Henk en Donja schreef: Dat bedoel ik, vergeet niet dat honden niet alleen vechten he, daar zijn er twee voor nodig....![]()
![]()
Toegenomen agressie na castratie reu
Moderator: Lizzy
Re: Toegenomen agressie na castratie reu
- Pauline
- 5-sterren

Kijk ik heb altijd wel heel duidelijk in mijn achterhoofd dat ik dus niet weet hoe Sammies gedrag zich had ontwikkeld als hij niet gecastreerd was. Want dat was hij dus wel....
Misschien was zijn gedrag ook zonder castratie wel op die manier ontwikkeld.
Misschien was zijn gedrag ook zonder castratie wel op die manier ontwikkeld.
-
bas rouge
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja, klopt. Ik bedoelde dat andersom.*Natasja* schreef: Volgens mij bedoelde Bas Rouge het precies andersom![]()
Toch is wat Henk en Donja zegt ook weer iets dat eigenaren met teven kan gebeuren. Sommige teven kunnen namelijk zeer venijnig reageren op gecastreerde reuen. Bij gecastreerde teven is de kans daarop weer groter dan bij ongecastreerde teven.
Het castreren van reuen kan voor hen veel impact hebben, op vele manieren. Ondere andere dat ze soms voor andere reuen zeer aantrekkelijk zijn kan heel erg vervelend zijn.
Laatst gewijzigd door bas rouge op vr 01 jun 2007, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ja dat heb ik ook al eens gehoord.Evelyn schreef: Wandor ging na zijn castratie meer jagen, achter alles wat beweegt. Dat was ik nog vergeten te zeggen. Ik heb destijds voor de castratie ook veel naar informatie gezocht en toen viel mij op dat het meer jagen na de castratie vaak voorkomt.
-
Henk en Donja
- 4-sterren

*Natasja* schreef:![]()
Waarom doe je zo boos?
Echt ?!? Je zou verwachten dat het jachtdrang minder zou worden ...Eef+doggies schreef:Wandor ging na zijn castratie meer jagen, achter alles wat beweegt. Dat was ik nog vergeten te zeggen. Ik heb destijds voor de castratie ook veel naar informatie gezocht en toen viel mij op dat het meer jagen na de castratie vaak voorkomt.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou echt niet hoor, juist doordat ze minder met hun hormonen bezig zijn en minder snuffelen aan hondenplasjes, komt daar ander gedrag voor in de plaats.Gittje schreef: Echt ?!? Je zou verwachten dat het jachtdrang minder zou worden ...
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
hier niet, sterker nog ik ben blij dat ik vince heb laten castreren, hij is zo ontzettend ten goede veranderd!
Hij is rustiger, gaat confrontaties uit de weg, luisterd nog beter dan daarvoor,en nog meer ten goede veranderd bv beter eten ed...en zelfs een mooiere vacht!
ik ben blij (achteraf) dat ik hem heb laten castreren, dit gedrag had ie al door het implantaat
Hij is rustiger, gaat confrontaties uit de weg, luisterd nog beter dan daarvoor,en nog meer ten goede veranderd bv beter eten ed...en zelfs een mooiere vacht!
ik ben blij (achteraf) dat ik hem heb laten castreren, dit gedrag had ie al door het implantaat
Onze 13 maanden oude kruising bordeaux dog x rottweiler is volop aan het puberen en sinds z'n hormonen beginnen te werken heeft hij in het bos een uitgesproken jachtinstinct ontwkkeld, gecombineerd met een grotere zelfstandigheid. Enkel hier in het park wordt gesnuffeld aan hondenplasjes, en dan nog ... bij het minste konijntje dat rondhuppelt, is hij weg. Hij gaat volledig op in z'n jachtpassie en het baasje is totaal niet belangrijk op dat moment*Dorothea* schreef:Nou echt niet hoor, juist doordat ze minder met hun hormonen bezig zijn en minder snuffelen aan hondenplasjes, komt daar ander gedrag voor in de plaats.
-
Jacqueline1968
- 3-sterren

ja deze ervaring kan ik zowel voor Kilian, onze (helaas niet meer bij ons zijnde) heftige middenslag schnaus, als onze huidige Gorby onderschrijven.vanaalst schreef: hier niet, sterker nog ik ben blij dat ik vince heb laten castreren, hij is zo ontzettend ten goede veranderd!
bij Kilian altijd spijt gehad te hebben gewacht tot bijna 3 jaar, jachtinstinct heeft hij nooit gekregen, de speelsheid kwam wel terug.
en dat zien we bij Gorby ook, na de castratie werd hij gezelliger
ook nooit iets van de zo besproken vachtveranderingen gezien.
- choopy
- 5-sterren

- Contacteer:
Bij Bora heb ik de ervaring dat ze feller is geworden na andere honden, sinds ze geholpen is. Djilly is juist liever geworden, terwijl zij de bijnaam Bitch of Kenau had.
Darky heb ik laten helpen toen hij 2 1/2 was, omdat hij echt zn neus achterna ging en totaal niet meer op mij lette. Ook met oefeningen etc werd dit gedrag niet beter. Omdat hij niet wordt ingezet voor de fokkerij, ivm ontbreken van wat Bordercollie eigenschappen, heb ik hem laten helpen. Ook omdat ik 2 intacte teven heb.
Zijn gedrag naar mij toe is veel beter geworden, we hebben nu de click die we voorheen niet hadden. Wel vind ik dat hij meer blaft naar andere honden. Ik weet dit eerst aan zn trauma op jonge leeftijd, maar nu ik dit topic lees, het is volgens mij erger geworden sinds we hier wonen en net daarvoor is hij geholpen. Maar ook dit is weer een vorm van angst.
Darky heb ik laten helpen toen hij 2 1/2 was, omdat hij echt zn neus achterna ging en totaal niet meer op mij lette. Ook met oefeningen etc werd dit gedrag niet beter. Omdat hij niet wordt ingezet voor de fokkerij, ivm ontbreken van wat Bordercollie eigenschappen, heb ik hem laten helpen. Ook omdat ik 2 intacte teven heb.
Zijn gedrag naar mij toe is veel beter geworden, we hebben nu de click die we voorheen niet hadden. Wel vind ik dat hij meer blaft naar andere honden. Ik weet dit eerst aan zn trauma op jonge leeftijd, maar nu ik dit topic lees, het is volgens mij erger geworden sinds we hier wonen en net daarvoor is hij geholpen. Maar ook dit is weer een vorm van angst.
-
Marlou-Kamiel
- 5-sterren

bij Sten heb ik het gevoel dat de scherpe kantjes eraf zijn gegaan na zn castratie
hij is echter wel onzekerder geworden en dat vind ik erg jammer. zo raakt hij ook in de knoei soms
ik heb er nog steeds een rotgevoel bij, bij de castratie
Bonnie is echt vervelend geworden na haar castratie. had er lang over getwijfeld omdat ze al niet heel aardig was.
vanwege voordurende loopsheid en schijnzwangerschappen en dan behoorlijk agressief naar vreemde honden en mensen haar toch laten castreren. dat was maar goed ook want ze zat vol met cysten
echter.. haar gedrag is er niet beter op geworden. integendeel.
teven was toch al niet haar ding. maar nu zijn gecastreerde reuen ook helemaal fout
en Sten dus ook. en dàt vind ik erg jammer want ze waren zo`n leuk setje ooit.
nu Kamiel erbij is, ongecastreerd, richt ze zich op hem dus (op een positieve manier
) maar voor Sten vind ik het erg naar.
die zou het beter met Kamiel kunnen vinden als er niet steeds bemoeienis zou zijn van `moeder overste`
hij is echter wel onzekerder geworden en dat vind ik erg jammer. zo raakt hij ook in de knoei soms
ik heb er nog steeds een rotgevoel bij, bij de castratie
Bonnie is echt vervelend geworden na haar castratie. had er lang over getwijfeld omdat ze al niet heel aardig was.
vanwege voordurende loopsheid en schijnzwangerschappen en dan behoorlijk agressief naar vreemde honden en mensen haar toch laten castreren. dat was maar goed ook want ze zat vol met cysten
echter.. haar gedrag is er niet beter op geworden. integendeel.
teven was toch al niet haar ding. maar nu zijn gecastreerde reuen ook helemaal fout
en Sten dus ook. en dàt vind ik erg jammer want ze waren zo`n leuk setje ooit.
nu Kamiel erbij is, ongecastreerd, richt ze zich op hem dus (op een positieve manier
die zou het beter met Kamiel kunnen vinden als er niet steeds bemoeienis zou zijn van `moeder overste`
Me tooMarlou-Kamiel schreef:ik heb er nog steeds een rotgevoel bij, bij de castratie
Vroeger heb ik nog de illusie gehad dat castatie geen kwaad kon voor de hond. Sinds ik meer ben gaan lezen over het onderwerp en het feit dat we enkele gecastreerde asielhonden in huis hebben gehad, weet ik intussen dat er wel degelijk nadelen zijn.
Het feit dat de ingreep, in tegenstelling tot wat veel dierenartsen niet vermelden, ook lichamelijk serieus wat gevolgen kan hebben (zie http://www.tollertales.nl/castratie-sterilisatie.htm ), doet mij nog meer twijfelen. De wetenschap dat de eetlust van de hond groter wordt en hij door gewichtstoename gemiddeld 10 à 20 % minder moet krijgen, waardoor hij nog meer honger krijgt, maakt het er niet gemakkelijker op
To castrate or not, that's the question ...
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
Potverdorie, hier lees ik toch nog maar mooi even op tijd een heleboel nadelen die aan castratie vastkleven... Ik zat er bij Doerak ook aan te denken omdat hij op elk teefje wil rijden
. Hij is wel onder controle te krijgen maar zal het steeds weer proberen en maakt het zichzelf (en mij natuurlijk ook) best lastig.
Dat het jachtgedrag verergert geeft voor mij de doorslag het níet te doen, tsjemig hij is nu al zo'n vreselijke jager
. Ook het stukje op deze site http://www.tollertales.nl/castratie-sterilisatie.htm welke Marlou plaatste zet me stevig aan het denken...
Dat het jachtgedrag verergert geeft voor mij de doorslag het níet te doen, tsjemig hij is nu al zo'n vreselijke jager
-
DJ_Doerak_Tucker
- 5-sterren

- Contacteer:
O ja, @Dorothea, 150 euro voor zo'n implantaat??? Ik weet toch ook bijna zeker dat het bij Doerak ook een GNRH implantaat had, een chip die een half jaar werkt toch? Ik betaalde 40 euro.