Bezwaren tegen mega-dosis vitamine C
Moderator: Lizzy
-
Robert Koncarevic
- 3-sterren

Re:Bezwaren tegen mega-dosis vitamine C
Zelfs de uitgever kon de uitgavedatum niet terugvinden.
Oh, bedoel je zo. Misschien heeft hij later zijn mening bijgesteld?! Helaas staat er geen datum van uitgaven in het boek, maar hij noemt dus wel het HD onderzoek. Overigens, als ik al met HD te maken zou hebben: dan gaf ik zonder problemen hoge doseringen vitamine C.Robert Koncarevic schreef: Met hij bedoel ik Ir Nic DHont.
Voor dit boek schreef hij dat hoge dosering vitamine C goed zouden helpen om HD te voorkomen. Later schreef hij dat mogelijke toxiteit van een grote dosis vitamine C het mogelijke nut ervan niet goedmaken.
Weet je zeker dat hij dit boek na zijn publicaties over dat mega-doseringen vitamine C zou helpen HD te voorkomen?
-
kangalfreak
- 1-ster

ik geef mijn jongste ook extra vitamine C.Hij krijgt 2500 mg per dag.Ik geef hem vit.C pillen van essential organics "time released" 1000 mg per pil.Deze pillen geven 8 uur lang vit.C af,dus dat hij niet in 1 keer 1000 mg binnenkrijgt.Verder geef ik glucobest waar ook 500 mg C inzit.Zijn heupen zijn ook niet al te best,vandaar dat hij zoveel vit.C krijgt.
Ik had zoiets van baad het niet dan schaadt,maar nu begin ik te twijfelen
Dat time released gebeuren is enkel een media stunt. Vit C kan alleen in het voorste deel van de dunne darm opgenomen worden. En geloof me, dat tabletje zit daar niet 8 uur lang. Slechts een minimaal gedeelte van de Vit C die je geeft wordt benut.....Wij hebben een vriend die een apotheek heeft en zelf dus apotheker is en hij verkoopt die troep niet eens. Hij vindt het echt diefstal om vit C die dus niet opneembaar is te verkopen.kangalfreak schreef: ik geef mijn jongste ook extra vitamine C.Hij krijgt 2500 mg per dag.Ik geef hem vit.C pillen van essential organics "time released" 1000 mg per pil.Deze pillen geven 8 uur lang vit.C af,dus dat hij niet in 1 keer 1000 mg binnenkrijgt.Verder geef ik glucobest waar ook 500 mg C inzit.Zijn heupen zijn ook niet al te best,vandaar dat hij zoveel vit.C krijgt.
-
kangalfreak
- 1-ster

dus...met andere woorden,weggooien die pillen??
Helaas wel.....kangalfreak schreef: dus...met andere woorden,weggooien die pillen??
idd,ook mijn vader was maar een mens.Lizzy schreef: Oh, bedoel je zo. Misschien heeft hij later zijn mening bijgesteld?! Helaas staat er geen datum van uitgaven in het boek, maar hij noemt dus wel het HD onderzoek. Overigens, als ik al met HD te maken zou hebben: dan gaf ik zonder problemen hoge doseringen vitamine C.
en vergeet niet dat er in die tijd niets over voeding was geschreven,ik zie nog de bergen papier op zijn buro als hij wat aan het uitzoekken was.
mvg.nic.dhont
-
Minna
- 5-sterren

- Contacteer:
Re: Bezwaren tegen mega-dosis vitamine C
Ik geef gewoon maar een banaantje of een kiwi-tje of een mandarijntje...ik ben ook niet zo'n supplementjes-mens. Enige supplement die ik heb gebruikt was glucobest, voor de oude "stijve hark". Maar hij is niet meer, en Papu de bejaarde is nog supersoepel en lenig. Visolie geef ik ook niet, ze eten maar eens per week volle maaltijd vis, moet genoeg zijn.
Hee, gaaf, welkom hier. Je vader was zijn tijd ver vooruit en dat hij af en toe iets zei wat later anders bleek is geen ramp.nic.dhont schreef: idd,ook mijn vader was maar een mens.
en vergeet niet dat er in die tijd niets over voeding was geschreven,ik zie nog de bergen papier op zijn buro als hij wat aan het uitzoekken was.
mvg.nic.dhont
Voor gezonde dieren zou ik geen hoge dosis vit C geven. Bij ziekte kan het echter wel heel goed werken.