Ik kan het makkelijkst aan kippenlevertjes komen hier en ze zijn ook niet zo groot (hij hoeft volgens mijn berekeningen maar iets van 45 à 50g lever per week), dus dat vond ik goed uitkomen, maar het was dus geen succes. Lusten jullie katten misschien liever een ander soort lever? Of lusten ze het wel op een andere manier (gekookt ofzo)?
Lever
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Lever
Ik heb Krishan gisteren kippenlevertjes voorgezet, maar mijnheer hoefde het echt niet
(en hij had honger!)
Ik kan het makkelijkst aan kippenlevertjes komen hier en ze zijn ook niet zo groot (hij hoeft volgens mijn berekeningen maar iets van 45 à 50g lever per week), dus dat vond ik goed uitkomen, maar het was dus geen succes. Lusten jullie katten misschien liever een ander soort lever? Of lusten ze het wel op een andere manier (gekookt ofzo)?
Re: Lever
Als ze hier iets goor vinden (de honden EN mijn kat) : is het kippenlever. Ze vinden eigenlijk maar 1 leversoort echt lekker : biologische runderlever. Lamslever gaat ook nog wel. Maar kippenlever is hier echt een no-no. Je zou het eventueel kunnen koken, kijken of ze het dan lusten.
1 van mijn katten eet ook geen rauwe lever. Ik krijg het er gewoon niet in, zelfs door zuivel wat ze lekker vind, ze likt er gewoon omheen. Ik ben er nu achter gekomen dat als ik het in kleine stukjes knip en dan kokend water erover giet, ze het daarna heerlijk opsmult.
Quincy lust bij mij ook kippenlever. Ik koop het op de markt en hij kreegt het 1x in de week naast zijn carnibest. Hij vind het heerlijk. Ik ga binnenkort nog meer verschrillende dingen proberen, want hij eet zo enthousiast alles op, hij vind het ook veel lekkerder als het grote stukken vlees zijn.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Hier eten ze alle soorten lever. Het minst eetbaar vinden ze runderlever trouwens, kippenlever is geen probleem. En ik heb nu konijnenlever van Herby, dat vinden ze echt lekker.
Je zou eens lamslever kunnen proberen, dat schijn beter te pruimen te zijn voor sommige katten.
Je zou eens lamslever kunnen proberen, dat schijn beter te pruimen te zijn voor sommige katten.
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Over het algemeen gaat lever van jonge dieren, dus lam, kalf e.d. beter dan van ouderen dieren zoals rund. Maar de mijne eten ook runderlever, dus het kan wel.