Kruimel is ziek - update: het gaat beter!
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: Kruimel is ziek
ach wat ellendig... je wilt ze zo graag helpen maar ze wil niet (meer) geholpen worden. Hoop dat er toch nog een keerpunt komt. 
Wat triest toch als zo'n lieverd zo ziek is. Ik hoop ook zo dat het beter zal gaan met Kruimel.
Het allerbeste!!!
Het allerbeste!!!
-
Femke
- 5-sterren

ik wens je heel veel sterkte en beterschap voor krummeltje

Gatverdarrie Olga!
Het zit gewoon allemaal niet mee de laatste tijd! Je gaat van lappenmand naar lappenmand en ben je net even aan het bijkomen van het ene, dan komt er meteen weer iets anders wat je aandacht opeist.... Ik vind het enorm vervelend voor je! Heel veel sterkte! Dikke knuf voor Kruimel en ook voor jou!
Rachel.
Rachel.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Dank jullie wel voor alle goede wensen 
EN het lijkt ook al te werken van Kruimel was vandaag duidelijk beter te pas. Niet meer zo apathisch maar wakker en reagerend op ons en spraakzaam. Eten en drinken wil ze nog steeds niet dus het is weer proppen en gieten maar dat gaat wel redelijk.
We zijn weer naar de da geweest en ze heeft nu ook prednison gehad. Dat proberen we deze week en dan moet ze weer zelf aan het eten komen, anders is het duidelijk dat de lever te ver heen is
Dus ik prop en giet nog ff door, ze krijgt nu blikjes Hills astronautenvoer omdat ze zo graatje mager is, als ze zelf gaat eten krijgt ze weer gewoon haar eigen barf.
Maar volgens mij heeft ze nu echt de laatste van haar 9 levens opgebruikt ,,,,
EN het lijkt ook al te werken van Kruimel was vandaag duidelijk beter te pas. Niet meer zo apathisch maar wakker en reagerend op ons en spraakzaam. Eten en drinken wil ze nog steeds niet dus het is weer proppen en gieten maar dat gaat wel redelijk.
We zijn weer naar de da geweest en ze heeft nu ook prednison gehad. Dat proberen we deze week en dan moet ze weer zelf aan het eten komen, anders is het duidelijk dat de lever te ver heen is
Maar volgens mij heeft ze nu echt de laatste van haar 9 levens opgebruikt ,,,,
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Nou, vanochtend had madam HONGER! Er werd gekrijst en om de bazenbenen gedraaid, zo goed en zo kwaad als dat ging, en ze heeft een hele eetlepel Hills AD op met een flinke scheut warm water. En ze heeft gepoept. EN zojuist weer een flinke dosis gegeten. Het lijkt erop dat ze door de dip heen is. De prednison houden we deze week vol, gaat het goed dan gaan we langzaam minderen naar een niveau waarbij ze het goed blijft doen. Ik ben helemaal geen voorstander van prednison 'zomaar, voor geval dat' maar in dit geval is het duidelijk functioneel en werkt het, wat ook de oorzaak is van de narigheid. We gaan naar die oorzaak verder geen belastende onderzoeken doen, doet ze het hier nog goed op dan houden we het zo, gaat het zo slecht dat ze geen kwaliteit van leven heeft dan mag ze van ons inslapen.
Maar zo te zien en te horen heeft ze daar nog geen zin in!
Maar zo te zien en te horen heeft ze daar nog geen zin in!
Pfieuw, dat lijkt weer gelukt. Ik hield mijn hart al vast.
Zet hem op, Kruimel
Zet hem op, Kruimel
-
roefus
Ik lees dit nu pas allemaal 
Maar...nu lees ik natuurlijk ook meteen dat het de goeie kant opgaat

Goed zo, klein Kruimeltje wil gewoon weer vérder....
Maar...nu lees ik natuurlijk ook meteen dat het de goeie kant opgaat
Goed zo, klein Kruimeltje wil gewoon weer vérder....
Joh, dat is nog eens goed nieuws! Ik ben blij dat de behandeling aanslaat.
Ik blijf duimen en hopen dat deze stijgende lijn doorzet.
Ik blijf duimen en hopen dat deze stijgende lijn doorzet.
-
Femke
- 5-sterren

Re: Kruimel is ziek - update: het gaat beter!
Pfieuw, wat een opluchting zeg!!!!
Keep up the good work!!
Keep up the good work!!
Gelukkig dat het de goede kant op gaat. Hou zo vol.
-
conleeuw
- 5-sterren

- Contacteer:
kruimeltje is nog niet klaar met jullie, dat is een goede zaak, ik ben erg blij dat de med's aanslaat, en ja, ik ben geen prednison fan, maar, er zijn situaties waarin het een noodzaak is, en soms is het gewoon een wondermiddel, en ik had het ook ingezet bij een kruimeltje zoals zij hoor, go kruimel 
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Kruimel goes
en hoe! Ze vreet als een dijker, 4 a 5 kleine hapjes per dag gaan schoon op. Ze is inmiddels weer aan de barf en dat vreet ze ook zo snel als zonder tandjes gaat.
Ik had trouwens gisteren een hele discussie met Heer Kruimel over de medicatie. Hij is ervan overtuigd dat de omslag of door de infusen of door de AB is gekomen en wil direct weer stoppen met de prednisolon. Ik denk dat juist de pred de omslag heeft bewerkstelligd en wil dus nog niet stoppen, op z'n minst totdat ze weer een beetje op gewicht is.
Wat is wijsheid in dezen? Ik dacht eerst dat ze plotseling ziek was geworden en dat het dus waarschijnlijk een infectie oid was, maar nu ze een tijdje apart heeft gezeten merk ik dat de waterbak van de andere katten niet meer in twee dagen leeg is. Het lijkt er dus op dat zij al tijden veel drinkt en dat wijst op langduriger processen in de lever (de nierwaardes waren prima). Dat is consistent met dat de pred zo'n gunstig effect zou hebben en ik ben bang dat als we stoppen, ze weer terugvalt en dan kunnen we van voren af aan beginnen. Anderzijds is pred geen snoepje en als ze zonder zou kunnen zou dat natuurlijk altijd beter zijn.
Tannetje, zou het zin hebben om te stoppen en te kijken of ze het op eigen kracht kan?
Ik had trouwens gisteren een hele discussie met Heer Kruimel over de medicatie. Hij is ervan overtuigd dat de omslag of door de infusen of door de AB is gekomen en wil direct weer stoppen met de prednisolon. Ik denk dat juist de pred de omslag heeft bewerkstelligd en wil dus nog niet stoppen, op z'n minst totdat ze weer een beetje op gewicht is.
Wat is wijsheid in dezen? Ik dacht eerst dat ze plotseling ziek was geworden en dat het dus waarschijnlijk een infectie oid was, maar nu ze een tijdje apart heeft gezeten merk ik dat de waterbak van de andere katten niet meer in twee dagen leeg is. Het lijkt er dus op dat zij al tijden veel drinkt en dat wijst op langduriger processen in de lever (de nierwaardes waren prima). Dat is consistent met dat de pred zo'n gunstig effect zou hebben en ik ben bang dat als we stoppen, ze weer terugvalt en dan kunnen we van voren af aan beginnen. Anderzijds is pred geen snoepje en als ze zonder zou kunnen zou dat natuurlijk altijd beter zijn.
Tannetje, zou het zin hebben om te stoppen en te kijken of ze het op eigen kracht kan?
Hartstikke fijn dat het weer een stuk beter gaat met Kruimel
!