blaasgruis cq blaasontsteking
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Re: blaasgruis cq blaasontsteking
Ik gebruikte gewoon de vitamine c pilletjes van het eigen merk van kruidvat (en dan gelijk een grote pot, was helemaal niet duur). En ook cranberry tabletjes verkopen ze bij het kruidvat.
Ik gaf van beiden 1 pilletje (poes is 6 kilo).
Ik gaf van beiden 1 pilletje (poes is 6 kilo).
Bedankt!
Ik ben al gaan shoppen, ik mocht Blue namelijk gelijk al meenemen ipv morgen. Dus moest wel iets in huis hebben.
Heb pure vitame C in poedervorm gehaald bij de apotheek.
En uit de natuurwinkel natuurzuivere appelazijn (biologisch) en ook pure cranberry sap.
Zijn eerste maaltijd al klaar gemaakt: theellepel puntje van vitamine C, paar druppels appelazijn, beetje gekookt water bij de Carnibest en mixen maar
Blue had zijn eten binnen 1 minuut op!
Het vervelende is alleen dat Bommetje dat eten natuurlijk ook wil, dus moet er wel ff bij blijven.
Nu maar aankijken of het gaat werken, ik hoop het echt!
Groet Milan
Ik ben al gaan shoppen, ik mocht Blue namelijk gelijk al meenemen ipv morgen. Dus moest wel iets in huis hebben.
Heb pure vitame C in poedervorm gehaald bij de apotheek.
En uit de natuurwinkel natuurzuivere appelazijn (biologisch) en ook pure cranberry sap.
Zijn eerste maaltijd al klaar gemaakt: theellepel puntje van vitamine C, paar druppels appelazijn, beetje gekookt water bij de Carnibest en mixen maar
Blue had zijn eten binnen 1 minuut op!
Het vervelende is alleen dat Bommetje dat eten natuurlijk ook wil, dus moet er wel ff bij blijven.
Nu maar aankijken of het gaat werken, ik hoop het echt!
Groet Milan
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hartstikke goed joh! Fijn dat hij het eet.
Dat cranberrysap kun je denk ik wel vergeten, dat is wel zo krijtzuur
Met tabletjes of capsules heb je wsch meer succes.
Dat cranberrysap kun je denk ik wel vergeten, dat is wel zo krijtzuur
Met tabletjes of capsules heb je wsch meer succes.
kun je de vit.C de cranberry,en deappel azijn ook prevetief aan geven ?
ik heb 3 katten die krijgen alle 3 carnibest gaat goed maar ze drinken niet ,nu schijnt er wel voldoende vocht in het rauwe vlees te zittenmaar toch "voorkomen is beter dan genezen"zoal het spreekwoord luid!
GROETJES JET
ik heb 3 katten die krijgen alle 3 carnibest gaat goed maar ze drinken niet ,nu schijnt er wel voldoende vocht in het rauwe vlees te zittenmaar toch "voorkomen is beter dan genezen"zoal het spreekwoord luid!
-
*Robin*
- 5-sterren

- Contacteer:
Als je katten nergens last van hebben denk ik dat ze geen verzuring nodig hebbenjet schreef: kun je de vit.C de cranberry,en deappel azijn ook prevetief aan geven ?
GROETJES JET
Als je de urine té zuur maakt heb je weer kans op oxolaatstenen en die zijn veel moeilijker te behandelen als struviet...
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Mee eens. Mijn katten drinken ook niet of nauwelijks maar hun nieren zijn prima op barf. Ik zou zeker niet extra gaan verzuren zonder noodzaak. Ma Nature weet echt wel wat ze doet*Robin* schreef: Als je katten nergens last van hebben denk ik dat ze geen verzuring nodig hebben
Als je de urine té zuur maakt heb je weer kans op oxolaatstenen en die zijn veel moeilijker te behandelen als struviet...
Ik ben destijds overgegaan op barf omdat mijn katten behoorlijke problemen kregen met blaasontstekingen en gruis en schrompelnieren op brok. Die schrompelnier komt niet meer goed helaas maar met een minimum aan medicatie doet Karel het al jaren puik op gewoon barf. De andere katten hebben op barf nooit meer ergens last van gehad, zonder extra verzuren dus.
De meeste katten op KVV eten carnibest, dus daar kom ik het tegen. Ben het nog niet tegen gekomen met katten op andere KVV maar dat zijn er ook niet zo veel.Kefraya schreef: Geldt dat alleen voor Carnibest of voor alle kvv? Ben van barf nu overgestapt op cb en vraag me af of dat wel een goede zet geweest is....
Dus ik durf er niet zoveel over te zeggen.