Bah weer bloed bij urine

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Bah weer bloed bij urine

MollyBella
3-sterren
3-sterren

Bericht door MollyBella »

hahaha je neemt me de woorden uit mijn mond!!! :D

ik wilde net vragen naar berichten over eurologist omdat ik er best weinig van kon vinden....

Dat is wel een laatste strohalm moet ik zeggen, ik denk dat voordat ik het gebruik ik de inhoud (de chinese kruiden die er in zitten) naar mijn accupuncturist toe stuur die weet er meer van als ik, als het zover komt zal ik het ook hier op zetten wat haar antwoord is ok??
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MollyBella schreef: hahaha je neemt me de woorden uit mijn mond!!! :D

ik wilde net vragen naar berichten over eurologist omdat ik er best weinig van kon vinden....

Dat is wel een laatste strohalm moet ik zeggen, ik denk dat voordat ik het gebruik ik de inhoud (de chinese kruiden die er in zitten) naar mijn accupuncturist toe stuur die weet er meer van als ik, als het zover komt zal ik het ook hier op zetten wat haar antwoord is ok??
Ja, perfect!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik heb trouwens op diverse voedingssupplementen sites zitten zoeken naar vitamine C en toevoegingen. Zelfs in Solgar zitten toevoegingen ala magnesiumstearaat. En dit is toch echt een heel sjiek merk en deze heb ik zelf altijd genomen bij blaasontsteking. Ik zou het er zelf wel op durven gokken om dit vitamine C preparaat in te nemen.
ulla
5-sterren
5-sterren

Bericht door ulla »

Lizzy schreef: Ik heb trouwens op diverse voedingssupplementen sites zitten zoeken naar vitamine C en toevoegingen. Zelfs in Solgar zitten toevoegingen ala magnesiumstearaat. En dit is toch echt een heel sjiek merk en deze heb ik zelf altijd genomen bij blaasontsteking. Ik zou het er zelf wel op durven gokken om dit vitamine C preparaat in te nemen.
Kijk eens bij Vitals.
Vitamine C poeder ascorbinezuur.

Samenstelling vitamine C
Ascorbinezuur

Hulpstoffen:geen

Gegarandeerd vrij van:soja;lactose,gluten,vulstoffen,conserveringsmiddelen en synthetische geur-kleur en smaakstoffen.
Dit product is hypoallergeen.
MollyBella
3-sterren
3-sterren

ik ga het dus ook geven en over een paar dagen de ph weer opmeten...

maar hoe dan ook tussen 6,5 en 7,0 is toch niet echt bagger slecht toch???

:angel2:
Laatst gewijzigd door MollyBella op do 07 jun 2007, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MollyBella schreef: ik ga het dus ook geven en over een paar dagen de ph weer opmeten...

maar hoe dan ook tussen 6,5 en 7,0 is toch niet echt bagger slecht toch???

:angel2:
Nee hoor, niet baggerslecht. Is dit in de ochtend of in de avond gemeten?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

ulla schreef: Kijk eens bij Vitals.
Vitamine C poeder ascorbinezuur.

Samenstelling vitamine C
Ascorbinezuur

Hulpstoffen:geen

Gegarandeerd vrij van:soja;lactose,gluten,vulstoffen,conserveringsmiddelen en synthetische geur-kleur en smaakstoffen.
Dit product is hypoallergeen.
Oh kijk eens! Dit is mooi! Ja, zuiverder kun je het natuurlijk niet krijgen. Dank je wel!
Oso-Bayou
4-sterren
4-sterren

Bericht door Oso-Bayou »

Na alle dure potjes vitamine C, die dan weer niet goed zijn voor de hond, bestel ik nu gewoon bij de apotheek ascorbinezuur pillen 500.
Thirza bleek niet "een blaasontsteking te hebben", maar na mijn opmerking "dit is de derde keer in nog geen jaar tijd, dus graag onderzoek en niet alleen maar een stripje in de urine, want dat kan ik zelf ook" werd zowaar de urine onder de microscoop bekeken en was er duidelijk blaasgruis aanwezig. Na de laatste blaasontsteking was de ascorbinezuur afgebouwd naar 500 per dag.
Bij de antibiotica heeft Thirza 14 dagen 1500 ascrbinezuur en 2 pillen granberry gehad, daarna de granberry nog een week 1 tablet gegeven en nu staat zij een week op 1500 ascorbinezuur.
Volgende week ph laten bepalen en dan kijken of zij terug kan naar 1000 ascorbinezuur.

Blijft de ph waarde dan goed, dan gaan we in overleg met de bio-mentor, maar op dit ogenblik doet ze het "goed."

PS in de apotheek krijg ik 200 st ascorbinezuur voor 7,92 en de granberry haal ik bij het Kruidvat voor 4,07 voor 60 pillen.
MollyBella
3-sterren
3-sterren

Lizzy schreef: Nee hoor, niet baggerslecht. Is dit in de ochtend of in de avond gemeten?
dit was in de ochtend gemeten...
MollyBella
3-sterren
3-sterren

Oso-Bayou schreef: Na alle dure potjes vitamine C, die dan weer niet goed zijn voor de hond, bestel ik nu gewoon bij de apotheek ascorbinezuur pillen 500.
Thirza bleek niet "een blaasontsteking te hebben", maar na mijn opmerking "dit is de derde keer in nog geen jaar tijd, dus graag onderzoek en niet alleen maar een stripje in de urine, want dat kan ik zelf ook" werd zowaar de urine onder de microscoop bekeken en was er duidelijk blaasgruis aanwezig. Na de laatste blaasontsteking was de ascorbinezuur afgebouwd naar 500 per dag.
Bij de antibiotica heeft Thirza 14 dagen 1500 ascrbinezuur en 2 pillen granberry gehad, daarna de granberry nog een week 1 tablet gegeven en nu staat zij een week op 1500 ascorbinezuur.
Volgende week ph laten bepalen en dan kijken of zij terug kan naar 1000 ascorbinezuur.

Blijft de ph waarde dan goed, dan gaan we in overleg met de bio-mentor, maar op dit ogenblik doet ze het "goed."

PS in de apotheek krijg ik 200 st ascorbinezuur voor 7,92 en de granberry haal ik bij het Kruidvat voor 4,07 voor 60 pillen.
heb je zo ook een merk voor me? dan kan ik die vast ook wel bestellen bij mijn apotheek. Daar zit helemaal geen toevoeging bij?? wauw!
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

ik zou gaan kijken hoeveel vitamine C je hond kan verdragen. Om de paar dagen 500 mg erbij tenzij je hond diarree krijgt, dan moet je weer één stapje terug.

ik weet niet hoe groot je hond is maar 2000 - 2500 mg vitamine C kun je gerust geven op een dag (voor een middelgrote hond)
Oso-Bayou
4-sterren
4-sterren

Bericht door Oso-Bayou »

MollyBella schreef: heb je zo ook een merk voor me? dan kan ik die vast ook wel bestellen bij mijn apotheek. Daar zit helemaal geen toevoeging bij?? wauw!
Ik heb de eerste keer gewoon gevraagd naar vit. C 500 en erbij gezegd, het moeten de goedkoopste zijn.
Toen kreeg ik "merkloze" pillen, de vraag was alleen hoeveel ik wilde hebben, omdat de apotheek deze zelf in grote potten ontvangt en ze gewoon aftelt en levert in hun eigen potjes. Bij een merk of met een toevoeging (al is het alleen maar het suikerlaagje eromheen) dan krijg je wel een "echt merk') en dat wordt dan in een dure verpakking in een bepaalde hoeveelheid verkocht.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MollyBella schreef: dit was in de ochtend gemeten...

OK. Nou ja, in de ochtend hem je de pH waarde natuurlijk liever rond de 6.3, maar joh, dat gaat goedkomen!
MollyBella
3-sterren
3-sterren

Oso-Bayou schreef: Ik heb de eerste keer gewoon gevraagd naar vit. C 500 en erbij gezegd, het moeten de goedkoopste zijn.
Toen kreeg ik "merkloze" pillen, de vraag was alleen hoeveel ik wilde hebben, omdat de apotheek deze zelf in grote potten ontvangt en ze gewoon aftelt en levert in hun eigen potjes. Bij een merk of met een toevoeging (al is het alleen maar het suikerlaagje eromheen) dan krijg je wel een "echt merk') en dat wordt dan in een dure verpakking in een bepaalde hoeveelheid verkocht.

hmm weet je zeker dat er dan niets bij zit?? heb je een inhoudsbeschrijving voor me??
MollyBella
3-sterren
3-sterren

Vanochtend weer gemeten, en ze zat tussen de 7.0 en 7.5 dus ik ga nu elke dag meten en anders inderdaad gewoon nog erbij, maar ze krijg ook nog cranberry erbij, bestaat er niet zoiets als teveel???

Plaats reactie