De stelling dat chineesjes slechte tanden zouden hebben door brok is natuurlijk uit de lucht gegrepen

.
Pp's hebben doorgaans beduidend betere en completere gebitten dan de naakten, er is zeer zeker een link tussen de qualiteit van de gebitjes en het naakte gen.
Je moet ook mazzel hebben met de lijnen van je hond, er is in het verleden te vaak gefokt op andere zaken dan gebit, en dat fok je er niet ff in twee generaties weer uit helaas. Gelukkig letten de fokkers er nu weer goed op!
Chico is nu 9.5 en het feit dat ie nog tanden heeft vinden veel fokkers al een wonder

.
Wat ik ook doe , tandsteen komt er zo snel weer op dat het geen zin meer heeft om te saneren , ze worden alleen nog maar lichtjes schoongemaakt als ie toch al onder narcose moet voor iets anders. En bij sanering sneuvelen altijd wel weer tanden, er zit haast geen wortel aan dus het is heel moeilijk om ze goed schoon te kunnen maken zonder dat ze eruit komen.
Vuile tanden krijgen ze door verkeerde voeding ( ik kreeg hem pas toen hij 4 was ) maar hij krijgt ze nu evengoed, terwijl ik bij de chihuahua's en bij Billy duidelijk zie dat ze juist dankzij de cb en een lekker stukkie barf zo af en toe blinkend schone tandjes hebben. Chico eet precies het zelfde en toch zijn zijn tanden echt een ramp. Hij is gewoon een "old school" th chineesje, dat gebit neem ik maar op de koop toe.
Ik durf er nu al veel geld op te zetten dat ik bij Billy ( die hhl is en nu al een beduidend beter gebit heeft dan zn opoe) deze problemen totaal niet hoef te verwachten. Maar die zou hij ook niet krijgen als ie brok at hoor