hoeveel keer eten.
Moderator: Lizzy
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: hoeveel keer eten.
meestal 2 soms 1 keer per dag en de tijden wisselen.
- Inge en Bono
- 5-sterren

2x daags; wisselende tijden
-
Lil
2x per dag (lukt me ivm werk niet om hem op 1x te krijgen, hij blijft spuwen en ik kan niet langzaam opbouwen gezien mijn werk). 's Ochtends een vaste tijd, 's avonds de ene keer om half vijf en de andere keer pas om half tien. Ligt er net aan wanneer ik ga wandelen en of ik nog ergens naar toe moet of zo.
-
peerle
- 3-sterren

- Contacteer:
1x per dag op erg wisselende tijden.
Er is hier ook 1 vastendag per week, dat is ook steeds een andere dag, het enige wat dan wel vast is is dat de dag voor de vastendag veel wordt gegeven 's avonds laat en de dag na de vastendag 's morgens.
De kat eet 2x per dag overigens.
Er is hier ook 1 vastendag per week, dat is ook steeds een andere dag, het enige wat dan wel vast is is dat de dag voor de vastendag veel wordt gegeven 's avonds laat en de dag na de vastendag 's morgens.
De kat eet 2x per dag overigens.
ca 4xper week en op wisselende tijden en dagen.Ze zitten lekker vol en zeuren veel minder om eten.
Krijg wel n beetje de bibbers van het Andre-verhaal
Krijg wel n beetje de bibbers van het Andre-verhaal

1 keer per dag, als ik voor mezelf ga koken krijgen de honden eten, komen ze mij niet lastig vallen als ik ga eten
. In het weekend krijgen ze smorgens ook wat lekkers, meestal iets waar ze een paar uur zoet mee zijn qua knagen, lekker rustig.
Wanneer het ons uitkomt en zoveel maaltijden wat nodig is.
Fido (border colli) krijgt 5-6 maaltijden in de week. Wij voelen eerst zijn lijf en passen daar de maaltijden op af. Bij schraal dan wat meer geven, bij vet een dag geen eten. Een dag veel eten gehad, de dag daarna dan minder of niets.
Eddie (chinese naakthond) 1 maaltijd per dag en soms een dag overslaan. Als Eddie schraal is dan word hij 2x per dag gevoerd.
Kortom: wij voeren op het oog.
Fido (border colli) krijgt 5-6 maaltijden in de week. Wij voelen eerst zijn lijf en passen daar de maaltijden op af. Bij schraal dan wat meer geven, bij vet een dag geen eten. Een dag veel eten gehad, de dag daarna dan minder of niets.
Eddie (chinese naakthond) 1 maaltijd per dag en soms een dag overslaan. Als Eddie schraal is dan word hij 2x per dag gevoerd.
Kortom: wij voeren op het oog.
Ik heb altijd 2 x per dag eten gegeven. Maar straks met vers is het voor mij handiger om 1 x per dag te geven. Maar ik vraag met toch wel af of dat echt geen kwaad kan. Ik vind de hoeveelheden dan zo groot worden per keer.
Aan de andere kant kan je wel grote stukken geven zodat ze meer kunnen knagen.
-
Happy Tail
- 5-sterren

- Contacteer:
maar dat is dan toch een kwestie van wennen. de ene portie maak je steeds kleiner en dan is de andere portie automatisch wat groterHetty schreef: Ik heb altijd 2 x per dag eten gegeven. Maar straks met vers is het voor mij handiger om 1 x per dag te geven. Maar ik vraag met toch wel af of dat echt geen kwaad kan. Ik vind de hoeveelheden dan zo groot worden per keer.
Toen ik begon met barfen ben ik ook van 2 naar 1 maaltijd per dag gedaan, de overgang heb ik over vier dagen uitgesmeerd. Ook omdat ze anders 2x een klein beetje krijgen en dan nog steeds met honger lopen. En omdat je anders alleen maar kleine stukjes vleesbot van hap-slik-weg kunt geven.Happy Tail schreef: maar dat is dan toch een kwestie van wennen. de ene portie maak je steeds kleiner en dan is de andere portie automatisch wat groter![]()
wow, Pike krijgt ook 1x per dag 600 gram, een hond van 17 kiloBaya krijgt 1 x per dag iets van 500-600 gram ....... voor een hond van ruim 30 kg.
2 keer per dag.en nooit op vaste tijden kilo per bull per dag
Mijn honden krijgen 5 maaltijden in de week en op wisselende tijden. Ik leid een nogal ongestructureerd leven, dus de honden eigenlijk ook. Ik eet zelf ook nooit op vaste tijden, dus de honden ook niet.
Hier 2 maaltijden per dag.
Hier krijgen ze 2 keer per dag te eten. Geen vaste tijden, wel (redelijk) vaste dagdelen (ochtend-avond).
1x per dag, 's avonds. Maar dat wisselt tss. 19u en 24u (naargelang wij eten, en er training is of niet...)