Overgeven sinds mijn hond vers vlees eet

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Overgeven sinds mijn hond vers vlees eet

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Tinker"]
Je hebt ook wel gelijk hoor, en ik ben zelf helemaal niet zo anti brok,daar niet van.Maar er kleven toch wel wat nadelen aan brokken(denk aan oa het vele drinken,veel meer hondenpoep),dat ik het nu nog niet  wil opgeven.Er is vandaag nog niet gespuugd,jippie!!!Ik voer vandaag trouwens de hoeveelheid in 3x ipv 2 x,dat lijkt me voor nu nog beter.Dus kleinere porties per keer.
[/quote]

Ik denk dat je op zich goed bezig bent, maar dat je moet oppassen om niet te snel te veel te willen. Hier had ik ook ooit een maag/darmpatiëntje die werkelijk niks anders kon verdragen dan 54 lam/rijst brokjes per dag, iets anders leverde direct 3 weken zware diarree op. Bij hem ben ik ook begonnen met alles te koken en dan steeds minder gaar en zachtjes aan kleine rauwe dingetjes erbij. Ben alles bij elkaar daar wel bijna één jaar mee bezig geweest. Tegenwoordig zou ik het proberen of het in 6 maanden ook zou kunnen maar toen was ik nog niet zo stoer.
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

[quote="Tinker"]
Het gras eten ben ik nu ook een beetje aan het indimmen,want ze blijft anders maar gaan.
[/quote]

Tja dat lijkt me ook als je hond maar blijft spugen :-[

Je kunt het denk ik best redelijk flot voor elkaar krijgen(paar maand ofzo) met hulp van homeopathie, probiotica enz. Dan nog hangt heel veel ervan af hoe lui de vertering reeds is geworden, ze zal eerst het voer goed moeten verdragen voor je haar vertering positief kunt gaan beinvloeden, dit zal jij moeten doen voor haar, het is jouw hond die ziek is. Als je van mij wil horen dat het allemaal zomaar te regelen is binnen een weekje moet ik je teleurstellen want dat is gewoon niet zo, het wordt wel veel makkelijker als ze eenmal het juiste voer goed verdraagd.

Die schijnzwangerschap is vast een teken dat ze behoorlijk van slag is als je het mij vraagt.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Tinker"]
Oh dat klinkt niet erg hoopgevend. :-\ Toch hoop ik dat het hopelijk ietsjes sneller gaat.Ik had een paar dagen geleden in een topic in de bar al geschreven dat ik toch wel een link leg met het schijnzwanger zijn,wat ze nu is(dikke tietje en bolle melkpakketjes,beetje apart gaan liggen),maar dat weet ik niet zeker.Ze heeft nu vanaf gistermorgen 7 uur niet meer gespuugd.Het gras eten ben ik nu ook een beetje aan het indimmen,want ze blijft anders maar gaan.
[/quote]

Nou, misschien dat het dan hoopgevender is dat deze hond nadat hij eenmaal helemaal "om" was alles, maar dan werkelijk kan eten zonder te kotsen c.q. aan de dunne te gaan. Hij zelfs op een bepaald moment te dik werd terwijl hij in zijn brok/maag/darmprobleemperiode vel over been was, zo erg dat we altijd blij waren dat er haar op stond anders hadden we er met goed fatsoen niet mee over straat gekund.
Maar wat ik al eerder zei, tegenwoordig zou ik er ook iets meer vaart achter zetten, maar zodra er weer gekotst wordt o.i.d dan toch weer een stapje terug.

Zelf denk ik dat mutsen met eten nog wel bij de schijnzwangerschap kan horen, maar structureel kotsen hoort daar volgens mij niet bij. Ik hoop voor je dat jouw hondje daarop een uitzondering is, maar ik betwijfel het sterk.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Tinker"]
Jij hebt veel meer ervaring dan ik met vers voeren en je hebt natuurlijk ook meer honden,zodat je daar ook een hoop mee meemaakt.Maar wat denk jij dan dat het kan zijn?(niet dat ik te knieperig ben om naar een DA te gaan hoor,absoluut niet!)Want wat ik al zei eerste anderhalve maand ging het goed en nu ineens helemaal niet meer.Ik snap er niks van? :( Zoals jij het leest denk je dan dat ik eerste terug moet naar brok?En dan langzaam aan verder opbouwen naar vers?
[/quote]

Nou, brokjes zijn bij mij nooit een optie. Maar omdat het de eerste 6 weken wel goed is gegaan zou ik nu denken dat de maag wellicht wat geïrriteerd is of dat ze een intolerantie heeft opgebouwd tegen een "iets" in het rauwe voer.  Maar wat ik al eerder zei. ik denk dat je nu goed bezig bent door haar eerst gekookt te geven en dan langzaam hapje voor hapje het rauw weer toe te voegen en het dan zo uitbreiden dat je uiteindelijk weer op rauw zit. Maar doe er gerust wat langer over dan een week.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Tinker"]
Ze heeft nu al 4 dagen niet meer gekotst!!!OK OK ik zal niet te vroeg juichen.En ik ben wel eigenwijs maar ze heeft vandaag de volledige 150 gram aan Energique gehad en geen gekookte kip/rijst meer erbij.Wel een theelepltje zemelen erdoor.Ik deed steeds een eetlepel meer en met 150 gram zit je natuurlijk zo op volledig.Gewoon maar proberen.Wat ik verder sinds gisteren heb gedaan is haar laten eten van een verhoging omdat ze min of meer"gehandicapt"is(zie foto)en ze moeilijk laag kan eten.Voor de rest is ze zo schijnzwanger als de P,en loopt de melk uit haar tietjes,dus ik hoop nog steeds dat de klachten samenhangen met de schijnzwangerschap.En als ze weer kotst gelijk een stapje terug weer.

Afbeelding Haar rug is dus erg krom.
[/quote]

MOOI!

enneuhh....als je niet eigenwijs was, aten die cavia''s van je nu waarschijnlijk nog Rc...dus ach..... liever eigenwijs dan geen eigen mening (ff van Plien gepikt ;D )
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hij gaat iets anders, kijk maar links! Maar goed, zoals het goed gaat zou ik het zo houden. Je kunt idd altijd een stapje terug.

Ik heb eigenlijk iets soortgelijks met Joep. Die heeft zo ontzettend vaak dunne ontlasting, dat je wel eens aan jezelf gaat twijfelen..... Maar ondanks dat ziet hij er goed uit, glimt als een köttel in de maneschijn en is levendig.

Ik hoop dat het goed blijft gaan met je hondje! :)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Pauline"]
Hij gaat iets anders, kijk maar links! Maar goed, zoals het goed gaat zou ik het zo houden. Je kunt idd altijd een stapje terug.

Ik heb eigenlijk iets soortgelijks met Joep. Die heeft zo ontzettend vaak dunne ontlasting, dat je wel eens aan jezelf gaat twijfelen..... Maar ondanks dat ziet hij er goed uit, glimt als een köttel in de maneschijn en is levendig.

Ik hoop dat het goed blijft gaan met je hondje! :)
[/quote]

LOL, ik wist dat die niet helemaal goed was zo, maar had even geen tijd om 'm te checken:-)  afijn, we weten wat er bedoeld werd.
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

[quote="Tinker"]
Ja RC met een schep P.Pal erdoor  :-[ :-X ;D ;D
[/quote]

:puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

Donja kreeg enorme maagkrampen van RC, ze kotste die brokken gewoon uit, is ook logisch want het hoort in de kliko en daar kwam het dus zo wel binnen de kortste keren terecht.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Tinker"]
Ja RC met een schep P.Pal erdoor  :-[ :-X ;D ;D
[/quote]

Jammie jammie ;D ;D ;D

Plaats reactie