Overgeven sinds mijn hond vers vlees eet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Overgeven sinds mijn hond vers vlees eet

Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

[quote="Bullmastiff gek"]

Ik denk dat het alleen maar erger word als je nu weer brok gaat geven.

[/quote]

Denk ik ook ja, als de vertering van een hond al dusdanig slecht is dat ze een normale brok al niet meer verteren dan zou ik nooit aan een nog makkelijker verteerbare brok beginnen, want dan hoeft de vertering van de hond echt helemaal niets meer te doen met het hele arsenaal aan ellende wat daarbij komt(overgewicht, stinken, enzovoorts).

Als je het systeem van die brokken eenmaal snapt dan zie je dat ze het heel slim uitgedokterd hebben en je zult hoe langer hoe duurder voer moeten gaan geven. De hond verteerd zelf niets meer en overleeft van wat hij direct kan opnemen uit de brokken wat gezien de biologie van een hond, die met heel weinig voeding kan overleven, nog goed gaat ook!.

Simpelweg vind ik dat je je hond laat verhongeren met die brokkenzooi, nee beter even met veel gedult alles opbouwen, daar heb je dan lang plezier van en je hond ook!

Groetjes Henk en een super actieve en onderzoekende Donja
*Inge*
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door *Inge* »

Omdat ik zelf Duck voer aan Bo weet ik dat ze een speciale variant hebben voor de hond die probleempjes heeft met de spijsvertering.  De therapie variant wordt  hoofdzakelijk gebruikt voor nier- en leverproblemen maar ze raden het ook aan bij dieren met een gevoelig spijsverteringsstelsel.

Uitleg op de site van duck zelf vind je hier:

http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... &pageid=18

Het is maar een idee he  :)
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Bullmastiff gek »

[quote="Tinker"]
Ik weet niet over wie je het nu hebt,maar even ter verduidelijking ik ga GEEN brokken geven!Ik denk dat ik maar weer ga doen wat ik altijd doe als ik met mijn ziek-zwak-en misselijke Cavjes even in de knoei zit,en dat is ze weer een tijdje alleen maar Energique voeren.Dit is een merk wat absoluut niet in de top 3 van mijn Favoriete kvv's voorkomt,doordat ze steeds de samenstelling wisselen,maar op de een of andere manier brengt E mijn Cavjes steeds weer in de rails.Dus zo maar even naar de dierenwinkel.....
[/quote]

Dit was voor Ben bedoeld, had het  niet tegen jou., anders had ik wel met een Quote  geantwoord. :)
Als de Energique de hond weer op de rails krijg zou ik dat zeker doen.
Maar wat voer je dan normaal voor Kvv? of heb ik dit weer niet goed gelezen en heb je het al gezegd :-[
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op wo 30 mei 2007, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

[quote="Tinker"]
Oh OK,ik zeg het maar even omdat je nu niemand had gequote ;) en ik dit topic een vervolg heb gegeven omdat ik dezelfde problemen met mijn hondje heb.
[/quote]

Heb je dit al lang? met je hondje.
Heeft het misschien iets te maken met ontvlooien of ontwormen, heb begrepen dat veel honden hier last van kunnen krijgen. Of komt het omdat de hond bepaalde dingen eet? :)
Ik zou zeker de probiotica proberen, het kan in ieder geval geen kwaad.
En anders eens de Carnibest, Eend en Rijst proberen.
Laatst gewijzigd door Bullmastiff gek op wo 30 mei 2007, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

[quote="Tinker"]
Sorry ik had dit nog niet eens gelezen.Ik zal eens kijken bij de drogist als ik toch onderweg ben naar de dierenwinkel,of ze dat hier verkopen.Ik ga het gewoon proberen.Maar ik voel me gewoon een beetje rot hierdoor,want ik haal Thirza uit het asiel en dat beestje is 5 jaar oud en eet brokken in het asiel en had een prima ontlasting en kotste ook niet,poepte alleen net zoveel als een Deense dog,maar goed.En wij dachten direct zo die gaat thuis een lekker op het verse voer,dat beestje gaan we daarmee lekker verwennen.En vervolgens is ze steeds niet lekker,eerst door de Rodi en smuldier en Cb,toen onze zelfgemaakte prakkie's die ook niet echt aanslaan.Ik ga zeker voor 300% niet terug naar brokken(ik zou eerlijk gezegd niet eens meer weten welk merk ik uberhaupt zou moeten kopen),maar snap je wat ik bedoel?Ik schreef het net al,maar ik ga haar ook maar eens alleen Energique voeren en verder niks.Dat werkt bij de Cav met de zgn voedselintolerantie ook vaak het beste.Bedankt allemaal voor de tips! :-*
[/quote]

Jah precies, zou ik ook proberen, alleen een compleet en dan helemaal zonder fratsen, snoepjes, tussendoortjes, het vetrandje van het vlees :D, buiten geen rotzooi laten stofzuigeren enzovoorts. Als dat rustig naar binnen gaat kun je eventueel nog gaan kijken naar probiotica om de vertering te stimuleren of weet ik veel wat, maar die vertering van die hond moet eerst aan het werk en dat moet je even rustig de tijd geven.
Bullmastiff gek
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Je zou ook kunnen overwegen om bvb Carnibest eend en rijst te geven, word aangeraden voor honden die een bepaald dieet moeten volgen, en er zit geen rundvlees in. Misschien reageert ze daarom op deze manier, want je zei dat de kip er wel inblijft.
Het is maar een idee, maar de hond van mijn schoonzusje is ook allergisch voor rund, en gaat dus spugen en aan de spuitpoep als ie dit binnnen krijgt.

Nou sterkte er in ieder geval maar mee.
Hopen dat het gauw verdwijnt.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Tinker"]
Nee ik geef geen CB meer,de laatste kilo's zijn gisteren verkocht aan iemand van BP,omdat dit merk gewoon niet aanslaat bij geen van mijn 3 Cavaliers.En ik zei gekookte kip blijft er wel in.Rauwe kippenpootje komen er ook net zo hard weer uit. :-[
[/quote]
Ik zou voorlopig zachtere botten zoals karkas geven en plat meppen.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Tinker"]
Kotst ze net zo hard uit,ik begin nu te denken dat ze bot op een of andere manier niet verdragen kan??Omdat ze Cb ook uitkotst en de Energique minder/niet.Ik ga v.a morgen beginnen met Rodi,want die gebruikt een supplement en geen bot zoals CB.Ik ga nu alles uitproberen.We geven het nog niet op! ;)
[/quote]
Misschien ook het kvv met kokend water overgieten tot ze alles netjes binnen houdt  ;)
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Wat mij een beetje opvalt is dat er wordt heeel veeel geprobeert in hele korte tijd. Als je nu op Rodi gaat dan zou ik minstens week of 10 alleen rodi geven dus echt niks anders, anders geef je de lichaam van de hond de tijd niet om eraan te wennen. Je zegt al dat van energique spuugt die bijna niet, dan zou je toch ook een aantal weken alleen energiquek kunnen geven? En dan als de spijsvertering lekker rustig is beetje bij beetje andere soorten ermee mengen. Zo zou ik het doen met een gevoelige hondje...
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

En even naar een dierenarts? Het is echt niet normaal hoor om dagen achtereen te spugen.
Lil

Bericht door Lil »

Ik heb hier een kat gehad waarvoor de da geen oplossing had.... al jaren aan het barfen en opeens spugen zonder dat er iets mis was met de maag/darmen. Ik ben helaas een tijdje terug gegaan op gekookt eten met maagcomplex van de groene os, okugest en probiotica, en natuurlijk een goede calciumbron (eierschaal en gistocal). Op dit moment, twee maanden later zit het beestje op een maal per dag kvv (rauw, niet gekookt) en een maal per dag gekookt. Langzaam kan ik haar volledig op de kvv gaan zetten (hier trek ik nog eens een goede zes weken voor uit) en daarna weer terug op barf (dit zal nog langer gaan duren). Ze krijgt af en toe (eens per week) een klein rauw stukje vlees (niet te groot, want dan gaat het mis), bot verteerd ze nog niet, maar.... er zit verbetering in.

Zeker naar de da gaan, want blijven spugen is heel erg slecht voor de slokdarm en je weet dan ook dat er iets mis is. Ook niet blijven proberen; uitzoeken waaraan het ligt en dan heel veel geduld hebben en het vooral langzaam aan doen.
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

[quote="Tinker"]
Het rare is dat de hondenkoekjes(ProPlan Zalm&Rijst)er wel in blijven.En ook gekookte kip geeft ze niet over.
[/quote]

Dan geef je dat maar desnoods, haar maag/darmen zullen nu zo over de toeren zijn dat alles wat er in blijft altijd goed is, en ook naar de DA lijkt me.

Vergeet niet dat om vlees te verteren de vertering van een hond echt moet werken, brokken is zegmaar veel makkelijker opnemen omdat wij er al voor gezorgd hebben dat eiwitten makkelijk opneembaar zijn.

Ik heb die van mij met veel moeite stabiel op de pens gekregen en vanuit dat langzaam opgewerkt, reken er maar op dat het echt een tijd gaat duren voor je haar vertering weer goed hebt. Maar nu eerst iets erin wat ook erin blijft, desnoods voer je dr leverworst wat mij betreft..........

Succes ik duim voor je!
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

[quote="Tinker"]
Net bij de tweede eetronde,weer gekookte kip,rijst,en een half gekookt eitje en 1 eetlepel kvv er door.Morgen het zelfde en dan 2 eetlepels kvv,enz.enz(als het lukt).[/quote]

Neeeejjjjjj, dat is veelste snel dat kan toch echt nooit lukken. Volgens mij moet je echt even een onthaastingskuurtje ofzo zeg. Nee eerst maar eens een week of twee rust in dat lijfje en dan rustig en heel voorzichtig opbouwen. En wat dan nog als je uiteindelijk op proplan uitkomt, zoveel gedonder als je nu hebt is het niet waard hoor, ik snap wel dat je het beste voor je hond wil, maar genoeg is genoeg hoor!
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

[quote="Tinker"]
Nou Henk liever op kvv dan op Proplan als je het niet erg vind ;) .Maar wat er gisteren in is gegaan is er ook ingebleven.Net een half uurtje geleden weer gevoerd,toen kreeg ze weer een beetje gekookte kip,met een dessertlepel gekookte rijst en 1/3 gekookt ei en 1/4 schijf Energique.We zien wel hoe het loopt.Ik hoop haar tussen nu en 10 dagen weer volledig op vers te hebben.Ik denk alleen dat zij niet net als andere honden geschikt is om 3-4 merken kvv per week te krijgen,ik denk dat ik dat niet moet doen.Maar het gedonder valt al met al best mee hoor,misschien dat het zo overkomt,maar het beperkt zich tot 1x per dag al het eten eruit spugen(plm.0,5-1 uur na het eten),soms weigeren van voedsel en alsmaar gras eten(de hele dag door....),de ontlasting is nog steeds goed.Op die ene keer na dat ik blikvoer had gegeven,dat was ook stom van mij. :-\
[/quote]

Nouja goe, je zult het zelf moeten weten, ik ben nu sinds half februari bezig haar stabiel aan welk voer dan ook te krijgen. En nu pas begint het erop te lijken dat ze echt volledig kan eten en dit goed verteerd er ook weer uit komt. Als ze in die tijd het goed op brokken had gedaan had ik dat direct gedaan hoor, ik werd er echt helemaal naar van dat het zon probleem was. Erg spugen heeft ze overigens nooit gedaan, op een of andere manier werkt het bij haar niet zo.
pakkie
1-ster
1-ster

Bericht door pakkie »

Mijn teefje van 9 maanden begon ook plots met overgeven. Niet direct na het eten, maar een half uur erna ofzo.
Ze woont niet bij ons, door omstandigheden, maar woont bij een vriendin, tot ze hier kan wonen.
Tot haar vierde maand was ze bij de fokker die haar alleen rauw heeft gevoerd. Bij mijn vriendin krijgt ze 1 maaltijd Energique en 1 maaltijd Cavom. Op een gegeven moment kreeg ze ook af en toe kipkarkassen, iets wat ze fantastisch vindt!!
Omdat het spugen, wat zonder aangeven gebeurt, twee weken duurde ben ik naar de dierenarts gegaan.
Ondanks dat hij een fervent voorstander is van allerlei peperdure brokken, raadde hij me aan om alleen vers vlees te geven. Geen brokken meer. Ze heeft medicijnen meegekregen om het spugen tegen te gaan en medicijnen om haar slokdarm weer een beschermlaagje te geven. En het gaat nu weer super!!
Ze krijgt helemaal geen brokken meer, alleen maar Energique. Als het twee maanden lang zo goed blijft gaan, gaan we ook weer kipkarkassen proberen.

Plaats reactie