Verschil tussen Nature diet/ Carnibest?

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Verschil tussen Nature diet/ Carnibest?

MDO
3-sterren
3-sterren

Bericht door MDO »

Heb ik ook al vernomen van Corine, maar ik heb ook gehoord dat:

Er zowel in de Duck versie als in de Carnibest versie  wel pancreas in zit, maar doordat het ten eerste is bevroren bij een temperatuur lager dan -18 en er graan in zit heb je er niks aan.
Door de graan kan het zijn dat je meer ellende hebt dan dat het beter gaat.
En pancreas kan bewaard worden tot -18 , maar bij -22 bv gaat de werking van de enzymen verloren en heb je er niks meer aan.

Klopt dit ook??? Ik zou zo denken dat zowel Duck als Carnibest dit wel onderzocht zouden hebben?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="MDO"]
Heb ik ook al vernomen van Corine, maar ik heb ook gehoord dat:

Er zowel in de Duck versie als in de Carnibest versie  wel pancreas in zit, maar doordat het ten eerste is bevroren bij een temperatuur lager dan -18 en er graan in zit heb je er niks aan.
Door de graan kan het zijn dat je meer ellende hebt dan dat het beter gaat.
En pancreas kan bewaard worden tot -18 , maar bij -22 bv gaat de werking van de enzymen verloren en heb je er niks meer aan.

Klopt dit ook??? Ik zou zo denken dat zowel Duck als Carnibest dit wel onderzocht zouden hebben?

[/quote]

Volgens mij worden beide voedingen bij -18 graden ingevroren. Ik heb hier overigens nog nooit van gehoord. Wie is de bron van deze bewering? Het beste bewijs dat het niet (helemaal?) klopt is lijkt mij dat er zoveel honden zo ontzettend zijn opgeknapt van Duck Pancreas. Met Carnibest heeft nog niemand ervaring (te nieuw) maar Duck Pancreas bestaat al jaren en wij hebben hier al heeeeel wat honden zien 'genezen' op dit voer.
MDO
3-sterren
3-sterren

Bericht door MDO »

Lizzy,

Dit antwoord gaf iemand op een ander forum, ik weet ook niet hoe diegene hieraan komt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="MDO"]
Lizzy,

Dit antwoord gaf iemand op een ander forum, ik weet ook niet hoe diegene hieraan komt.
[/quote]

En kan deze persoon op dat andere forum dan ook verklaren waarom er jaarlijks talloze honden (met alvleesklierproblemen) zijn die gigantisch opknappen van Duck Pancreas en op den duur zelfs deze voeding niet meer nodig hebben, terwijl een aantal van deze honden totaal niet reageerde op Zymoral?
MDO
3-sterren
3-sterren

Bericht door MDO »

[quote="Lizzy"]
En kan deze persoon op dat andere forum dan ook verklaren waarom er jaarlijks talloze honden (met alvleesklierproblemen) zijn die gigantisch opknappen van Duck Pancreas en op den duur zelfs deze voeding niet meer nodig hebben, terwijl een aantal van deze honden totaal niet reageerde op Zymoral?
[/quote]

Nee weet ik niet, het probleem is dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft en meningen. Maar als je zo een tijdje op diverse forums leest dan wordt je sosm wel een beetje gek van alles, allemaal tegenstijdigheden. Lastig om dan aan te nemen wie nu echt de waarheid spreekt en het bij het rechte eind heeft.

Maar goed, zijn er dus verhalen van honden die zonder de Duck pancreas konden, en stopten deze dan ook met Zymoral?? Want dat vroeg ik me ook af, als je nu al zymoral geeft en ook de Ducl of de CArnibest versie geeft. Krijgt hij dan niet teveel pancreas binnen, kun je dit wel combineren met elkaar???
Audrina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Audrina »

[quote="Lizzy"]
Volgens mij worden beide voedingen bij -18 graden ingevroren. [/quote]

Carnibest wordt geloof ik bij -45 graden ingevroren (als ik Annemarie van CB goed heb begrepen tenminste).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

MDO schreef: Nee weet ik niet, het probleem is dat iedereen zijn eigen ervaringen heeft en meningen. Maar als je zo een tijdje op diverse forums leest dan wordt je sosm wel een beetje gek van alles, allemaal tegenstijdigheden. Lastig om dan aan te nemen wie nu echt de waarheid spreekt en het bij het rechte eind heeft.
Misschien moet je zelf dan op onderzoek uit en dingen zelf uitproberen zodat je uit eigen ervaring kunt spreken.
Maar goed, zijn er dus verhalen van honden die zonder de Duck pancreas konden, en stopten deze dan ook met Zymoral?? Want dat vroeg ik me ook af, als je nu al zymoral geeft en ook de Ducl of de CArnibest versie geeft. Krijgt hij dan niet teveel pancreas binnen, kun je dit wel combineren met elkaar???
We hebben bijvoorbeeld een hond gehad die met Zymoral niet opknapte en het op Duck pas goed ging doen. Na dit iets van een half jaar te hebben gegeten, zijn ze ook andere voedingen gaan geven: met goed resultaat. We kennen ook honden die nog steeds Duck P eten en niet zonder kunnen. Geen van de Duck P eters krijgt nog Zymoral. Dus zodra je met deze voedingen zou beginnen, zou ik stoppen met Zymoral. Neem anders eens contact op met Carnibest/Duck. Zij maken dit soort dieetvoedingen niet voor niets. En zeker Duck kan je veel vertellen over de resultaten die ze boeken, daar ze dit voer al sinds jaren op de markt brengen.
MDO
3-sterren
3-sterren

Bericht door MDO »

Lizzy,

Ja zal ik ook eens doen, contact opnemen met Duck. CB heb ik al gedaan :)

Weet je ook van de honden die het bv niet goed deden op zymoral wat de bijwerkingen waren?? Zagen ze dit terug in de bloedwaardes of juist in het terugkomen van diaree??

Ik ben het met je eens dat elke hond weer anders reageert en dat je juist moet gaan proberen. Maar het is wel goed om te weten wat de ervaringen zijn van mensen zodat je een klein beetje gestuurd kunt worden en voorgelicht. En om zelf van te leren natuurlijk ;)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="MDO"]
Lizzy,

Ja zal ik ook eens doen, contact opnemen met Duck. CB heb ik al gedaan :)

Weet je ook van de honden die het bv niet goed deden op zymoral wat de bijwerkingen waren?? Zagen ze dit terug in de bloedwaardes of juist in het terugkomen van diaree??

Ik ben het met je eens dat elke hond weer anders reageert en dat je juist moet gaan proberen. Maar het is wel goed om te weten wat de ervaringen zijn van mensen zodat je een klein beetje gestuurd kunt worden en voorgelicht. En om zelf van te leren natuurlijk ;)
[/quote]

De honden bleven slechte ontlasting hebben. Na maanden Zymoral te hebben gebruikt trad er geen verbetering op. Op advies overgestapt naar Duck P en binnen 2 dagen waren de problemen opgelost. Misschien moet je anders ook de zoekfunctie van Barfplaats gebruiken en zoeken op Duck Pancreas en alvleesklier of pancreas. Je komt dan vast ook een aantal berichten tegen van mensen die dit voer geven/hebben gegeven!
lolo
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door lolo »

Hallo allemaal ,
Op dit moment zijn wij een proefpersoon van de carnibest-pancreas.
Het bevalt uitstekend en mijn hond heeft al bijna geen poeder meer nodig(in principe helemaal niet meer nodig)
Via telefoon en web hebben wij contact met meer testers .
Ook die zijn vol lof over dit product.
Onze hond heeft nagenoeg geen alvleesklier meer .
Niks wilde aanslaan behalve met extreem veel pancrex poeder.
Carnibest met normaal poeder ging goed , maar daar loop je op leeg die poeder prijs.
Ik hoop ook dat ze deze productie voort zetten .
gr  Johnny
MDO
3-sterren
3-sterren

Bericht door MDO »

[quote="lolo"]
Hallo allemaal ,
Op dit moment zijn wij een proefpersoon van de carnibest-pancreas.
Het bevalt uitstekend en mijn hond heeft al bijna geen poeder meer nodig(in principe helemaal niet meer nodig)
Via telefoon en web hebben wij contact met meer testers .
Ook die zijn vol lof over dit product.
Onze hond heeft nagenoeg geen alvleesklier meer .
Niks wilde aanslaan behalve met extreem veel pancrex poeder.
Carnibest met normaal poeder ging goed , maar daar loop je op leeg die poeder prijs.
Ik hoop ook dat ze deze productie voort zetten .
gr  Johnny

[/quote]

Johnny,

Klopt, corine heeft het mij ook verteld. Ik neem aan dat jullie erachter zijn gekom,en dat jullie hond geen alvleesklier meer heeft nav een foto?

Oscar is afgelopen donderdag begonnen met zymoral en zaterdagmiddag was de diaree voorbij. Dus dat is al heel goed!!!

Ben benieuwd naar de andere uitslagen
Decibels

Bericht door Decibels »

[quote="MDO"]
Wie kan mij het verschil vertellen tusen nature diet en Carnibest??

En wie heeft ervaring met Nature Diet.
[/quote]

ik heb ooit eens wat pakjes van een show meegenomen...maar beviel me niet. Ziet eruit als een soort blikvoer in een pakje.....ellendige verpakkingen, die je aan het bedoelde lipje niet openkrijgt. Het is niet rauw, maar gestoomd met erg veel wortel erin.
Sennaruby
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Sennaruby »

Het zijn inderdaad waardeloze verpakkingen en ik vind het ook drie keer niks.... Ik heb het ook wel eens gegeven tijdens een vakantie, maar het beviel helaas niet goed.

Groetjes,

Fieke

Plaats reactie