeid en ik heb menig maal in mijn jeugd wormen gehad, en met mij miljoenen andere, en heel  af en toe  als het erg was, moesten wij een wormmiddel innemen (blegh vies) maar wij hebben het allemaal overleefd ;) en eerlijk gezegd, als ik wist dat wormen niet zo slecht voor mij was, had ik nooit toen ik pas in nederland was (op advies van een huisarts) mijzelf en de kinderen en de honden gelijk ontwormd :-\  de advies was toen om de 6 maanden, nou dat heb ik keurig gedaan......Toen ik ziekte van Crohn kreeg had ik al een jaar of 6 niet meer ontwormd, er werd een ontlasting onderzoek gedaan bij mij, want ik zou wel eens wormen kunnen hebben, nou, nada, niets, geen spoor van ook maar een worm te vinden, wat mij betreft mogen ze liever vandaag dan morgen hun intrek nemen in mijn darmen ;) (ik zeg niet at dit de reden is dat ik crohn heb gekregen hoor, ik zal zeker nooit weten waarom) Dat wil niet zeggen dat ik vindt dat kinderen maar vergeven van wormen moeten zijn, maar een paar wormpjes nu en dan in hun darmpjes is geen ramp ;) maar goed, ieder moet doen wat hij/zij goed denk ;)

Plaats reactie